Marzec, 2016

GRODZISKO OWIDZ

Sobota, 19 marca 2016 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Malbork-Sztum-Baldram-Jeleń-Smętowo Graniczne-Skórcz-Owidz-Starogard Gdański-Czarlin-Kończewice-Lisewo-Lichnowy-Nowy Staw-Świerki-Lubstowo-Jazowa-Kępki-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

RELACJA:

Grodzisko w Owidzu było celem kolejnej jazdy z cyklu ,,Po co spać, jak można jechać''. Mogłem je odwiedzić już w 2014 roku będąc bardzo blisko, ale ... chyba wtedy zapomniałem :-).

Na okrężną trasę przez Powiśle ruszyłem z Robertem. Spokojnie kręcąc jechaliśmy przez Malbork i Sztum lekko popychani wiatrem, który potem zmienił kierunek na zachodni. Temperatura oscylowała wokół zera stopni, dopiero zjazd w dolinę Wisły dał odczuć chłód nocy. Mroźno zrobiło się na Kociewiu, gdzie lokalnie przed wschodem słońca było -3.

Na trasie zatrzymaliśmy się przy kilku iluminowanych obiektach, chociaż czekanie na pociąg w Smętowie Granicznym mogłem sobie darować :-). Nie dość że zmarzłem na wiadukcie, nie dość, że obejrzał mnie z zainteresowaniem patrol policji to jeszcze fotka składu towarowego wyszło bardzo okazała. Całe trzy światła :-).

Chwilę potem przejechaliśmy autostradę A1. I tutaj pojawiły się Janie. Jania Kościelna, Leśna Jania i Mała Jania. Innych Jań nie było, albo ich nie widzieliśmy :-). Zaraz potem był Skórcz, gdzie w oko wpadł podświetlony kościół i nic więcej. Przed Owidzem zatrzymaliśmy się na małe śniadanie w przydrożnej stacji benzynowej i z pełnymi żołądkami podjechaliśmy pod grodzisko.

Jest ono czynne od 10, więc wspięliśmy się pod górę i przez ostrokół zajrzeliśmy do środka. Potem okazało się że nikt na nas nie krzyczy i nie wygania, więc pokręciliśmy się po otwartym terenie podziwiając siłę unijnych funduszy. Ładnie tam jest.

Po zwiedzaniu boczną drogą minęliśmy centrum Starogardu Gdańskiego i popychani bardzo sprzyjającym wiatrem ruszyliśmy DK22 na wschód. Krajówka na odcinku do Czarlina ma wygodne pobocze, więc spory ruch samochodów nie był tak uciążliwy.

W lasach szpęgawskich zajrzeliśmy jeszcze na miejsce zbiorowych grobów Kociewiaków zamordowanych przez Niemców w 1939 r.

Po zrobieniu postoju na moście knybawskim i uwiecznieniu wysokiego brzegu Wisły oraz chmurki prószącej na nas śniegiem pozostało pokręcić do Elbląga w jakże pięknych okolicznościach przyrody.

Dzięki Roberto za wspólną jazdę.

518 dni do MRDP.

Piątek, 18 marca 2016 · | Komentarze 0

519 dni do MRDP.

Widziałem dzisiaj Mercedesa klasy A na nauce jazdy! Zdumienie przeszkodziło w zrobieniu szybkiej fotki ale może wkrótce się uda :-).

Czwartek, 17 marca 2016 · | Komentarze 2

520 dni do MRDP.

Różne rzeczy widuję na mieście: jedne zabawne a inne ciekawe. Kontener z motocyklami zaliczam do ciekawych - chociaż jego obejrzenie wymagało gwałtownego hamowania.

Środa, 16 marca 2016 · | Komentarze 3

521 dni do MRDP

Kolega
zaproponował znalezienie dwóch obiektów na Zawadzie, które o dziwo nigdy nie zostały wykorzystane w elbląskich alleycatach.
Chodziło o studnię i formę przestrzenną.  Po chwili namysłu ruszyłem od strony Parku Modrzewie i to był dobry wybór. Obiekty znajdują się w jego bliskości, a gdzie dokładnie to sobie sami poszukajcie :-P

Wtorek, 15 marca 2016 · | Komentarze 5

522 dni do MRDP.

Wygląda na to że jestem wszechstronnie przygotowany do eksploracji szlaku GreenVelo  ;-). Pierwszy etap do Białegostoku jeszcze przed wakacjami.

Kategoria GREENVELO

Poniedziałek, 14 marca 2016 · | Komentarze 4

523 dni do MRDP.
Kontynuując temat zmiany najniżej położonego miejsca w Polsce zamieszczam foto mapy, której treść bardzo mnie zaciekawiła i skłoniła do działania.

Zadzwoniłem sobie do wspomnianego na mapie GUKIG (Główny Urząd Kartografii i Geodezji) gdzie poinformowano mnie, że i owszem pomiary dowiodły, że na polderze Marzęcino jest niżej niż w Raczkach Elbląskich. Usłyszałem też, że podstawą do zmian na mapach i podręcznikach wszelakich będzie opublikowanie tej rewelacji przez GUS.

Jak sprawdziłem - w Małym Roczniku Statystycznym 2015 jeszcze tej nowości nie ma. Jak będzie to wypadnie pożegnać się z depresją w Raczkach Elbląskich, która i tak robi się mało dostępna dla turystów.

SIEMIANY-WIEŻA WIDOKOWA

Sobota, 12 marca 2016 · | Komentarze 6

Trasa: ELBLĄG-Bogaczewo-Rzeczna-Krosno-Małdyty-Zalewo-Jerzwałd-Siemiany-Jerzwałd-Witoszewo-Zalewo-Myślice-Rejsyty-Rychliki-Wysoka-Nowe Dolno-Krzewsk-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Pojechaliśmy z Robertem obejrzeć nową wieżę widokową w Siemianach nad najdłuższym jeziorem w Polsce, czyli Jeziorakiem. Konstrukcja stanęła w zeszłym roku i rozciąga się z niej cudowny widok na jezioro. Usytuowana jest na wysokim brzegu tuż przy drodze na Iławę, więc nie sposób jej nie znaleźć.

Podczas jazdy współpracy odmówiła mi dętka, którą za Małdytami sprawnie wymieniłem na nowszy model. Do Siemian jechaliśmy z sympatycznym wiatrem w plecy więc powrót już tak fajny nie był. Nawet podczas wycieczki w tak znane okolice udało się zaliczyć nowy dla mnie odcinek drogi wzdłuż S7 przed Małdytami. Taka interwałowa ciekawostka.

Na koniec odwiedziliśmy Raczki Elbląskie, które już niedługo znikną z map jako najniżej położony punkt w Polsce. Zarówno oficjalnie jak i faktycznie, co widać na fotkach. I depresja zagości w okolicach Marzęcina :-).

Dzięki Roberto za wspólne kręcenie.

525 dni do MRDP.

Piątek, 11 marca 2016 · | Komentarze 0

526 dni do MRDP. Poza tym nic ciekawego :-)

Czwartek, 10 marca 2016 · | Komentarze 0

527 dni do MRDP.

Środa, 9 marca 2016 · | Komentarze 0

Licznik ruszył. Do MRDP zostało 528 dni. Minie szybciej niż się wielu wydaje.