Grudzień, 2014

Środa, 17 grudnia 2014 · | Komentarze 2

Dostrzegłem wykonany mały chodnikowy bypass na ulicy Pocztowej, który nie zmusza pieszych do dwukrotnego przekraczania ddr. Drobiazg, a poprawia bezpieczeństwo i wygodę.

Wtorek, 16 grudnia 2014 · | Komentarze 3

Zajrzałem na Fromborską, gdzie powstaje nowa ddr z chodnikiem i oświetleniem. Dostrzegłem pełen sen zimowy i  wytrwałe oczekiwanie na zaspy śniegu :-)

Poniedziałek, 15 grudnia 2014 · | Komentarze 7

Mocna fotka z pewnego  bardzo dużego miasta.  Nie jest to miasto amerykańskie. Zgadniecie gdzie są tak dobre warunki do poruszania się rowerem? :-)

GRUDNIOWE PĄCZKI

Niedziela, 14 grudnia 2014 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Janowo-Jazowa-Wierciny-Lubstowo-Świerki-Chlebówka-Nowy Staw-Tralewo-Stogi Malborskie-Tralewo-Nowy Staw-Lubieszewo-Tuja-Marynowy-Nowy Dwór Gdański-Marzęcino-Kępki-Bielnik II-Bielnik I-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Trzydzieści dwie osoby spragnione pączków, Pendolino i grillowanej kiełbaski pojawiły się na elbląskim Placu Słowiańskim aby pokręcić w swój ulubiony sposób po Żuławach Wiślanych. Niedzielny ranek powitał nas lekkim mrozem, nieskazitelnym błękitem nieba i brakiem jakiejkolwiek Aleksandy.

Rezygnując z błotnej  jazdy przez śluzę w Michałowie i hałaśliwej drogi rowerowej wzdłuż DK 7 poprowadziłem grupę przez Janowo. Asfaltowo-gruntowa nawierzchnia tej drogi  spokojnie nadaje się do spokojnej jazdy rowerem i pozwala cieszyć się ciszą, widokiem żuławskich wierzb,  panoramy Nogatu i stadami saren. Można też obejrzeć elektrownię wiatrową w Janowie, czego my tym razem nie zrobiliśmy.

Od Jazowej droga prowadziła dobrze już znanym szlakiem, tak że po jeszcze jednym postoju w Świerkach zameldowaliśmy się o 10.10 w cukierni Jędruś w Nowym Stawie. Grupa zawłaszczyła cały lokal, a ja z grupką (Paweł, Robert,  Lucjan i Marcin)  pasjonatów kolejnictwa ruszyliśmy do odległej o 10 km wsi Stogi Malborskiej spojrzeć na pierwszy kurs z pasażerami dumy PKP czyli Pendolino. W Stogach jest największy na Żuławach cmentarz mennonicki, ale tym razem bardziej interesował nas wiadukt nad torami kolejowym linii Gdynia-Warszawa.

Po kilkuminutowym oczekiwaniu w towarzystwie innych osób, też przybyłych dla zobaczenia Pendolino,  ukazał się naszym oczom w całej swojej okazałości. Z pewnością świecące słońce miało na to wpływ bo prezentował się bardzo ładnie i widoczny był z daleka jak srebrna wstęga. Seria zdjęć uwieczniła jego przejazd przez Stogi Malborskie, który nieco mnie rozczarował bo prędkość jazdy daleka była od maksymalnej i raczej zbliżona do 100 km/h.

Tą samą drogą wróciliśmy do Nowego Stawu, gdzie ekipa zjadłszy wszystkie pączki właśnie szykowała się do jazdy na grilla do Tui. Obiecaliśmy do nich dołączyć po słodkim popasie  :-).  W ten sposób mieliśmy  dużo miejsca w cukierni, gdzie czekał na Roberta okolicznościowy tort od kolegi Lucjana z Lichnowych za 50.000 tegorocznych kilometrów. Niespodzianka była zupełna, tak dla jubilata jak i dla organizatora :-). Reszta grupy podobno miała tylko okazję popatrzeć na tort, bo my  w tym czasie patrzeliśmy na Pendolino.

Tak więc Roberto pokroił ciacho na pięć kawałków zamiast na czterdzieści. Może być :-). Posiedzieliśmy, pojedliśmy, popiliśmy i ruszyliśmy do Tui. Tutaj ekipa grillowała zupełnie abstrakcyjną ilość kiełbas i chleba. Natomiast od sołtysa wsi otrzymaliśmy pyszne ciasto ,,snickers'' które było ukoronowaniem dnia słodkiego łakomstwa.

Niebawem opuściliśmy grupę i poganiani sympatycznym wiatrem z kierunków południowych i dziwnymi chmurami przez Nowy Dwór Gdański i Marzęcino dotarliśmy do Bielnika II, gdzie Robert pojechał przez Kępę Rybacką,  a ja domknąłem kółko wjeżdżając ulicą Radomską do Elbląga.

Tym samym sezon wycieczek A.D 2014 uważam za zakończony. Dziękuję wszystkim, którzy w tym roku zdecydowali się towarzyszyć mi podczas rowerowego zwiedzania bliższych i dalszych okolic Elbląga. Mam nadzieję, że nie zabraknie Was podczas mojego rowerowania w roku 2015, bo co dwa rowery to nie jeden, a co trzy to nie dwa ... Pozdrower :-).

SETNA TRZYSETKA ROBERTA

Sobota, 13 grudnia 2014 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jegłownik-Gronowo Elbląskie-Jasionno-Karczowiska Górne-Elbląg-Helenowo-Władysławowo-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

Robert ,,popełnił'' po raz setny w tym roku dystans 300 km :-o.  Do udziału w tej jakby nie patrzeć bardzo okrągłej imprezie wystosował zaproszenie dla elbląskich bikerów. Każdy czujący się na siłach zarwania nocki, powalczenia z krnąbrną Olą i dystansem 300 km mógł się sprawdzić. Ekipa ruszyła z Placu Jagiellończyka  o północy, a ja oczy otworzyłem całe cztery i pół godziny później aby o 5.11 telefonicznie ustalić,  że chłopaki są w Kalwie koło Sztumu i kierują się na Elbląg. Umówiliśmy się zatem w Gronowie Elbląskim, do którego dotarłem  około godziny 6. Po drodze prawie mnie zdmuchnęło na prostej przed Jegłownikiem ( prędkość 12 km/h),  za to po skręcie w Jegłowniku już nie musiałem ruszać nogami :-).

Z Gronowa bokami, bo liczył się każdy kilometr, dotarliśmy do Elbląga gdzie na rondzie Leer poprowadziłem grupę na DK 7 i ruszyliśmy na objazd Wyspy Nowakowskiej przez Kępę Rybacką i Batorowo. Po krótkim postoju w Nowakowie zjechaliśmy do Elbląga na Plac Jagiellończyka sprawdzić ewentualną frekwencję chętnych na tą oryginalną sztafetę. Tutaj też pożegnałem się z chłopakami i udałem się do równie ciekawych zadań innego typu ;-).

Dzięki Panowie za wspólne kręcenie i gratuluję Roberto 30.000 km zrobionych podczas 100 lekkich, łatwych i przyjemnych wycieczek ;-). Cieszę się, że podczas kilku mogłem być Tobie towarzyszem, a nawet inspiratorem :-).

Piątek, 12 grudnia 2014 · | Komentarze 0

Giant już naprawiony, tylne koło z nową obręczą  i szprychami, przednie wycentrowane. Jest dobrze :-).

Kategoria SERWIS

Czwartek, 11 grudnia 2014 · | Komentarze 2

Giant się naprawia, więc musiałem skorzystać z roweru elektrycznego. Żeby nie ten hamulec w pedałach to byłoby zupełnie dobrze :-). Poza tym uważajcie na siebie, bo nadciąga wkurzona Ola!

Wtorek, 9 grudnia 2014 · | Komentarze 7

I doszło do trzeciej w historii kolizji z blachosmrodem. Nie pomogła migająca bocialarka, kontakt wzrokowy i zerowa prędkość roweru i samochodu. Pańcia w fordzie mondeo ruszyła dokładnie w momencie, jak byłem przed jej dziobem. Rower odniósł obrażenia, moje dżinsy i kolano też.
Rzecz miała miejsce na skrzyżowaniu Nitschmana/Hetmańska.  Wszystko zakończyło się polubownym załatwieniem sprawy przy bankomacie,  także jest OK.

Poniedziałek, 8 grudnia 2014 · | Komentarze 2

Z EPT na Modrzewinie do UM na Łączności w 11 minut pod wiatr ! I co wy elblążanie na to? Nie łamałem przepisów, ale nogi miałem miękkie :-)

Trasa: Sulimy-JP II-Płk. Dąbka-Niepodległości-Konopnickiej-Beniowskiego-Szymanowskiego-Moniuszki-Traugutta-Kosynierów Gdyńskich

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #4 - DOOKOŁA ELBLĄGA

Niedziela, 7 grudnia 2014 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Nowakowo-Jagodna-Kamionek Wielki-Nadbrzeże-Suchacz-Pęklewo-Kadyny-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Ostatnia z tegorocznych Miejskich Wycieczek Rowerowych zgromadziła na starcie 19 osób. Już na początku pojawiła się koncepcja zorganizowania ogniska we własnym zakresie skoro sponsorzy się nie popisali. A że wśród uczestników pojawili się sami ,,wyjadacze'' to i  nie protestowałem gdy trasa wycieczki została wydłużona o nieplanowane Kadyny i Czarną Drogę przy której upiekliśmy nasze zakupy :-)

Zanim tam dotarliśmy zaprowiantowaliśmy się w sklepie w Nowakowie i korzystając z okazji obejrzeliśmy płynącą do Kaliningradu barkę z materiałami budowlanymi. Otwarty most pontonowy to o tej porze roku nieczęsty widok, ale że pokrywa lodowa na rzece Elbląg jest tylko przy brzegu to i żegluga jest jeszcze możliwa.

Cześć grupy zgodnie z pierwotnymi planami ( patrz Bikemap) skręciła przy DPS-ie w Rangórach  na Próchnik, a my pojechaliśmy do Kadyn. Niezawodny MarekB wcielił się w rolę ogniomistrza i po chwili wesołe płomienie podpiekały nasze wędliny. Po tej przerwie ruszyliśmy dalej pod górę  i dotarliśmy do Ogrodnik. Tutaj nieco przyspieszany nieubłaganie upływającym czasem udałem się samotnie do Elbląga, a reszta ekipy poczekała na pozostałych.

Dziękuję głównemu sponsorowi Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za ubezpieczenie wycieczki, a za skuteczne nagłośnienie imprezy dziękuję elbląskim mediom, tj. Portel, Info Elbląg,Elblag.net, Dziennik Elbląski, radiu ESKA i Radiu Olsztyn oraz Telewizji Elbląskiej.

Do zobaczenia już  na wiosnę :-)