Styczeń, 2008

Poniedziałek, 21 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Standard. Po mieście tu i ówdzie. Żadnych ekstremalnych doznań. Pogoda typowo styczniowa - ani mrozu, ani śniegu, ani lodu :-). Po co ja kupowałem zimowe opony?

ANGLITY

Niedziela, 20 stycznia 2008 · | Komentarze 0

I w końcu pierwszy tegoroczny wyjazd poza Elbląg. Na celowniku ANGLITY. Piękna, słoneczna pogoda i mocna grupa smerfów-bikerów :-).

SMERFY

TRASA:ELBLĄG - Pomorska Wieś - Zalesie - Borzynowo - Marianka - Stegny - Wikrowo - Gulbity - ANGLITY - Kupin - Pasłęk - Rzeczna - Krosno - Dłużyna - Węzina - Komorowo Żuławskie - Janów - ELBLĄG

RELACJA:
Na rozpoczęcie wycieczkowego sezonu 2008 pojawiło się na Placu Dworcowym siedmiu amatorów styczniowej jazdy. Robert, Adam, Mirek, Kazik, Jurek, Darecki i moja skromna osoba W trakcie jazdy, już w Pomorskiej Wsi, dołączył do nas Marek Barchanowicz. I wspólnie popedałowaliśmy dalej na wschód. Droga w okolicach Zalesia nosiła jeszcze ślady zimy - było ślisko i leżały płaty śniegu. Po wyjechaniu z lasu za Zalesiem asfalt był już suchy i czysty. Przez Borzynowo dojechaliśmy do Marianki.

Z mapy wynikało, że czeka nas krótki, asfaltowy łącznik do Stegien (nie mylić ze Stegną Gdańską). Jak się okazało w praktyce - asfalt na mapie miał w rzeczywistości wygląd drogi gruntowej, a dodatkowo była ona potraktowana maszyną do układania rur wodociągowych. Jeżeli dodamy do tego padający wcześniej deszcz to droga wyglądała opłakanie. Nie zdziwiłem się więc jak Adam i Kazik oznajmili że oni wolą dłuższą drogę, ale po asfalcie. Jak powiedzieli tak też zrobili. W Stegnach jednak się nie pojawili, gdyż w sobie znany sposób zmodyfikowali trasę wycieczki i tego dnia już ich więcej nie widzieliśmy.

My zaś trzy kilometry dzielące nas od Stegien pokonaliśmy spokojnym i wolnym tempem, czasami z konieczności pchając nasze pojazdy. W Stegnach zobaczyliśmy zachowany dom podcieniowy i następnie skierowaliśmy się dobrej jakości szutrówką do Wikrowa, gdzie, jak wynikało z mapy, miał znajdować się wiatrak. Po dotarciu do wsi i rozmowie z miejscowymi ustaliliśmy ponad wszelką wątpliwość że w tym Wikrowie wiatraka nigdy nie było. Wszyscy podawali nam Wikrowo koło Elbląga, gdzie jak wiadomo wiatrak był ale spłonął kilka lat temu.

Z Wikrowa przez Gulbity dotarliśmy do celu naszej niedzielnej eskapady - Anglit. Dokonaliśmy krótkiej inspekcji wsi, która sprawia dość przygnębiające wrażenie - jest w niej bałagan i dużo zniszczonych lub zaniedbanych zabudowań. Pałac znajduje się w centrum wsi nad oczkiem wodnym. Jego jedna część wygląda na opustoszałą, w drugiej zaś przebywają ludzie. Stan samego budynku oceniam na dostateczny. Park pałacowy z kolei jest zarośnięty i pełen dzikich drzew.

Po zrobieniu fotek i odpoczynku ruszyliśmy w kierunku drogi Orneta-Pasłęk, którą dojechaliśmy do Pasłęka. Nie wjeżdżając do miasta przez Rzeczną, Krosno, Dłużynę i Komorowo Żuławskie dojechaliśmy do drogi nr ,,7". W planach był jeszcze podjazd do Przezmarka i wjazd do Elbląga przez Gronowo Górne, jednak plany zmieniliśmy i do Elbląga wróciliśmy przez węzeł Elbląg-Wschód. Trzeba przyznać, że w niedzielę jazda ,,siódemką'' jest nawet przyjemna.

Plaaażaaa!

Sobota, 19 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Pełna plaża rowerowa. Z rana przygotowania do wesela a jutro w końcu jazda poza miasto. Kierunek - Anglity. Miała być zima a za oknem typowy listopad.

Piątek, 18 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Standard. Miasto, miasto i jeszcze raz miasto. Do tego TIR-brudas. Nie ma lekko :-).

Czwartek, 17 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Standard.Po ulicach miasta z jednego końca na drugi. Pogoda piękna, napęd nowy, noga podaje - czegóż chcieć więcej? Chyba tylko kultury na ulicach.

Środa, 16 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Standard. Luźne kilometry po Elblągu - już z nowym napędem. Do tego słoneczko, ciepełko (+8C) i lekki wiaterek. Po prostu miodzik :-). Zima już się skończyła?

Wtorek, 15 stycznia 2008 · | Komentarze 1

Standard. Pełne miasto zaliczone. Zamiast kręcić młynka włączyłem blat. Było ciężej, momentami komicznie, ale znacznie efektywniej.

Poniedziałek, 14 stycznia 2008 · | Komentarze 1

Standard. Po mieście w tę i z powrotem. Niestandardowe, nowe doznania związane ze zużytym napędem. Łańcuch idzie po ukosie, a ja mielę :-). Pogodowo - pełna wiosna.

Z Jurkiem spod Biedronki

Niedziela, 13 stycznia 2008 · | Komentarze 0

Z Jurkiem Mockiem spod Biedronki prosto na Żuławy, a konkretnie do Karczowisk Górnych. . Tam odkryłem dom podcieniowy :-O. Po prostu rewelacja. Dobrze że pojechałem :-).

Plaaażaaa!

Sobota, 12 stycznia 2008 · | Komentarze 2

Pełna plaża. Rower odpoczywa i Marecki odpoczywa ;-).