Styczeń, 2015

Czwartek, 22 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Oficerowie rowerowi są już w jakiś sposób stałym elementem w większych miastach, które borykają się z trudnościami transportowymi i przynajmniej deklaratywnie popierają komunikację rowerową. A co powiecie o tej INNOWACJI, notabene z miasta w którym pojawił się pierwszy w Polsce urzędnik rowerowy?

Kategoria OR

Środa, 21 stycznia 2015 · | Komentarze 10

O pogodzie nie chce mi sie pisać, ale niedawno u Dareckiego na blogu pojawił się kot. Ten u mnie wymiata jednak bardziej :-))

Wtorek, 20 stycznia 2015 · | Komentarze 2

Zaczyna się zabawa :-)

Poniedziałek, 19 stycznia 2015 · | Komentarze 2

Blokady dróg kołowych zdarzają się dość często, ale widoczna poniżej blokada drogi wodnej to prawdziwa rzadkość. A ja się pytam, kto za tym stoi i jaki ma w tym interes ;-)?

REZERWAT ZATOKA ELBLĄSKA

Niedziela, 18 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Elbląg Próchnik-Rangóry-Jagodno-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II-Władysławowo-Helenowo-ELBLĄG

W Rezerwacie Przyrody Zatoka Elbląska powstała ścieżka edukacyjna ,,Ptasi Raj'' zakończona czatownią (szkoda, że nie wieżą widokową) z której rozciąga się ładna panorama na południową część Zalewu Wiślanego, Złotą Wyspę i Zatokę Elbląską.

Ładna zwłaszcza w słoneczny dzień, czyli dzisiaj.  Łatwe do znalezienia wejście na ścieżkę jest od DW 503 na wysokości Domu Pomocy Społecznej w Rangórach. Naprawdę warto tam zajrzeć :-)

1. Miejsce postojowe Nadleśnictwa  Elbląg w Rangórach

2. Widok z czatowni (Zatoka Elbląska, Wyspa Nowakowska)

3. A to sama czatownia

NOCNE TRÓJMIASTO

Sobota, 17 stycznia 2015 · | Komentarze 6

Trasa: ELBLĄG-Marzęcino-Nowy Dwór Gdański-Kiezmark-Błotnik-Trzcinisko-Wiślinka-Bogatka-Przejazdowo-Gdańsk-Sopot-Gdynia-Sopot-Gdańsk-Kowale-Jankowo Gdański-Kowale-Gdańsk-Pruszcz Gdański-Lędowo-Trutnowy-Cedry Wielkie-Leszkowy-Kiezmark-Nowa Kościelnica-Ostaszewo-Lubieszewo-Orłowo-Nowy Dwór Gdański-Marzęcino-Bielnik II-ELBLĄG

Tegoroczna zabawna zima zachęca do coraz dłuższych wypadów rowerowych. Na kolejną jazdę pod hasłem ,,Po co spać, jak można jechać'' skusili się RobertKrzysiek. Pomysłodawcą nieco szybszego tym razem wyjazdu  - o 22.00 - był Kristofer, którego ciągnęło jechać tam, gdzie zaczyna się Polska czyli na Hel :-). Zamierzaliśmy z Robertem potowarzyszyć mu do Gdańska, może do Gdyni.

Wyjazd z Elbląga odbywał się w lekkich strumieniach deszczu, który nieprzerwanie towarzyszył nam do okolic Nowego Dworu Gdańskiego. Jeszcze kilkakrotnie wracał podczas naszej jazdy ale co taka mżawka może? Nic nie może :-). Podczas całej nocy temperatura wahała się w granicach +3/+5 stopni. Piszę to bo takie ciepłe, styczniowe noce to rzadkość. Najchłodniej zrobiło się tradycyjnie o świcie na Żuławach Wiślanych. Wiał lekki wiatr, nie przeszkadzał nam zupełnie i nie był w stanie zmarszczyć powierzchni wody w Zatoce Gdańskiej  a w drodze powrotnej od Pruszcza Gdańskiego wyraźnie pomagał.

Zdecydowaliśmy się unikać głównych dróg, dlatego też zaliczyliśmy tylko kawałek DK 7 między Nowym Dworem Gdańskim a Kiezmarkiem oraz DK 91 w Gdańsku. Poza tym cisza i spokój. Interesującym doświadczeniem była jazda nadmorską ddr od Brzeźna do Gdyni (12 km), na której nie udało nam się spotkać żadnego roweru i tylko kilku pieszych! Kto jechał nią w wakacje, wie co tam się dzieje przez całą dobę. A teraz cała szerokość dla nas :-)

W Gdyni  na Skwerze Kościuszki kwitło nocne życie (tak jak zresztą na Długim Targu w Gdańsku) więc zrobiliśmy w tej miłej atmosferze i swój prywatny piknik (3 w nocy :-). Naszą uwagę zwróciła fontanna wyłożona ziemią i gałązkami choinki. Ciekawy i ładny pomysł, aby wykorzystać pustą w zimę nieckę fontanny. Kristofer postanowił darować sobie Hel i w ten sposób w trójkę zawróciliśmy do Gdańska.

Do centrum Gdańska wróciliśmy tą samą drogą, ale potem pokazałem chłopakom drogę dla rowerów po estakadzie nad dworcem głównym PKP (byli na niej po raz pierwszy) co skończyło się krótką sesją zdjęciową zabytkowego budynku dworca. Dalszy plan przewidywał znalezienie centrum handlowego w gdańskich Szadółkach, gdzie nigdy nie byłem a słyszałem że warto jechać tam na ,,shoping'' ;-). Z niemałym trudem udało nam się je namierzyć i obejrzeć.

Do Pruszcza Gdańskiego chciałem dotrzeć bokami przez Straszyn, ale pogubiliśmy się zupełnie po dotarciu do Jankowa Gdańskiego. Noc  i dziewicze dla nas drogi tonące w ciemnościach oraz upływający czas skłoniły nas do powrotu do Gdańska Oruni i dotarciu do Pruszcza Gdańskiego po, jak Pan Bóg  przykazał, wale Raduni :-).

W Pruszczu nadszedł czas na śniadanie w sympatycznej piekarnio-cukierni, żeby mieć napęd na jazdę po Żuławach. Słodka wyżerka szybko się skończyła  i pozostało nam popedałować z wiatrem  na wschód. Przed Wisłą zacząłem walczyć z sennością, co spowodowało że chłopaki nieco mi odjechali. Jednak czekali na mnie w Kiezmarku i i unikając z definicji DK 7 po przekroczeniu Wisły skręciliśmy na Ostaszewo.

Niebawem zaczęło świtać, ale że ołowiane chmury były nad nami to w miarę jasno zrobiło się pod godzinie 8. W Marzęcinie Kristofer poczuł jednak zew 300 km i dysponując wieloma godzinami wolnego ruszył jeszcze na Mierzeję Wiślaną ( gdzie i z kim zakońćzy łpatrz w/w link), a my z Robertem wróciliśmy do Elbląga.

Dzięki Panowie za wspólną podróż i moc wrażeń :-)

Błotnik - na przystanku © MARECKI

Gdynia - statek piratów i Dar Młodzieży przy Skwerze Kościuszki © MARECKI
Gdańsk- Dworzec Główny PKP © MARECKI

Piątek, 16 stycznia 2015 · | Komentarze 2

Połowa stycznia za nami a w Elblągu mamy:

1. Zielone pola bez grama śniegu i ...

2. Bazie wierzbowe

A do tego  jeszcze pociąg z węglem do elektrociepłowni. Po co im ten węgiel? :-))

Czwartek, 15 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Środa, 14 stycznia 2015 · | Komentarze 2

Ciepło, coraz cieplej. Przyjmuję zakłady czy spadnie jeszcze w styczniu  metr śniegu ?

U Dareckiego macie fotkę wznoszącego się do góry nowego Centrum Handlowego Ogrody. A u mnie archiwalne zdjęcie z 2003 roku jeszcze z Hypernową (teraz jest  Carrefour). Na jej otwarcie dodawali rower z plastikowymi korbami do kopy jaj, albo cztery mendle jaj do roweru. Nie pamiętam :-)).

Wtorek, 13 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Listopadowego stycznia ciąg dalszy.