NA TRASIE ULTRA WYSOCZYZNY

Sobota, 22 kwietnia 2023 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Pagórki-Przybyłowo-Wysoki Bór-Ostrobrzeg-Kadyny-Suchacz-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-ELBLĄG

MAPA (UW Elbląg-Kadyny)

GPS (UW Elbląg-Kadyny)

Zadanie brzmiało bojowo: Sprawdzić oznakowanie trasy Ultra Wysoczyzny 80 km o wszystko mówiącej nazwie ,,Ryk Jelenia" przynajmniej do Kadyn i w razie potrzeby je uzupełnić lub naprawić. Sprawdzenia należało dokonać w nocy, gdyż zawodnicy tego najdłuższego dystansu ruszali na trasę o godzinie 5:00.

Co było robić - zaprosiłem do akcji jeszcze drugiego takiego jelenia i chwilę po 4 rano ruszyliśmy z Dąbrowy na trasę. Na szczęście nie musieliśmy z rowerami ganiać po szlaku niebieskim ,,górskim". bo wtedy zapewne zostalibyśmy dogonieni przez zawodników :-)) A tak to z bezpiecznym zapasem zmagaliśmy się z bezwzględnym terenem Wysoczyzny Elbląskiej, gdzie często obecność rowerów przeszkadzała w sprawnym poruszaniu się.

Oznakowanie wymagało tylko kilku niewielkich korekt; podobno gorzej wyglądało to w samym Elblągu, na krótszych dystansach. A dzikie i odległe odstępy lasów wysoczyzny jeszcze nie przyciągają w takim stopniu wandali i głupków.

Na trasie przebywaliśmy około 40 km przeżywając rozmaite stany emocjonalne: od radości swobodnego zjazdu do rozpaczy, jak na liczniku pojawiły się 22 procenty nachylenia terenu!
Naszą jazdę terenową zakończyliśmy w Kadynach, skąd dołem, przy Zalewie Wiślanym, pojechaliśmy sobie do Nadbrzeża, a stąd napędzani pięknym wiatrem w plecy szybko osiągnęliśmy Elbląg.

Podziękowania dla organizatorów z LaboSport za sposobność przydania się w akcji i gratulacje dla Andrzeja, który poza ultra jazdą rowerem, ukończył tą morderczą trasę w limicie czasu.

Ps. Wykorzystajcie ten GPS ;-) Niech się nie marnuje, naprawdę warto!