Czerwiec, 2014

Suma kalorii:21995 kcal

RÓWNINA WARMIŃSKA

Czwartek, 19 czerwca 2014 · | Komentarze 4

Poderwałem się o poranku, poderwałem  Roberta i ruszyliśmy na asfaltowy rekonesans okolic Pasłęka i Morąga. Nowością był dla nas odcinek Cieszyniec-Surowe, gdzie mieliśmy okazję poruszać się klimatyczną drogą z doskonałym asfaltem. Reszta trasy po utartych ścieżkach.

TRASA: Elbląg-Komorowo Żuławskie-Pasłęk-Cieszyniec-Sałkowice-Surowe-Kwitajny-Królewo-Chojnik-Sambród-Marzewo-Pasłęk-Borzynowo-Pomorska Wieś-Elbląg

TRASA

Mgły okolic Druzna © MARECKI

Niebieski szlak LGD dookoła Jeziora Druzno nieco zmienił swoje miejsce początkowe © MARECKI

Sałkowice - takiego przystanku autobusowego to ze świecą szukać :-)) © MARECKI

Kwitajny - kościół © MARECKI

Marzewo - ekologiczne, łaciate spowalniacze ruchu :-) © MARECKI

Marianka - kościół © MARECKI

Środa, 18 czerwca 2014 · | Komentarze 0

Wtorek, 17 czerwca 2014 · | Komentarze 6

Rzuciłem dzisiaj okiem na Nowowiejską i brak ddr tam gdzie kiedyś była. Z tym kłopotem będzie można uporać się tak: Ścieżka się kończy, włączamy się spokojnie do ruchu po jezdni przez przejazd rowerowy ustępując pierwszeństwa i po dotarciu do świateł wjeżdżamy z powrotem na ścieżkę prowadzącą w kierunku Królewieckiej. Żadnych łamańców, żeby pokonać ten odcinek chodnikiem nie robimy, bo szkoda nerwów, czasu, sił i przystanku autobusowego. A i niezgodne to z przepisami :)

Ulica Nowowiejska - zmiany © MARECKI

Owieczka Cycle Chic :-) © MARECKI

W rubryce Elbląg Cycle Chic gościmy dziś jedną z najlepszych zawodniczek MTB w naszym mieście. Karolina vel Owieczka wprawdzie twierdziła, że ona nie jest ,,cycle chic'' z tym rowerem, ale ja byłem innego zdania :-) Są kwiatki na amorze, jest koszyk, szprychówka  i co najważniejsze są szpilki :-)). Tak więc cycle chic pełną parą.

Pozdrawiam i dziękuję za pozowanie :-)

Poniedziałek, 16 czerwca 2014 · | Komentarze 0

Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej na siedząco sprawiły, że w Elblągu zrobiło się międzynarodowo.

Flagi narodowe na Hotelu Elbląg © MARECKI

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #2 - KANAŁ JAGIELLOŃSKI

Niedziela, 15 czerwca 2014 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępki-Jazowa-Janowo-ELBLĄG

TRASA

43 osoby ruszyły z Mostu Wysokiego ( to ten obok Pubu Specjala, jakby jeszcze ktoś nie wiedział) na płaską trasę po Żuławach Wiślanych. Ołowiane chmury nad naszymi głowami nie były zgodne z prognozą pogody mówiącą o słonecznej pogodzie, ale przynajmniej nie padało. Trasa naszej wycieczki prowadziła do Bielnika I, gdzie powiedziałem kilka zdań o tytułowym celu naszej wycieczki, czyli Kanale Jagiellońskim, który było już widać za moimi plecami.
Potem jechaliśmy czerwonym szlakiem pieszym ,,kopernikowskim'', który wzdłuż podnóża wału przeciwpowodziowego doprowadził nas po płytach do wsi Bielnik II. Tutaj obejrzeliśmy ujście kanału do rzeki Nogat, zakończone odrestaurowanymi, ale nie działającymi wrotami przeciwpowodziowymi.

Kolejny przystanek mieliśmy po przekroczeniu Nogatu w Kępkach, gdzie obejrzeliśmy ładnie zachowany budynek z napisami w języku niemieckim mówiącymi o tym, że kiedyś była tutaj restauracja. Potem jechaliśmy wzdłuż Nogatu oglądając spontaniczne kąpielisko z liną  i smakując nieco trawiastego terenu.

W końcu nasze koła dotknęły asfaltu drogi Kępki-Jazowa i nieco szybciej pomknęliśmy w kierunku drugiej przeprawy mostowej na Nogacie. W Jazowej grupa urządziła sobie przerwę przy sklepie, był czas na odpoczynek i zrobienie zdjęć.

Za mostem wróciliśmy z powrotem do województwa warmińsko-mazurskiego. Zaskoczeniem było poprowadzenie grupy nie po polbrukowej ścieżce wzdłuż DK 7, ale skręcenie w lewo i jechanie znowu wzdłuż Nogatu, ale tym razem po drugiej stronie. Niebawem naszym oczom ukazała się przyczyna takiego manewru. Ogromny maszt elektrowni wiatrowej  z każdym obrotem korb stawał się coraz większy i wymagał podnoszenia głowy coraz wyżej.

Stojąc pod nim mogliśmy podziwiać cały jego ogrom. Jeden z uczestników podziwiał tak bardzo, że uruchomił alarm, który sprowadził do nas agencję ochrony :-).  Panowie ochroniarze ze zrozumieniem przyjęli nasze wyjaśnienia. Pod wiatrakiem uczestnicy wycieczki zostali obdarowani krówkami ciągutkami z elbląskiej firmy cukierniczej ,,Wolność'' i już można było wracać w kierunku Elbląga. Jechaliśmy mocno zaniedbaną nawierzchniowo typową aleją żuławską,czyli drogą obsadzoną wierzbami płaczącymi. Jest  to droga równoległa do DK 7, w zasadzie bez ruchu samochodowego i pomimo nierównej nawierzchni przyjemniejsza w odbierze niż jej polbrukowa alternatywa.

Na zakończenie jazdy zajrzeliśmy do elbląskiego Jachtklubu obejrzeć nową marinę powstałą w  ramach Pętli Żuławskiej. Jak się okazało, były osoby które jej jeszcze nie widziały. Teraz już tylko pozostało jechać do Tawerny Tortuga, gdzie czekało przygotowane dla nas ognisko z kiełbaskami i w ten sposób zakończyć naszą jazdę. Dziękuję wszystkim za bezpieczną jazdę i wspólne spędzenie czasu na świeżym powietrzu.

Dziękuję także głównemu sponsorowi Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUWza ubezpieczenie wycieczki, a za skuteczne nagłośnienie imprezy dziękuję elbląskim mediom, tj. Portel, Info Elbląg,Elblag.net, Dziennik Elbląski, Nasz Elbląg, radiu ESKA i Radiu Olsztyn oraz Telewizji Elbląskiej.
W serwisie Info.Elbląg jest też relacja korespondenta z wycieczki, Karola Bidzińskiego

Piątek, 13 czerwca 2014 · | Komentarze 2

Dzisiaj lało, grzmiało, a mnie dorwało w drodze z Bażantarni. Byłem już cały mokry, ale jak zobaczyłem takiego artystę to jednak zaryzykowałem i aparat wyciągnąłem. Pan chciał sobie twórczo pojechać chodnikiem w ulicę Polną, ale nie wiedział najwyraźniej że stoi tam słupek. A z drugiej strony stałem już ja :-)).

Samochodem po chodniku na ul. Polną © MARECKI

Czwartek, 12 czerwca 2014 · | Komentarze 2

Sklepy i serwisy rowerowe rosną w Elblągu jak grzyby po deszczu.Ten już nieco czasu istnieje, ale jakiś taki schowany był.
Armii Krajowej -sklep, komis i serwis rowerowy © MARECKI

Wyraźnie za to było widać dzisiaj Marka, którego dopadłem w czasie poszukiwania sklepu zoologicznego. Twórca ostatniego alleycata miał z tym mały problem :-).
MarekB © MARECKI

A na koniec zobaczyłem jak pną się rusztowania przy wieży katedry Św. Mikołaja.Oznacza to początek remontu wieży i jej renowacji, która zakończy się udostępnieniem wieży dla wszystkich zainteresowanych imponującą panoramą okolic. Ale to dopiero jesienią.

Remont wieży katedry Świętego Mikołaja © MARECKI

Środa, 11 czerwca 2014 · | Komentarze 3

Duże umiejętności techniczne posiadł ten rowerzysta, żeby w miarę sprawnie wieźć kolegę na kierownicy.  Poza tym taka jazda to jednak czysta głupota :-/

Głuptaski na Malborskiej :-) © MARECKI

To tu, to tam po Elblągu + 15

Wtorek, 10 czerwca 2014 · | Komentarze 0

Upał duży, podjazd długi, ale pchania roweru nie było. Na Dębicę z jednym przystankiem :-). A potem jeszcze trochę po mieście.

Kategoria Z MICHAŁEM

Poniedziałek, 9 czerwca 2014 · | Komentarze 4

Nieco zmęczony po weekendzie nie oddalałem się od centrum. Wystarczyło jednak, aby dostrzec strzałki. Mała, przydatna rzecz.