Listopad, 2009

Poniedziałek, 30 listopada 2009 · | Komentarze 1

I listopad pozostał za nami :-). Poniżej fotki z wielkiej uroczystości na elbląskim dworcu PKP. Elbląg ma od dzisiaj swój ,,wypasiony'' model szynobusu. Wczoraj pojechał w inauguracyjną trasę na odcinku Elbląg-Pasłęk, a gdzie będzie jeździł docelowo, to się zobaczy ;-).

SZYNOBUS ,,ELBLĄG'' © MARECKY

Plaaażaaa!

Niedziela, 29 listopada 2009 · | Komentarze 0

Czas na zasłużony odpoczynek :-).

Zapraszam do zapoznania się z relacją z ubiegłotygodniowej wycieczki do PŁOSKINI i do obejrzenia krótkiego filmu Tomka :-O z tego rajdu.

To tu, to tam po mieście.

Sobota, 28 listopada 2009 · | Komentarze 2

Dzisiaj zajrzałem na elbląską starówkę, aby sprawdzić postępy przy budowie Ratusza Starego Miasta. Oto co ujrzałem:

ELBLĄG-BUDOWA RATUSZA STAREGO MIASTA © MARECKY

A tak ma wyglądać już we wrześniu 2010 r. :(za www.portel.pl)

Chociaż były też i takie ,,pomysły'' :-].(za www.portel.pl)

Piątek, 27 listopada 2009 · | Komentarze 0

Ciepło, słonecznie, sucho. Rozpieszcza rowerowo tegoroczny listopad :-). Ciekawe co przyniesie grudzień?

Czwartek, 26 listopada 2009 · | Komentarze 1

Fajne km w ciepłej i słonecznej aurze. Trochę pomagał mi dzisiaj Darecki ;-).

Środa, 25 listopada 2009 · | Komentarze 3

Ciemne chmury i panujące egipskie ciemności, jeszcze po godzinie 7 rano, nie wskazywały, aby obyło się bez ,,november rain''. A jednak potem nie padało :-).

Poniżej elbląskie MPO w pełnej gotowości do akcji ,,Zima 2010''. Która i tak ich pewnie zaskoczy ;-).

PARK SAMOCHODOWY MPO ELBLĄG © MARECKY

Wtorek, 24 listopada 2009 · | Komentarze 0

Po prostu uwielbiam zrywać łańcuch uwalony wszystkim co w listopadzie najlepsze :-]. Na szczęście skuwacz był w pobliżu :-).

Poniedziałek, 23 listopada 2009 · | Komentarze 0

Słonecznie, ciepło, sucho. Listopad I klasa :-).

JESIENNA WYSOCZYZNA, CZYLI JAZDA DO PŁOSKINI

Niedziela, 22 listopada 2009 · | Komentarze 3

Dziesięciu bikerów ruszyło na podbój Wysoczyzny Elbląskiej, a celem wycieczki była stolica najmniejszej ludnościowo gminy województwa warmińsko-mazurskiego o wdzięcznej nazwie Płoskinia.

TRASA: ELBLĄG - Jagodnik - Jelenia Dolina - Ogrodniki - Milejewo - Majewo - Nowe Monasterzysko - Stare Monasterzysko - Błudowo - Kurowo Braniewskie - Stare Siedlisko - Chruściel - Pierzchały - Płoskinia - Robuzy - Łozy - Bardyny - Wilczęta - Młynary - Zastawno - Pomorska Wieś - ELBLĄG

Po drodze urządziliśmy sobie:

40 minutowy serwis rowerowy w Nowym Monasterzysku (dwie przebite dętki, próby centrowania koła i mocowanie błotnika taśmą izolacyjną:-)),

SERWIS DĘTKI MARKA © MARECKY

SERWIS DĘTKI RAFIEGO © MARECKY

ognisko nad Jeziorem Pierzchalskim na Pasłęce,
LISTOPADOWY PIKNIK © MARECKY

odżywcze kąpiele błotne w okolicach Długoboru
DŁUGOBORSKIE BŁOTKO :-) © MARECKY

DŁUGOBORSKIE BŁOTO :-) © MARECKY

i na deser ,,night downhill'' na super asfalcie obok cmentarza Dębica.

Pełna fotorelacja z opisem jest TUTAJ, a pełna relacja poniżej. A dla w pełni uzależnionych od obrazu jest jeszcze film autorstwa Tomka :-).

JESIENNA WYSOCZYZNA 2009

Na Placu Jagiellończyka pojawiło się dziesięciu rowerzystów, których nie przestraszyły nisko zawieszone chmury i dość długi zaplanowany dystans ;-).

Ulicą Królewiecką spokojnie wyjechaliśmy z miasta i skierowaliśmy się boczną drogą na Jagodnik. Za Jagodnikiem pojechaliśmy łatwiejszą wersją asfaltową do Jeleniej Doliny, gdzie przy smokach natknęliśmy się na małe wysypisko śmieci. Widać, że służby komunalne zapomniały o tym miejscu dość dawno.

Za Jelenią Doliną droga do Ogrodnik przypomina w dalszym ciągu tor przeszkód, ale za to odcinek Ogrodniki-Milejewo to już inna bajka. Nowiutki, wrześniowy asfalt na długości 2140m szybko doprowadził nas do Milejewa.

W Milejewie odbiliśmy w kierunku Majewa i po przejechaniu nad DK 22, zatrzymaliśmy się w Nowym Monasterzysku. Tutaj Marek wymienił przebitą dętkę, po chwili to samo robił Rafi, a na deser Tomek próbował centrować rozcentrowane w tajemniczy sposób tylne koło i taśmą izolacyjną podwiązywał błotnik. Przerażony pomorem rowerowym Darecki postanowił samotnie kontynuować dalszą jazdę i pojechał przez Sokolnik do Zastawna i dalej do Elbląga :-).

,,Odpoczynek’’ w Nowym Monasterzysku trwał dobre 40 minut, ale w końcu serwisanci uporali się z problemami i wjechaliśmy w teren, a konkretnie na drogę do Starego Monasterzyska.

Dobrej jakości szutrówka i kilka ładnych zjazdów pozwoliło mi na poprawienie rekordu prędkości w terenie, który obecnie wynosi 53,5 km/h.

Po dojechaniu do Błudowa tylko na chwilę wjechaliśmy na asfalt i po odbiciu w lewo obraliśmy kierunek na Kurowo Braniewskie. Także ta szutrówka była znakomita i znacznie lepsza, niż niejeden asfalt na wysoczyźnie. Po przejechaniu torów kolejowych w Kurowie zamiast na Stare Siedlisko asfaltem pojechaliśmy terenem w kierunku Zaporowa.

Sugestia Tomka dotycząca zmiany tego odcinka naszej wycieczki okazał się dobrym wyborem, bo miałem okazję po raz pierwszy zobaczyć miejsca ciężkiej pracy bobrów w okolicach rzeki Baudy. Imponujące, co te zwierzęta potrafią zrobić swoimi zębami.

Z Zaporowa nowym asfaltem dojechaliśmy do Chruściela, gdzie zrobiliśmy nalot na lokalny sklep i kupiliśmy wszystko co kojarzy się z ogniskiem. Gratis otrzymaliśmy kilka kawałków drewna, żeby nie było nam zbyt ciężko ;-). Zjazd nad Jezioro Pierzchalskie na dobrze wszystkim znane miejsce biwakowe trwał krótko, po drodze spojrzeliśmy tylko na wojskową stację radarową w kształcie dużej, białej futbolówki.

Polana nad jeziorem w ostatnich latach uległa komercjalizacji i były tam pobierane stosowne opłaty. W listopadzie wjazd jest jednak za darmo. Sprawnie rozpaliliśmy ogień i nadszedł czas na degustację.

Po dobrej godzinie zarządziłem odjazd i ruszyliśmy do odległej o 7 km Płoskini. Tutaj poddaliśmy analizie miejscowy kościół św. Katarzyny z XIV w. i kierowani drogowskazem udaliśmy się na poszukiwania młyna, które zostały zakończone niepowodzeniem z prostego powodu, że młyna nie ma. To znaczy może i jest, ale nieczynny, budowany, własność prywatna, zlikwidowany (niepotrzebne skreślić). Miejscowi nie mogli się zdecydować :-).

Wyjeżdżając z Płoskini postanowiliśmy nie jechać asfaltem do Pakoszy, ale pojechać terenem przez Giedyle i Robuzy. Elegancka droga gruntowa zamieniła się za Robuzami w fajne błotko, którego nie powstydziłyby się nasze Żuławy :-). Było trochę pchania, przepychania i pływania. Na przystanku w Łozach zebraliśmy grupę w całość i dalszą jazdę do Elbląga kontynuowaliśmy już asfaltem.

W Wilczętach podczas przerwy sklepowej odjechali Mirek i Marek, a w Nowicy kierunek na Chruściel obrał Tomek. Pomiędzy Młynarami a Zastawnem zaczęły już zapadać ciemności i należało włączyć oświetlenie. Rafi i ja dysponując bocialarkami wprowadziliśmy mały popłoch wśród kierowców blachosmrodów i jechało się wyraźnie bezpieczniej.

W Zastawnie wsparcia kalorycznego udzieliliśmy nowemu uczestnikowi naszych wycieczek-Dominikowi (vel Szprycha), któremu zabrakło ,,prądu’’ w nogach i miał lekkie problemy. Pierwsze koty za płoty, potem będzie lepiej :-).

Potem pozostawał tylko zjazd obok Dębicy, który dzięki nowemu asfaltowi był czystą przyjemnością, nawet w ciemnościach.

Dziękuję wszystkim za wspólną jazdę i pozdrawiam.

Dętki w roli głównej :-)

Sobota, 21 listopada 2009 · | Komentarze 5

Pierwsza przebita standardowo - szkła na chodniku. Znowu jakiś kretyn rozbił butelkę w drobny mak. A więc do domku, a tam podczas wymiany i pompowania nowej- WIELKIE BUM! Aż uszy zwiędły :-). Pojawiła się wielka dziura w miejscu montażu wentyla. Ewidentna wada fabryczna. Kolejną pompowałem z niejaką obawą, ale było OK.

I na koniec banalna zagadka:
Mur jakiej elbląskiej uczelni jest na fotce poniżej? Należy podać pełną nazwę :-).