Marzec, 2010

Poniedziałek, 22 marca 2010 · | Komentarze 1

Okazuje się, że sobotnie 192 km pokonałem z pękniętym kołnierzem tylnej piasty oraz czterema wyluzowanymi szprychami :-). Fakt, ze dowiozłem siebie cało do domu i tylko z niewielkim biciem tylnego koła zawdzięczam najlepszemu elbląskiemu kołodziejowi, czyli Darkowi z Neksusa. Ten to umie zaplatać koła :-).

Niedziela, 21 marca 2010 · | Komentarze 4

Zasłużona ;-).

Dzisiaj jest pierwszy wiosny, tak więc dla przypomnienia kilka fotek z ubiegłej zimy. Niezła była :-).

ZIMA NA WYSOCZYŹNIE ELBLĄSKIEJ © MARECKY

ZIMA NA WYSOCZYŹNIE © MARECKY

NAPOLEONIADA w JONKOWIE

Sobota, 20 marca 2010 · | Komentarze 6

Spontaniczna wycieczka do Jonkowa k. Olsztyna na NAPOLEONIADĘ zaowocowała kilkugodzinną jazdą w deszczu, niezapomnianymi wrażeniami oraz tegorocznym rekordem przejechanych jednorazowo kilometrów. Ale po kolei :-).

TRASA: ELBLĄG-Pasłęk-Godkowo-Klekotki-Niebrzydowo Wielkie-Ponary-Boguchwały-Kalisty-Świątki-Jonkowo-Giedajty-Łukta-Morąg-Pasłęk-ELBLĄG

Fotorelacja z opisem:TUTAJ

Na miejsce zbiórki przybyło 8 bikerów, z czego dwóch przejechało całą trasę.
Szczególne słowa uznania dla jadącego w gorączce Marka, Roberta, który w czwartek uciekł lekarzom spod kroplówki oraz Fisha, dla którego było to pierwszy wyjazd od 5 miesięcy :-). Respekt Panowie!
STARTUJEMY © MARECKY

Od Pasłęka w zasadzie do końca wycieczki poruszaliśmy się w większym lub mniejszym deszczu, chwil suszy było niewiele.

Po drodze obejrzeliśmy urokliwy zabytkowy młyn w Klekotkach, gdzie obecnie znajduje się hotel i centrum SPA. Miejsce jest bardzo ładne i wywarło na nas spore wrażenie, lecz jeszcze większe wrażenia mieliśmy po przejechaniu katastrofalnej jakości drogi dojazdowej do młyna.
ROBERT NA DRODZE DO KLEKOTEK © MARECKY

MŁYN KLEKOTKI-KOSZYCZEK ;-) © MARECKY

MŁYN KLEKOTKI-RESTAURACJA © MARECKY

MŁYN KLEKOTKI-HOTEL © MARECKY

NAPIS © MARECKY

PRZY KASKADZIE © MARECKY

MŁYN KLEKOTKI-KASKADA © MARECKY

W Świątkach obejrzeliśmy zabytkowy kościół i uzupełniliśmy prowiant
ŚWIĄTKI-KOŚCIÓŁ p.w. ŚWIĘTYCH MĘCZENNIKÓW KOSMY i DAMIANA © MARECKY

a kilka km za Świątkami pojawił się Szlak Napoleoński:
TABLICA SZKLAKU NAPOLEOŃSKIEGO © MARECKY

W Jonkowie pojawiliśmy się o godzinie 14 i mieliśmy okazję obserwować przygotowania do walki o Ruski Szaniec. Broń i umundurowanie grup rekonstrukcyjnych wykonane było starannie i prezentowało się bardzo prawdziwie.
Zanim rozpoczął się szturm legionistów, my zaatakowaliśmy lokalne bary i solidnie podjedliśmy. Ofiar nie było :-).
LEGIONIŚCI NAPOLEONA © MARECKY

Oglądanie zdobywania Ruskiego Szańca wymagało zajęcia miejsc w strategicznych miejscach z których będzie coś widać. Można powiedzieć, że prawie nam się udało. Bardzo dużo słyszeliśmy, nieco mniej widzieliśmy :-).
RUSKI SZANIEC © MARECKY

RUSZYŁA OFENSYWA © MARECKY

Po tym pokazie część ekipy zabrała się na pociąg, my zaś spojrzeliśmy w niebo, spojrzeliśmy na siebie i ... wsiedliśmy na rowery. Akurat nie padało, co ułatwiło podjęcie jedynej słusznej decyzji ;-).

W drodze powrotnej najciekawsze były pasy mgły w okolicznych lasach, które pochodziły z topniejącego śniegu podlanego deszczem oraz bar w Morągu, gdzie zjedliśmy kolację :-). Od Morąga poruszaliśmy się już w ciemnościach, co w połączeniu z dziurami w drodze oraz wspomnianymi mgłami zapewniło niezatarte wrażenia :-).
POD PASŁĘKIEM © MARECKY

Do Elbląga wjechaliśmy o 20.30 i w ten sposób zakończyliśmy tą ciekawą wycieczkę.
Dziękuję wszystkim za wspólną jazdę w tych nietypowych warunkach i za okazany hart ducha :-).

RELACJA
JONKOWSKA NAPOLEONIADA

Sobota zaczęła się bardzo ciekawie, bo o poranku odkryłem w swoim rowerze pęknięty kołnierz tylnej piasty oraz co za tym idzie luźne szprychy w ilości 2 szt. O dziwo nie było żadnego bicia bocznego. Runda dookoła bloku pokazała mi, że przy odrobinie szczęścia uda się dojechać i wrócić na rowerze.

A więc pojechałem ;-). Na Placu Słowiańskim ujrzałem 8 rowerzystów chętnych do obejrzenia rekonstrukcji walki wojsk Napoleona z armią carską w Jonkowie koło Olsztyna. Impreza zwana Napoleoniadą odbywała się tam już po raz czwarty, a elbląscy rowerzyści wybrali się na nią po raz pierwszy.

Podczas wyjazdu towarzyszył nam na ulicach Elbląga DARECKI, którego obecności zawdzięczamy kilka fotek dostępnych na www.bikerelblag.hg.pl .

Z Elbląga wyjechaliśmy przez Węzeł Wschód i skierowaliśmy się DK 7 do Pasłęka. Ruch tego dnia panował na niej nieduży, także jazda była szybka i spokojna. W Pasłęku nastąpił krótki postój przy sklepie i pierwsze kilka kropli deszczu, które wyraźnie zbagatelizowaliśmy .

Z Pasłęka dalsza droga wiodła w kierunku Godkowa i na tym odcinku deszcz zaczął padać już regularnie, aczkolwiek niezbyt intensywnie. W Godkowie Mirek postanowił zawrócić, a Tomek samotnie pojechał do Jonkowa przez Miłakowo. My zaś skierowaliśmy się na południe, w kierunku zabytkowego młyna Klekotki, gdzie obecnie znajduje się sympatyczny hotel. Droga do Klekotek jest w katastrofalnym stanie z uwagi na bardzo nierówną nawierzchnię i znajdujące się dziury. Udało się jednak przejechać ją bez strat i po chwili wjechaliśmy na dziedziniec hotelu. Obejrzeliśmy zabudowania, zrobiliśmy kilka fotek, uzupełniliśmy kalorie i ruszyliśmy w dalszą drogę.
Zaskakująco stromy podjazd przed Markowem rozproszył grupę, ale za nim czekała nagroda w postaci znacznie lepszego asfaltu. Dojechaliśmy nim do Niebrzydowa Wielkiego, Markowo zostawiając z boku na inną okazję.

Z Niebrzydowa postanowiliśmy nie jechać dłuższym wariantem przez Miłakowo, lecz skręciliśmy w kierunku Jeziora Narie, aby przez Ponary i Boguchwały dotrzeć do Świątek, skąd już tylko kilka kilometrów było do Jonkowa.

W Boguchwałach zatrzymaliśmy się przy barkowym kościele parafialnym z 1620 r. , aby poczekać na Fisha, który dzielnie jechał po 5 miesięcznej przerwie od rowerowania. Warto nadmienić, że siłą woli wykazał się też gorączkujący Marek, oraz prawdziwy twardziel Robert, który jeszcze dwa dni przed wycieczką leżał w szpitalu pod kroplówką :-). Jak on zmusił lekarzy, aby go szybko wypuścili ?

Trasa tego odcinka to typowe rowerowe interwały, czyli góra-dół, góra-dół.
Świątki okazały się sporą wsią, gdzie naszą uwagę przykuł kolejny kościół, tym razem neogotycki. Część grupy skupiła się na analizie lokalnego sklepu i wypatrywaniu słońca :-).

Ze Świątek już tylko 14 km dzieliło nas od Jonkowa, ale do padającego deszczu dołączył klasyczny ,,w mordewind’’, który zawiewał sobie z kierunków południowych.

O godzinie 14 ujrzeliśmy w końcu tablicę Jonkowo, czyli 6 godzin po opuszczeniu Elbląga. Na licznikach widniał dystans 102 km.

Mieliśmy jeszcze ponad godzinę do zapowiadanej na 15.30 inscenizacji, także część grupy pojechała sprawdzić rozkład PKP, a część ruszyła na podbój okolicznościowych jadłodajni :-). Tam też spotkaliśmy Tomka, który dotarł do Jonkowa nieco szybciej oraz bikera Jarka, którego przywiozły cztery koła, ale usprawiedliwiamy to, bo podróżował z sympatyczną familią ;-).

Inscenizacja rozpoczęła się punktualnie, było dużo huku, latającej ziemi i obłoków dymu. Na mnie osobiście największe wrażenie zrobiło staranne i wierne wykonanie mundurów walczących stron oraz użytego sprzętu. Widać prawdziwą pasję i zamiłowanie w wykonaniu każdego detalu.

Miejsca które zajęliśmy pozwoliły nam oglądać z detalami pierwszą fazę natarcia, potem można było tylko wsłuchiwać się w odgłos wystrzałów i okrzyki walczących żołnierzy. Tam też spotkaliśmy delegację w osobach Mariana i Lucjana z elbląskiej Grupy Rowerowej ,,STOP’’. Chłopaki chwalili pogodę i mówili coś o kilkukilometrowym pchaniu rowerów :-).

Gdy człowiek podjadł, to i padający deszcz miał jakby mniejsze znaczenie. Postanowiliśmy z Robertem do końca nie dać zarobić PKP i kontynuować jazdę na rowerach. Pewne wątpliwości jednak były, proponowałem nawet grę w marynarza, aby je rozstrzygnąć :-). W momencie startu nie padało, co ułatwiło podjęcie jedynej słusznej decyzji. Dołączył do nas jeszcze Krzysiek i w ten sympatyczny sposób ruszyliśmy w drogę powrotną.

Jak przeczuwałem, nie mówiąc tego głośno, wkrótce znowu zaczęło padać i tak sobie padało aż do końca.
W lasach przed Łuktą zaobserwowaliśmy ciekawe zjawisko, a mianowicie padający na leżący jeszcze śnieg deszcz powodował intensywne parowanie tego pierwszego, co powodowało powstawianie mgieł w postaci pasów. Dopóki było jasno, było to tylko ciekawe i zabawne, ale po zapadnięciu zmroku te mgły były tak gęste, że nawet nasze bocialarki nie dawały im rady i widoczność spadała do kilkunastu metrów.
Działo się to na odcinku pomiędzy Morągiem a Pasłękiem, gdzie życie dodatkowo utrudniały dziury w asfalcie.

Zanim tam dojechaliśmy to stanęliśmy jeszcze przed Morągiem, gdzie dogonili nas Jarek z rodziną i zabrany przez nich Tomek. A w samym Morągu postanowiliśmy zjeść kolację, a do tego nadawał się najlepiej bar o wszystko mówiącej nazwie ,,Kurczak z rożna’’ . Na szczęście asortyment mieli nieco szerszy :-).
Potem już zostało przejechać tylko 50 km i to też uczyniliśmy, o godzinie 20.35 meldując się w Elblągu.

Dziękuję wszystkim za udział w tej spontanicznej wyprawie, a szczególnie gratuluję moim towarzyszom na całej długości trasy Robertowi i Krzyśkowi.

Piątek, 19 marca 2010 · | Komentarze 0

Ciąg dalszy opowieści o rękawiczkach :-). Dzisiaj cały dzień na krótkich palcach, bo przy takich temperaturach inaczej się nie da. Była też pokusa jazdy bez czapki, ale nie ma co przeginać ;-). Chociaż pępki na ulicach pojawiły się w dużych ilościach :-).

Czwartek, 18 marca 2010 · | Komentarze 9

Odważyłem się dzisiaj jeździć jakiś czas bez rękawiczek. To u mnie prawdziwy heroizm, ale z pół godziny dało radę ;-).
Jak z tego wynika, dzisiaj w pełni wiosenna aura- ciepło i momentami słonecznie, do tego z minimalnym wiatrem.

Wydarzeniem dnia było otwarcie sklepu RTV-AGD Mediaexpert. Spodziewanych tłumów nie ujrzałem, była za to, zapewne całkowicie przypadkowo, ekipa z banerem największego elbląskiego konkurenta nowo otwartego sklepu ;-).
NOWY SKLEP w ELBLĄGU © MARECKY

KONKURENCJA © MARECKY

Pod koniec dnia prawie spadłem z siodła, gdy zobaczyłem przecudnej urody kolejną odnowioną kamienicę.
ODNOWIONA KAMIENICA © MARECKY

Pytanie konkursowe dla znawców: na jakiej ulicy znajduje się ten zabytek? Nagroda gwarantowana :-).

Środa, 17 marca 2010 · | Komentarze 0

Zima nie odpuszcza, jej ostatnie pomruki były dzisiaj widoczne w Elblągu. Poza tym ciekawostką było kierowca jadący ulicą Teatralną w dół lewą stroną (pod prąd). Nie zdążyłem niestety wyciągnąć aparatu :-(.

Wtorek, 16 marca 2010 · | Komentarze 5

Dużo pracy, ale jak tak przyjemnie słoneczko grzeje, to chce się pracować :-). Wpadły mi dzisiaj w aparat dwa zabawne kadry-każdy w innym rodzaju.

MAAARCHEWKI! © MARECKY

FIRMA :-) © MARECKY

Poniedziałek, 15 marca 2010 · | Komentarze 4

Przyjemne kilometry w wiosennym, bez wątpienia, słońcu i w doborowym towarzystwie DARECKIEGO :-).
A że obowiązki służbowe zagnały mnie na południowe rogatki naszego miasta, to wyszło z tego kilka fotek :-).

BUDOWA WĘZŁA DROGOWEGO ,,RACZKI'' © MARECKY

MOST DROGOWY NAD RZEKĄ ELBLĄG © MARECKY

MOST KOLEJOWY NAD RZEKĄ ELBLĄG © MARECKY

TABLICA SZLAKU KAJAKOWEGO © MARECKY

UJŚCIE FISZEWKI DO RZEKI ELBLĄG © MARECKY

UJŚCIE KUMIELI DO RZEKI ELBLĄG © MARECKY

UJŚCIE TYNY DO RZEKI ELBLĄG © MARECKY

Niedziela, 14 marca 2010 · | Komentarze 1

Zapowiadana zima się nie pojawiła, a więc raźno zmierzamy w kierunku wiosny :-)

Sobota, 13 marca 2010 · | Komentarze 0

Zapowiadali krótki, wielki atak zimy, ale ledwo posypało śniegiem. Może jutro?