Listopad, 2014

JÓZEFÓW-WARSZAWA

Niedziela, 30 listopada 2014 · | Komentarze 0

Trasa: Józefów-Warszawa DC PKP przez Wał Miedzeszyński,  Most Siekierkowski, ul. Czerniakowską i Aleje Jerozolimskie.

FOTOGALERIA (z opisem)

Krótka jazda do centrum Warszawy odbyła się z wiatrem w plecy i gdyby to był lipiec czy inny wrzesień, kiedy dzień jest dłuższy to z pewnością powrót do Elbląga byłby rowerowy w 100%. Ponieważ jednak było szaro, ponuro, mglisto i bardzo listopadowo to mi się już nie chciało tłuc kilometrów. Po drodze rzuciłem okiem na nową drogę dla rowerów wzdłuż ulicy Czerniakowskiej.

I tak to w pustych pociągach przez Olsztyn dotarłem do Elbląga obserwując  z uśmiechem na twarzy padający śnieg  przed Olsztynem i leżący w lesie przed Morągiem :-).

To tu, to tam w okolicach Józefowa

Niedziela, 30 listopada 2014 · | Komentarze 0

Trasa: Leśne ostępy Józefowa

FOTOGALERIA (z opisem)

W końcu moje opony odnalazły grunt dla siebie. Zmrożony piasek i leśne drogi okolic Józefowa oraz cudowne singletracki wzdłuż rzek Mienia i Świder, a nawet lekkie podjazdy to sceneria w której odbył się rowerowy trening z Cezarym Zamaną. Dynamiczna jazda była przeplatana ćwiczeniami fizycznymi bez roweru co w warunkach lekkiego mrozu pozwalało rozgrzać te mięśnie, które nie pracują podczas pedałowania.

Po tej przejażdżce warsztaty dobiegły końca i pozostało dotrzeć do odległego o 25 km Dworca Centralnego w Warszawie.

ELBLĄG-JÓZEFÓW

Sobota, 29 listopada 2014 · | Komentarze 6

Trasa:ELBLĄG-Pasłęk-Małdyty-Ostróda-Gierzwałd-Uzdowo-Działdowo-Mława-Ciechanów-Pułtusk-Serock-Legionowo-Warszawa-JÓZEFÓW

FOTOGALERIA  (z opisem)

Z Elbląga wyjechałem z Robertem już w piątek o godzinie 18, tak aby zdążyć na początek warsztatów w sobotę o godzinie 10.00. Jazda miała charakter czysto komunikacyjny, bez zwiedzania, oglądania  i robienia fotek.  Chociaż jak na przejeździe kolejowym w Mławie przejechał nam przed nosem Pendolino to za aparaty chwyciliśmy, ale było już za późno :-).

Od początku nasza jazda to była wojna z silnym, czołowym lub bocznym wiatrem. Dodatkowo jechałem po asfalcie na oponach terenowych,  aby móc wziąć udział w niedzielnym treningu po terenowych okolicach Józefowa.  To też dodatkowo spowalniało naszą jazdę.

Przerwy na ogrzanie się nie mogły być w związku z tym długie, najdłuższa była na stacji Orlenu w Ciechanowie. Było to po strasznym odcinku Mława-Ciechanów, gdzie nawet mocarne rękawice Chiba Alaska zaczęły mnie zawodzić. Potem było już lepiej, ale do Józefowa dotarliśmy jednak spóźnieni o godzinie 11, pomimo skorzystania z PKP na odcinku Legionowo-Warszawa Wschodnia.

Szybko się zakwaterowaliśmy, odświeżyliśmy i  na wykłady. Nasze pojawienie się w strojach BB Tour wywołało niemałe zdziwienie; a sposób przyjazdu na zajęcia wywołał lekkie niedowierzanie :-). Uczestników warsztatów było około 20 osób. Każdy mógł się zapisać na indywidualne, krótkie konsultacje z fachowcem od pozycjonowania na rowerze ze sklepu AirBike. Skorzystałem rzecz jasna z tej możliwości. W trakcie pierwszej części zajęć zdążyliśmy dowiedzieć się, że bikefitting zapewnia maksymalne dopasowanie roweru do użytkownika ( a nie odwrotnie)  i są możliwe szczegółowe ustawienia tak drobnych elementów jak kształt, długość i grubość wkładki do butów. Nie mówiąc o długości mostka, siodła, kierownicy czy innych dużych rzeczy.

Potem były wykłady i zajęcia z treningu funkcjonalnego prowadzone przez trenerkę z CRS. Polegały one na pokazaniu ćwiczeń, które pomagają korygować różnego rodzaju problemy charakterystyczne dotykające rowerzystów. Trzeba było trochę pozginać się  i pomęczyć i tak zmęczone kolana :-).

Po zajęciach udaliśmy się na zasłużony odpoczynek w czym standard hotelu **** niewątpliwie pomagał ;-).

Kategoria SUPERMARATONY

Piątek, 28 listopada 2014 · | Komentarze 2

Cuda, prawdziwe cuda :-). Wygrałem po raz drugi w życiu konkurs.! W celu odebrania nagrody należy udać się do Józefowa pod Warszawą, a że bilety PKP strasznie drogie ... :-)).

Czwartek, 27 listopada 2014 · | Komentarze 3

Wczoraj dzięki staraniom Galerii EL odsłonięto w Elblągu dwie nowe formy przestrzenne. Jedna jest w Parku Traugutta, zaś druga zawędrowała aż na wzgórza Modrzewiny. Jest to unikatowa w skali Polski forma kinetyczna w otwartym terenie, która porusza się się pod wpływem wiatru.

Pełna fotogaleria elbląskch form przestrzennych jest TUTAJ.

Środa, 26 listopada 2014 · | Komentarze 0

Zupełnie nie miałem ochoty na jakiekolwiek kręcenie.  Leń całkowity :-).

Widzieliście to
? Chyba teraz już naklejki z łosiami i chu...ami  nie są modne :-)

Wtorek, 25 listopada 2014 · | Komentarze 0

Naprawdę ciekawe rzeczy działy się dzisiaj przy wieży elbląskiej katedry Świętego Mikołaja.

Poniedziałek, 24 listopada 2014 · | Komentarze 0

Spokojnie obserwuję padający za oknem pierwszy śniegodeszcz sezonu 2014/2015.

ŻUŁAWY WIŚLANE

Sobota, 22 listopada 2014 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Wikrowo-Jegłownik-Ząbrowo-Kaczynos-Królewo-Malbork-Cisy-Kapustowo-Miłoradz-Mątowy Wielkie-Bystrze-Knybawa-Tczew-Miłobądz-Mały Miłobądz-Lądy-Tczewskie Łąki-Czatkowy-Koźliny-Steblewo-Giemlice-Długie Pole-Leszkowy-Kiezmark-Żuławki-Drewnica-Przemysław-Izbiska-Stegienka-Głobica-Rybina-Tujsk-Marzęcino-Bielnik II-Bielnik I-ELBLĄG

Nocna jazda z Robertem zakładała:
1. Sprawdzenie czy kościół w Mątowach Wielkich jest iluminowany,
2. Obejrzenie nowej fontanny w Tczewie,
3. Dojechanie do ujścia Wisły Królewieckiej.

Ruszyliśmy o północy. Towarzyszyła nam ciepła, bezmgielna i cicha noc. Jadąc na rowerach górskich poruszaliśmy się różnego rodzaju drogami, unikając głównych asfaltów. Kolejny raz potwierdziłem,  że do Malborka jest 31 km jadąc  prawie cały czas poza DK 22 - na nią wjeżdża się dopiero w Królewie.

Za Malborkiem skręciliśmy na Miłoradz i niebawem dotarliśmy do sanktuarium, które podświetlone jednak nie było.  Chwilę się pokręciliśmy i obraliśmy kierunek na Tczew. Przejechaliśmy przez Most Knybawski i jadąc dalej asfaltem wjechaliśmy do Tczewa podziwiając ładnie oświetlone Muzeum Wisły. Jeszcze ładniejsza okazała się zabytkowa wieża ciśnień i ją postanowiłem uwiecznić fotograficznie.
Tczew-wieża ciśnien © MARECKI

Na dworcu PKP zrobiliśmy sobie przerwę śniadaniową korzystając z rewelacyjnej oferty bułek drożdżowych tamtejszej piekarni i automatów z kawą. Po tym popasie wypadało znaleźć fontannę na tczewskim osiedlu Suchostrzygi o którym wiedziałem tyle że jest gdzieś na północy Tczewa :-).

Żeby nie tracić czasu na kręcenie się pomiędzy blokami zasięgnąłem języka u taksówkarza i już po chwili oglądaliśmy kolorową fontannę, rzecz jasna już bez wody.   Fontanna jest ciekawa w formie i ładna wizualnie, z szumem wody musi być jeszcze przyjemniej. Odwiedzę ją na pewno w  jakąś upalną noc ;-)

Tczew-nowa fontanna na osiedlu Suchostrzygi © MARECKI

Z Tczewa wyjechaliśmy DK 91 z mocnym postanowieniem skręcenia w prawo w kierunku Wisły. Zamierzałem to zrobić najpóźniej w Pszczółkach, ale że w Miłobądzu pojawiła się odbitka w prawo ... Do torów kolejowych był asfalt,  który płynnie przeszedł w betonowe płyty, a one równie płynnie pokryły się żuławskim błotkiem z pól. I tak mój nowy błotnik przeszedł chrzest bardzo bojowy. W pewnym momencie błoto uniemożliwiło nam pchanie rowerów, ale ratunek znaleźliśmy w kałużach. A to wszystko w zupełnych ciemnościach, nad ranem, gdzieś na łąkach pod Tczewem. Czysty surrealizm :-) Mimo wszystko nie było tak źle jak wtedy :-)

Najgorsza była strata dobrej godziny czasu, bo w sumie wróciliśmy do ... Tczewa. Wyłoniły się budynki tczewskiego Flextronica i wtedy już normalnie pojechaliśmy wzdłuż Wisły na północ. Przekroczyliśmy ją w Kiezmarku i skierowaliśmy się w kierunku Mierzei Wiślanej.
W Przemysławie zdecydowałem o zmianie planów bo nie było szans na terminowy powrót do domu. Ujście Wisły Królewieckiej musi poczekać. Smakując jeszcze terenu na odcinku Przemysław-Stegienka dotarliśmy do Rybiny i już bez eksperymentów wróciliśmy do Elbląga wypatrując bezskutecznie w szarym poranku przebłysków słońca. Droga do domu wiodła obowiązkowo przez myjnię, gdzie 2 złote tym razem nie starczyło :-)

Dzięki Roberto za wspólną jazdę :-).

Piątek, 21 listopada 2014 · | Komentarze 0

Udało mi się zakupić przedni błotnik do górala w kolorze czarnym, co wcale nie było takie łatwe :-) .Zapowiadają opady także czas go przetestować.