Sierpień, 2011

Środa, 31 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

Ostatni dzień sierpnia to był kiedyś ostatni dzień wakacji. Teraz to całkiem normalny dzień, za to jutro zapowiada się nietypowy początek roku szkolnego. Bardzo NIETYPOWY :-).

Rower przygotowany, prognoza pogody jak zawsze dobra - nic tylko ruszać w krainę Kanału Elbląskiego.

Wtorek, 30 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

Na zdjęciu poniżej widać mój mały sukces w propagowaniu alternatywnych metod przemieszczania się po naszym Elblągu ;-). PIOTR zrezygnował z jazdy samochodem i przemieszcza się na dwukołowcu. Co prawda z silnikiem, ale to zawsze tylko dwa koła i symboliczne spalanie :-). Oczywiście rower też ma :-).
Pozdrawiam.

PIOTR I JEGO SKUTER © MARECKI

Standard+Kanał Elbląski

Poniedziałek, 29 sierpnia 2011 · | Komentarze 2

Po otrzymaniu powiadomienia, że okolice pochylni Kąty na Kanale Elbląskim są nieprzejezdne udałem się na wizję lokalną, aby w CZWARTEK nie zakopać się z 60-tką rowerzystów z całej Polski :-).

Na miejscu zastałem przejezdny plac budowy, duży fragment bruku między Kątami a Śliwicą też jest już OK. W czwartek nie będzie problemu z przejazdem.

TRASA: Elbląg-Komorowo Żuławskie-Węzina-Dłużyna-Drużno-Karczowizna-Jelonki-pochylnie: Jelonki, Oleśnica, Kąty-Śliwica-Jelonki-Klepa-Dłużyna-Węzina-Komorowo Żuławskie-Elbląg

Piątek, 26 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

Spokojnie po upalnym Elblągu, z pewnym akcentem humorystycznym. Poniżej fotka z cyklu ,,podpatrzone'' ;-).
I SIĘ ZLIKWIDOWAŁ :-) © MARECKI

Czwartek, 25 sierpnia 2011 · | Komentarze 2

Zrobiłem dzisiaj inwentaryzację miejskich (postawionych przez ZD) stojaków rowerowych. Dużo jazdy nie było :-). Oto wspaniała 11 ;-).

12 LUTEGO © MARECKI

ŚWIATOWID © MARECKI
Kategoria OR

Środa, 24 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

Do trzech razy sztuka - dwie burze ominęły Elbląg, a trzecia dopadła moje miasto i mnie też. Deszcz przy 22 stopniach to sama przyjemność :-).

Ze spraw rowerowych miało dzisiaj miejsce bardzo owocne spotkanie w temacie październikowego HARPAGANA, który po raz drugi będzie gościł w Elblągu i w jego okolicach.

Już dziś warto rezerwować sobie weekend 14-16 października 2011 r. :-).

Wtorek, 23 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

Dobrze i owocnie przepracowany dzień, co widać też na liczniku :-).

Poniedziałek, 22 sierpnia 2011 · | Komentarze 0

O poranku lekka ulewa, a potem coraz ładniej i cieplej. Podobno od jutra afrykańskie upały :-).

DO OSTRÓDY-SZLAKAMI KRAINY KANAŁU ELBLĄSKIEGO

Niedziela, 21 sierpnia 2011 · | Komentarze 1

Pierwszy raz zdarzyło mi się całkowicie zmodyfikować trasę wycieczki. A wszystko przez odnalezioną mapę pt. ,,Kraina Drwęcy i Pasłęki'' na której dostrzegłem kilka ciekawych szlaków terenowych prowadzących w kierunku Ostródy. Niezmienione pozostało miejsce rozpoczęcia jazdy rowerami, jak i oczywiście główny kierunek jazdy :-).

TRASA: ŻABI RÓG-Florczaki-Białka-Niedźwiady-Tabórz-Plichta-Zawady Małe-Stare Jabłonki-Lubajny-OSTRÓDA-Międzylesie-OSTRÓDA-Czarny Róg-Śluza Zielona-Ludwikowo-Miłomłyn-Tarda-Słonecznik-Wenecja-Wilamowo-Małdyty-Sambród-Zielonka Pasłęcka-Bogaczewo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

A tutaj FOTORELACJA.

Blady świt powitał na Placu Dworcowym 5 osobową grupę, w skład której wchodziła debiutująca w naszych wycieczkach Bogna. W Pasłęku dosiadł się do nas Piotr, a z Żabim Rogu czekał KRZYSIEK, który 60 km miał już w nogach.

Bez zastanowienia ruszyliśmy przed siebie, zaliczając na wstępie stromy podjazd i podziwiając lokalną wersję Pustyni Błędowskiej, czyli zakład górniczy w Żabim Rogu.
We Florczakach pożegnaliśmy się na dłuższą chwilę z asfaltem i wjechaliśmy na okrężny szlak ZIELONY Łukta-Łukta. Nim dotarliśmy do połączenia ze szlakiem NIEBIESKIM też okrężnym Łukta-Łukta i on zaprowadził nas przez Tabórz skrajem rezerwatu ,,Sosny Taborskiej'', do Plichty. Tutaj wjechaliśmy na szlak CZERWONY, który nie jest oznakowany w terenie, ale jest na mapie. Nim dotarliśmy do DK 16 przy mogile wojennej w Zawadach.

Stąd już tylko 1 km dzielił nas od Starych Jabłonek, które sobie dokładnie obejrzeliśmy, zwłaszcza hotel ,,Anders'' i dwa sklepy :-). Zakupiliśmy prowiant na ognisko i nieopodal w lesie je popełniliśmy. W międzyczasie dojechał do nas Mirek, który DK 7 dotarł do Ostródy i tam padł ofiarą mojej zmiany planów wycieczki. Udało mu się jednak nas odnaleźć :-).

Po popasie tylko 10 km dzieliło nas od Ostródy, gdzie zaprowadził nas ZIELONY szlak rowerowy. Zajrzeliśmy jeszcze na śluzę Kanału Ostródzkiego w Zwierzewie o nazwie Mała Ruś. Mieliśmy tam okazję obejrzeć śluzowanie jachtu i łodzi wiosłowej.

Potem wróciliśmy do Ostródy i jadąc zbudowanym, jak i budującym się w dalszym ciągu bulwarem nad Jeziorem Drwęckim dotarliśmy do opustoszałego kąpieliska miejskiego. Nie wiem czy woda była za zimna, czy inne przyczyny spowodowały całkowity brak kąpiących się w jeziorze. Ten stan rzeczy zmieniło pojawienie się naszej grupy, chociaż do wody wszedłem tylko ja i Bogna :-). Krzysiek z Piotrem ,,Czik-Czuk'' wypożyczyli sobie kajak (ciekawe czemu nie rower wodny :-)), a reszta pojechała po niedługim czasie na lody.

W Ostródzie spojrzeliśmy jeszcze na budujący się amfiteatr, nowy stadion(zamknięty niestety) i zamek z muzeum miejskim. Do tego zobaczyliśmy cieszący się popularnością wyciąg dla narciarzy wodnych, kilka pomostów oraz stylowe drewniane mostki nad kanałami.

Po zakupach w naszej ulubionej, owadziej sieci sklepów ruszyliśmy w drogę powrotną :-). Na PKP, tak jak myślałem, nikt nie zamierzał czekać 2,5 godziny i wszyscy chcieli jechać rowerami. Mirek wrócił wariantem szybkim , czyli 80 km na DK 7, a my spokojnym patataj przez stare torowisko linii Elbląg-Ostróda wyjechaliśmy z miasta. Prowadził nas kolejny okrężny szlak ZIELONY Ostróda-Ostróda.

Zjechaliśmy z niego przed śluzą Zieloną na Kanale Elbląskim i już asfaltem dotarliśmy do Miłomłyna. Tutaj pojawiły się SZLAKI wytyczone i przez LGD z Elbląga ( niebieski), jak i przez Miłomłyn (czerwony). Tym drugim dotarliśmy do Tardy, a potem szlakiem ŻÓŁTYM do Wenecji. Że kanałów, ani innych atrakcji tu nie było szybko jechaliśmy dalej i w Małdytach wjechaliśmy na kolejny szlak , tym razem mój ulubiony, ŻÓŁTY bo prowadzący z Elbląga i do Elbląga :-). Nim dotarliśmy do Zielonki Pasłęckiej i dalej jechaliśmy już asfaltem w kierunku DK 7 na którą wjechaliśmy przed Pasłękiem. Na wysokości miasta pożegnał się z nami Piotr, a my wjechaliśmy na stary ślad DK7, gdzie położono już nowiutki asfalt i jechało się bajecznie.

Tak dotarliśmy do Elbląga, gdzie byliśmy kilka minut po godzinie 20. W Gronowie Górnym tata Bogny wyjechał po nią samochodem, bo powrót z Ostródy nie był dla niej najłatwiejszą sprawą. Całkiem nieźle sobie jednak radziła i okazała się twardą zawodniczką. Gratuluję życiowej jazdy :-).

Szlaki wschodniej części krainy Kanału Elbląskiego okazały się bardzo interesującą propozycją do rowerowej eksploracji. Ich zdecydowanym walorem jest fakt poprowadzenia gęstymi lasami, w których bardzo przyjemnie się jechało po całkiem dobrych nawierzchniach, nie poddających się intensywnym w ostatnich dniach opadom deszczu.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne kręcenie i do zobaczenia niebawem.

W PKP BYŁY NAWET WIESZAKI NA ROWERY © MARECKI

OSTRÓDA - WYCIĄG NART WODNYCH NA JEZIORZE DRWĘCKIM © MARECKI

OSTRÓDA-KANAŁ OSTRÓDZKI, HOTEL I PRZYSTAŃ STATKÓW © MARECKI

OSTRÓDA-ZAMEK KRZYŻACKI © MARECKI

OSTRÓDA-PRZESMYK JEZIORA DRWĘCKIEGO I MOST NA ROZEBRANEJ LINII KOLEJOWEJ OSTRÓDA-ELBLĄG © MARECKI

KANAŁ ELBLĄSKI W OKOLICACH ŚLUZY ZIELONA © MARECKI

TECHNIKA RELAKSACYJNA W WYKONANIU BOGNY ;-) © MARECKI

ALLEYCAT DARECKI

Sobota, 20 sierpnia 2011 · | Komentarze 2

W kolejnej edycji elbląskiego Alleycata udało mi się zająć czwarte miejsce, co przy kompletnym braku formy, długiej trasie i turystycznym nastawieniu wydaje się być nieprawdopodobnym sukcesem :-).

Większość punktów kontrolnych była zlokalizowana w północnej części naszego miasta, kilka z nich wymagało użycia kredki świecowej, a punkt na ulicy Puchalskiego to było mistrzostwo świata ;-). Kto wie, gdzie w Elblągu jest ta ulica ręka do góry? :-)).

Pierwsze miejsce zajął TOMEK , drugi był Miki, a trzeci PIOTR ,,CZIK-CZUK''.

ALLEYCAT DARECKI 5 - NA STARCIE © MARECKI

ORI-INICJATORKA ELBLĄSKICH ALLEYCATÓW © MARECKI

ROZDANIE MAP W MIASTECZKU ROWEROWYM © MARECKI

JEDEN Z KREDKOWYCH PUNKTÓW KONTROLNYCH © MARECKI

OBROŃCÓW POKOJU-PUNKT KONTROLNY NA SŁUPIE NA ŚRODKU PĘTLI TRAMWAJOWEJ © MARECKI

ULICA PUCHALSKIEGO- PUNKT KONTROLNY © MARECKI

PIOTR NA KOLEJNYM KREDKOWYM PUNKCIE © MARECKI

Afterek odbył się na gościnnej działce Dareckiego, gdzie niestety nie mogłem za długo przebywać. Dziękuję organizatorowi za przygotowanie fajnej trasy i ciekawych punktów kontrolnych i gratuluję lepszym ode mnie :-).