Marzec, 2015

Czwartek, 19 marca 2015 · | Komentarze 0

Dziwnie parkujący kierowcy samochodów to już norma. Zajmują dwa a i nawet trzy miejsca parkingowe na raz. Ale żeby rowerkiem się tak rozpychać :-)).

Kategoria OR

Środa, 18 marca 2015 · | Komentarze 0

Wtorek, 17 marca 2015 · | Komentarze 2

Ciepełko w Elblągu  :-). A temu to dopiero musiało być gorąco ...

To tu, to tam po Elblągu +8

Poniedziałek, 16 marca 2015 · | Komentarze 0

Kategoria Z MICHAŁEM

KAMIONKA - JEZIORO SILM

Niedziela, 15 marca 2015 · | Komentarze 5

Trasa: ELBLĄG-Bogaczewo-Rzeczna-Krosno-Małdyty-Miłomłyn-Samborowo-Makowo-Iława-Kamionka-Susz-Dzierzgoń-Święty Gaj-Brudzędy-Gronowo Elbląskie-Jegłownik-ELBLĄG

Ruszyłem na trasę z Robertem o północy tak aby o poranku zameldować się w podiławskiej Kamionce w tym ciekawym i unikatowym miejscu. Początkowe kilometry to walka z upierdliwym wiatrem ze wschodu, który bardzo spowalniał jazdę. Sytuacja zmieniła się gdy od Pasłęka skierowaliśmy się na południe, a zupełnie przyjemnie zrobiło się od Samborowa gdzie radykalnie zmieniliśmy kierunek jazdy na zachodni.

Pierwszy dłuższy postój zrobiliśmy w Iławie o czwartej rano, gdzie odkryłem nową promenadę rowerowo-spacerową nad Jeziorakiem i wypasiony Grand Hotel ***** nieopodal niej. Zajrzeliśmy też do centrum miasta i na stację Orlen, gdzie jedząc budżetowe śniadanie poczekaliśmy aż zacznie się rozwidniać.

Do Kamionki nad Jezioro Silm mieliśmy bowiem ,,rzut beretem'', czyli około 4 km. Dotarliśmy tam zielonym szlakiem ,,Kanału Elbląskiego'' Iława-Elbląg, który ma swój początek przy rondzie na DK 16 i DW 521. Brama ośrodka była zamknięta na cztery spusty, ale od czego działający dzwonek i domofon :-). Uprzejmy dozorca otworzył nam bramę i dzięki temu mogliśmy się rozejrzeć. Same bowiem instalacje na Jeziorze Silm są widoczne z jego brzegów, ale inne szczegóły są za bramą.

Dowiedzieliśmy się, że makiety statków są obecnie poza ośrodkiem i przyjadą do niego w kwietniu. Sezon szkoleniowy trwa bowiem od wiosny do później jesieni (koniec listopada). Także część instalacji jest obecnie zdemontowana i czeka na swój montaż na wodzie. Nasz przewodnik powiedział nam, że głównym problemem jest wysychanie jeziora w wyniku słabych opadów, przez co lustro jeziora obniżyło się o około 40 cm. Utrudnia to, a może nawet uniemożliwić możliwość szkolenia marynarzy i dlatego nie jest wykluczone pompowanie wody z nieodległego Jeziora Szymbarskiego.

Po tej garści informacji ruszyliśmy w drogę powrotną, która bez eksperymentów prowadziła prosto do Elbląga. Sprzyjający wiatr popychał nas dynamicznie do przodu i tylko zużyty napęd w góralu Roberta nieco utrudniał płynne kręcenie.   Dzięki Roberto za wspólną jazdę i maszeruj z góralem do serwisu :-).

ASFALTOWA WYSOCZYZNA ELBLĄSKA

Sobota, 14 marca 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG- Elbląg Jelenia Dolina-Ogrodniki-Milejewo-Kamiennik Wlk-Pomorska Wieś-ELBLĄG

Spokojne patataj w najbliższych okolicach Elbląga zakończone panoramami Elbląga z Gęsiej Góry. Po drodze spotkanie z drwalem i zobaczenie po raz pierwszy na własne oczy mocy piły motorowej. Smutne, ale ciekawe.

Piątek, 13 marca 2015 · | Komentarze 2

Wrócił z naprawy mój aparacik. Jak przypuszczałem lampy błyskowej nikt nie naprawiał tylko dostałem nowy model. Drobiazgiem jest fakt, że miałem męski model w kolorze czarnym, który wymieniono na  lepszy model w fioletowym kolorze gender ze zdobieniami :-)). Jak jakaś rowerzystka reflektuje, to mogę sprzedać. W sumie dobrze, że nie dostałem różowego bo to w końcu piątek 13 :-).

Czwartek, 12 marca 2015 · | Komentarze 0

Dzisiaj rządziłem w zbiorkomie i innych taksówkach :-).

Środa, 11 marca 2015 · | Komentarze 0

To tu, to tam po Elblągu +5

Wtorek, 10 marca 2015 · | Komentarze 2

Zbliża się wielkie otwarcie zmodernizowanych Ogrodów. Przyda się więc duży wózek,  np. ten z elbląskiej Galerii El :-)

A po gigantycznych zakupach  trzeba odpocząć siedzą np.  na krześle. To jest stosowny mebel z Wrocławia :-).