Listopad, 2013

DOOKOŁA ELBLĄGA

Niedziela, 17 listopada 2013 · | Komentarze 3

TRASA

Ulica Żuławska wyprowadziła nas z Elbląga i przez Helenowo dotarliśmy do Adamowa Osiedla gdzie ku zaskoczeniu grupy, która spodziewała się jazdy prosto w kierunku DK 7 skręciłem, zgodnie z planem zresztą, na drogę z płyt betonowych. W ten sposób jechaliśmy równolegle do DK 7 do Adamowa podziwiając żuławskie wierzby i zapoznając się z pierwszym odcinkiem terenowym na trasie objazdu Elbląga.

Obok zabudowań dawnego ,,Baru pod Dębem’’ wjechaliśmy na drogę rowerową, która doprowadziła nas do mostu na Nogacie w Jazowej. Tam obraliśmy kierunek na Kępki i jadąc z wiatrem wzdłuż rzeki ekspresowo dotarliśmy do sklepu w Bielniku II. Część grupy tam się zatrzymała, a większość popedałowała dalej, zamierzając większe zakupy zrobić w Nowakowie. Z Kępy Rybackiej do Nowakowa wykorzystaliśmy skrót terenowy, który wyprowadził nas przy szkole.

Odpoczynek przy sklepie został wykorzystany na konsolidację grupy, którą dynamiczna jazda podzieliła na wiele grupek. Padła propozycja aby podjeżdżając aleją lipową do Próchnika zajrzeć pod pomnikowy dąb Hogo( Hugo, Hogon). Tak też zrobiliśmy, a ja przy okazji odświeżyłem sobie jego lokalizację.
Podjazd do Próchnika po zmasakrowanej drodze i dziurami, luźnym asfaltem, kałużami i błotem był dość trudnym sprawdzianem dla niektórych bikerów. Potem było już lepiej, aż dotarliśmy do Zajączkowa gdzie drogą gruntową z elementami piaskownicy dotarliśmy do Majewa. Sklep w tej miejscowości był ostatnią okazją do zrobienia zakupów na ognisko, które niezawodny MarekB zaplanował w lesie nieopodal Borzynowa.

Na razie mknęliśmy nowym asfaltem w kierunku S22, na którą spojrzeliśmy z góry i już meldowaliśmy się w Nowym Monasterzysku. Zaraz potem skręciliśmy w prawo na Sokolnik i jeszcze trochę było pod górę. Dobra szutrówka doprowadziła nas do stadniny koni w Sokolniku i pięknego stada na łące nieopodal niej. Na dalszej drodze do Zastawna czekał nas dość niebezpieczny zjazd po kocich łbach, które przykryte wilgotnymi liśćmi wymagały skupienia uwagi na technice jazdy.

Z Zastawna droga wiodła do Warszewa, a za wsią zaczęła się zabawa z błotkiem Wysoczyzny Elbląskiej :-). Trwała w sumie krótko, bo w lesie nagle ,,wyrosły ‘’ płyty jumbo, którymi leśnicy wspierają się podczas wywózki drewna. Boczne drogi wyglądały znacznie gorzej, co widać w fotogalerii.

Ten odcinek zakończył się w Zalesiu, gdzie pojawił się znany asfalt do Borzynowa. Tuż przed tą wsią skręciliśmy w prawo i za 2 km zatrzymaliśmy się w lesie na ognisku. MarekB z Krzyśkiem przy wsparciu moich zapałek szybko rozpalili ,,ugień’’ i pojawiła się też , , kiełba’’ oraz napoje izotoniczne i …ser :-). Nastroje dopisywały w pięknych okolicznościach przyrody, bo było zupełnie ciepło i nawet momentami wychodziło słońce.

Po zakończonym długotrwałym pikniku ruszyliśmy w drogę do Elbląga odkrywając po drodze znaki szlaku żółtego ,,Pocztyliona’’, który obecnie prowadzi przez anielską wieś Aniołowo. Naszej uwadze nie uszły też nowe wiaty tuż przed Aniołowem. Potem minęliśmy Weklice, Pasieki, Pilonę i w Gronowie Górnym przekroczyliśmy nowym wiaduktem S7 aby przez Nowe Pole wjechać do Elbląga od strony Zatorza. Padł jeszcze pomysł odwiedzenia Radka, ale pocałowaliśmy ,,klamę’’ i w końcu każdy rozjechał się w sobie znanym kierunku :-).

Dziękuję wszystkim za liczny udział w wycieczce i zapraszam 8 grudnia na ostatnią wycieczkę mojego sezonu 2013 do Nowego Stawu. Grudniowe Pączki już po raz 8 :-)

Piątek, 15 listopada 2013 · | Komentarze 0

Czwartek, 14 listopada 2013 · | Komentarze 0

Środa, 13 listopada 2013 · | Komentarze 0

Paskudnie ponury poranek z upływem dnia zamienił się w błękitne niebo. Ale rowerzystów jakby coraz mniej. Dlaczego? :-)

Wtorek, 12 listopada 2013 · | Komentarze 0

ŚWIĘTO NIEPODLEGOŚCI

Poniedziałek, 11 listopada 2013 · | Komentarze 0

Uroczysty przemarsz z okazji 95 rocznicy odzyskania niepodległości rozpoczął się przybyciem Józefa Piłsudskiego ( w tej roli Piotr Lichociński) na elbląski dworzec PKP. Następnie kolumna niosąc biało-czerwoną 50-metrową flagę ruszyła w drogę na elbląskie Stare Miasto. W marszu brała też udział reprezentacja elbląskich rowerzystów udowadniając, że 5, a nawet 3,8 km/h da się jechać :-).

Pełna relacja w GALERII

Święto niepodległości w Elblągu © MARECKI

ALLEYCAT DARECKI

Niedziela, 10 listopada 2013 · | Komentarze 0

XLI edycja EINO, czyli normalnie pisząc 41 alleycat już za nami :-). Spontanicznej organizacji podjął się stary wyga Darecki i jak zwykle zrobił to ze znawstwem. Na 20 punktowej trasie długości około 25 km walczyło kilkanaście osób, a ja większość dystansu napierałem z Modo. Szalone tempo jazdy uległo pewnemu spowolnieniu tylko podczas jazdy przez nasze lotnisko. Dynamiczna jazda zakończyła się na działce organizatora, gdzie zameldowałem się pierwszy i dzięki bezbłędnej jeździe mogłem cieszyć się z wygranej :-).

Darecki alleycat - na starcie © MARECKI

Darecki alleycat - altankowy afterek © MARECKI
Kategoria ALLEYCAT

Piątek, 8 listopada 2013 · | Komentarze 0

Na lekko obolałych nogach, ale w siodle :-).

OPŁOTKAMI Z WARSZAWY

Czwartek, 7 listopada 2013 · | Komentarze 6

TRASA

Czemu tak? Bo pogoda była dobra a i w Ostrołęce nie byłem :-)). Towarzyszył mi południowy wiatr, brak deszczu, dobre asfalty i tylko noc mogłaby być nieco krótsza. Najbardziej emocjonujący był wyjazd z Warszawy, bo rzadko mam okazję jeździć po trzypasmowych ulicach w towarzystwie stada samochodów. Jednak na zachowanie kierowców blachosmrodów nie mogę narzekać, bo jeździli poprawnie.