Sierpień, 2015

HEL

Sobota, 15 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Marzęcino-Tujsk-Szkarpawa-Drewnica-Kiezmark-Błotnik-Sobieszewo-Gdańsk-Sopot-Gdynia-Rewa-Mrzezino-Żelistrzewo-Puck-Władysławowo-Jastarnia-Hel-Jurata-Chałupy-Władysławowo-Swarzewo-Puck-Żelistrzewo-Mrzezino-Rumia-GDYNIA CHYLONIA

FOTOGALERIA (z opisem)

Nocna jazda na Półwysep Helski zaczęła się w piątek wieczorem od spotkania elbląskich bikerów pod pomnikiem Piekarczyka. Pretekstem do spotkania był stutysięczny kilometr szosowego Gianta TCR Roberta Woźniaka. Każdy pretekst jest dobry do spotkania się :-). Zwartą grupą dotarliśmy do Marzęcina, gdzie właściciel roweru wyjął szampana i sprawnie go otworzył. Setka została w ten sposób uczczona.
Etap helski wyjazdu interesował już tylko KrzyśkaMariusza i mnie toteż popędzani dobrze wiejącym wiatrem ruszyliśmy na zachód. W trakcie jazdy zmianie uległa koncepcja przepłynięcia Wisły za 5 zł promem w Mikoszewie i wygrała opcja darmowego mostu w Kiezmarku. Za mostem skręciliśmy na Błotnik i koło mariny na Martwej Wiśle pomknęliśmy na śluzę w Przegalinie. Tam krótka sesja foto i dołem Wyspy Sobieszewskiej dotarliśmy do Sobieszewa, gdzie właśnie kończono spinać most pontonowy.

Za nim skręciliśmy w kierunku gdańskiej rafinerii, której nocny wygląd zawsze mnie fascynuje i przypomina bazę kosmiczną. Fotki były oczywiście obowiązkowe:-). Potem już tradycyjnie gdańskie Stare Miasto z tłumami, nadmorska droga rowerowa bez tłumów, okolice molo w Sopocie i nadmorska promenada w Gdyni.

Od Gdyni poruszaliśmy się niebieskim szlakiem rowerowym do Władysławowa, a w zasadzie to chłopaki jechali na pamięć :-). Poruszając się na Cube z szosowymi oponami i bagażnikiem Piknik z trudem radziłem sobie z urozmaiconą szutrowo-płytowo-korzeniowo nawierzchnią, ale starałem się nie zamulać. Jadąc miesiąc temu przez Rzucewo teraz jednak zrezygnowałem z typowo terenowego odcinka Rzucewo-Puck i do miasta zaślubin Polski z morzem w 1920 roku dotarłem asfaltem z Mrzezina przez Żelistrzewo.

Poczekałem na chłopaków przy początku polbrukowej ścieżki rowerowej i ruszyliśmy dalej. Od Władysławowa ścieżka rowerowa jest raz chodnikiem, raz drogą rowerową co powoduje chaos. Tak czy owak poruszały się po niej napromilowane grupy ludzi i szybko wraz z Mariuszem zrezygnowaliśmy z kopania się z koniem. Tym bardziej że szosa była pusta. Na ścieżce został Krzysiek i przypłacił to bolesną glebą po zahaczeniu kierownicą o pasek damskiej torebki. Na szczęcie pozbierał się szybko i już z drogi rowerowej nie korzystał.

Wschód słońca nastąpił o godzinie 5.17 i przywitaliśmy go na plaży w Juracie (w zeszłych latach chłopaki witali go w Chałupach i Jastarni więc postęp jest), przy Hotelu Bryza. Słońce wyszło pięknie, czego fotki oczywiście nie oddają. W przyszłym roku dotrzemy ze wschodem na sam Hel :-).
Powolny objazd Helu trwał dobrze ponad godzinę, Mariusz wskoczył do morza tak jak go Pan Bóg stworzył. Mnie się nie chciało, a Krzyśka bolał obojczyk więc popatrzeliśmy sobie na Mariusza ;-). Na Helu dużo się zmieniło od czasu mojej ostatniej wizyty w 2007 roku. Na plus oczywiście.

O godzinie 7 rozpoczęliśmy drogę powrotną do domu. Ja zakładałem powrót PKP z Gdyni, chłopaki coś mówili o powrocie przez Karwię i Łebę. Śniadanie zjedliśmy przy cukierni w Juracie w towarzystwie głodnych os. Zajrzeliśmy na molo w Jastarni, do portu rybackiego w Kużnicy i obserwując wlewający się na Półwysep Helski sznur blachosmrodów z ulgą zjechaliśmy we Władysławowie na ścieżkę rowerową.

Na niej też już nie było pusto, ale tłum rowerzystów jest jakże odmienny od sznuru samochodów. W Pucku pożegnałem się z towarzyszami podróży i samotnie ruszyłem do Gdyni. Zdążyłem na klimatyzowany skład z Gdyni Chyloni do Malborka, gdzie godzinną przerwę wykorzystałem na powolny objazd miasta i chłodzenie się lodami bo upał w międzyczasie zrobił się standardowy.

Tym wyjazdem sprawdziłem po raz ostatni konfigurację roweru przed przyszłotygodniowym maratonem w polskich górach, dotarłem nowy napęd ( wymienione dwie koronki, łańcuch, kaseta, suport, kółka przerzutki). Wygląda i chodzi to wszystko bardzo dobrze, otwartą kwestia pozostaje pogoda podczas Góry MRDP. Ale jej nie da się ustawić w serwisie rowerowym :-).

Dzięki Panowie za wspólną jazdę i mile spędzony czas.

Piątek, 14 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Przy niebawem otwieranym drugim basenie w Elblągu powstał już zupełnie nowy parking rowerowy. Jeden z większych w mieście.

Czwartek, 13 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Odwiedziłem Miejsca Przyjazne Rowerzystom (MPR) w Dobrym, Ornecie i Plajnach. Ich pełna lista niebawem na Greenvelo.pl.

Latarkowa środa Dareckiego

Środa, 12 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kazimierzowo-Jazowa-Wierciny- śluza Michałowo-Nogat-Jegłownik-Wikrowo-Helenowo-ELBLĄG

Spokojne patataj z Nogatem w tle w towarzystwie elbląskich bikerów.

Odcinek terenowy przed Michałowem sponiewierał jedną z ram która sobie pękła. Ale powinno być dobrze po spawaniu. Jazdę zakończyliśmy na działce Dareckiego triumfalnie przechodząc pod zielonym łukiem triumfalnym :-).

Środa, 12 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Odwiedziłem Miejsca Przyjazne Rowerzystom (MPR) w  Starym Monasterzysku oraz Fromborku. Ich pełna lista niebawem na Greenvelo.pl.

Wtorek, 11 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Odwiedziłem Miejsca Przyjazne Rowerzystom (MPR) w Nowym Monasterzysku, Zastawnie, Myślęcinie i Janowie.  Ich pełna lista niebawem na Greenvelo.pl.

Kategoria GREENVELO

Poniedziałek, 10 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Odwiedziłem Miejsca Przyjazne Rowerzystom (MPR) w Elblągu, Suchaczu, Kadynach i Tolkmicku. Ich pełna lista niebawem na Greenvelo.pl.

Sobota, 8 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Piątek, 7 sierpnia 2015 · | Komentarze 1

W poszukiwaniu chłodu zajrzałem po raz enty na wieżę katedry Świętego Mikołaja. Wiało tam przyjemnie i dość mocno, ale woda jest lepsza przy 38 stopniach na plusie :-).

1. Fontanna posadzkowa i grupa kolonistów.

2. Kurtyna wodna na Placu Słowiańskim

Środa, 5 sierpnia 2015 · | Komentarze 0

Do parku linowego gdzie nie czuć upału. Na kajaki nie odważyłem się :-).