Styczeń, 2017

Czwartek, 19 stycznia 2017 · | Komentarze 2

212 dni do MRDP.

Bałwania rodzinka 2+1 w drodze do modelu 2+2 :-)

NA ŚRODKU KANAŁU ELBLĄSKIEGO

Środa, 18 stycznia 2017 · | Komentarze 6

Trasa: ELBLĄG-Dębica-Wilkowo-Sierpin-Przezmark-Komorowo Żuławskie-Węzina-Drużno-Lisów-Drużno-Karczowizna-Węzina-Komorowo Żuławskie-Nowina-Gronowo Górne-ELBLĄG

213 dni do MRDP.

Wtorek, 17 stycznia 2017 · | Komentarze 0

214 dni do MRDP.

Śnieg pięknie wyrównał wszystkie dziury, nierówności, krawężniki i studzienki. W zasadzie wszędzie można włączać się do ruchu, zachowując oczywiście  należytą ostrożność.

Ciąg dalszy zimowych fotografii.

Ciężko było dzisiaj trafić do pracy :-). Na fotce Plac Jagiellończyka, jakby ktoś chciał wiedzieć.

Poniedziałek, 16 stycznia 2017 · | Komentarze 0

215 dni do MRDP.

Obfite opady śniegu zdemolowały elbląskie ulice i chodniki. O drogach rowerowych przez grzeczność nie wspomnę, bo one w zimie służą za powierzchnie do składowania śniegu lub w ogóle do niczego nie służą.

Po pokonaniu podjazdu na 12 Lutego codzienny trening siłowy miałem w zasadzie zaliczony. Koło południa zauważyłem jednak, że służby uporały się ze śniegiem na ulicach przemierzanych przez komunikację zbiorową i ruszyłem w miasto.

Fotki z dawno niewidzianego cyklu ,,Elbląg Cycle Chic'' to się jednak nie spodziewałem zrobić. A tutaj taka niespodzianka - dziadek z wnukiem jadą do szkoły.  Elegancko i zawsze to o jeden samochód mniej :-)

Że wczoraj założone opony zimowe pięknie sobie radzą w kopnym śniegu zajrzałem też do Bażantarni. O pięknie tego lasu nie będę się już powtarzał, bo to nudne. Zresztą, będzie się można o tym naocznie przekonać już w najbliższą niedzielę. Zapraszam serdecznie.

Dzisiaj dostrzegłem tam tajemnicze ślady na Diabelskim Kamieniu leżącym w strumieniu Srebrny Potok a potem mgłę, jak żywo przypominającą złowrogi smog, z której wyłonili się na rowerach Darecki i Marian, a potem jeszcze piechur Kudłaty. I nie były to bynajmniej upiory :-)

Pozostałe fotki z zimowego Elbląga. (album będzie się powiększał)

MODRZEWINA, BAŻANTARNIA

Niedziela, 15 stycznia 2017 · | Komentarze 0

216 dni do MRDP.
Opony zimowe miały się pojawić w Giancie już tydzień temu, ale jak się zapomina że zostały wyrzucone po zeszłorocznej zimie a do tego zapomina się kupić nowych, to trzeba przez tydzień improwizować na letnich. W końcu jednak niezastąpione w warunkach zimowych Schwalbe Smart Sam 700x35 dotarły do mnie i dzisiaj nadszedł czas ich dotarcia. Jak na zamówienie zaczął wieczorem padać śnieg i warunki były w pełni zimowe.

Odwiedziłem Modrzewinę, na której przez ostatnie dni przebywali kierowcy terenówek (prawdziwych, nie żadnych SUV-ów). Wykorzystałem zrobione przez nich szerokie i twarde koleiny i od ronda przy ul. Sulimy do Alei JP II dotarłem  po raz pierwszy terenem. Także za pętlą na końcu alei można jechać prosto do gruntówki prowadzącej na ul. Fromborską.

A potem do Bażantarni z obejrzeniem najnowszej elbląskiej stacji benzynowej.

W największym elbląskim parku przejechałem się czerwonym szlakiem w okolice  Parasola i wróciłem tą samą, ale nie taką samą trasą. Nie spotkałem żywego ducha - chyba wszyscy byli na Starym Mieście i bawili się z WOŚP i podziwiali sztuczne ognie. Bażantarnia nawet w ciemnościach wygląda zjawiskowo, co należy zobaczyć oczywiście na własne oczy.

Powrót do cywilizacji przebiegał bez trudności, za wyjątkiem ulicy Agrykola, która była lodowiskiem i tutaj przydałyby się kolce w oponach. Szczęśliwie udało się nie przyziemić.

Kategoria SERWIS

ZIMOWA WYSOCZYZNA ELBLĄSKA

Piątek, 13 stycznia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Piastowo-Ogrodniki-Pagórki-Ostrobrzeg-Kadyny-Tolkmicko-Pogrodzie-Rychnowy-Huta Żuławska-Milejewo-Majewo-Kwietnik-Kamiennik Wielki-Wilkowo-Gronowo Górne-ELBLĄG

To nie miała być krótka jazda po Wysoczyźnie Elbląskiej, a zimowa wyrypa pod znakiem Chopina. Że jednak - trawestując znane przysłowie - rowerzysta tak kraje, jak natura daje trzeba było na razie dać sobie spokój z dalszymi trasami.

Przez Bażantarnię przejechałem jeszcze bez śniegu na oczach, ale od nabrania wysokości w Dąbrowie zaczęły się opady śniegu. W ciągu kilku godzin trochę tych płatków zjadłem :-). Z powodu świeżego, niezbitego śniegu zmuszony byłem zrezygnować z dotarcia do Czarnej Drogi i do Kadyn zjechałem Drogą Pięknych Widoków przez Ostrobrzeg.

Będąc w okolicy klasztoru Franciszkanów zajrzałem i tam, wspiąłem się na wieżę widokową i natknąłem się na ogromny, bukowy wiatrołom. Foto w galerii.

Dalsza droga prowadziła ośnieżoną DW 503 do Tolkmicka, gdzie zajrzałem w okolice domku z nutkami i rozpocząłem wspinaczkę do Pogrodzia. To był najtrudniejszy odcinek, bo padający poziomo śnieg (wiatr w twarz) zasypywał mnie regularnie i ciężko się oddychało.

W sklepie w Pogrodziu zrobiłem przerwę cateringową, a puszka coli i opakowanie żelków doprowadziły mnie do porządku. Na DW 504 panował jakiś duży ruch, więc ruszyłem na Brzeziny i Rychnowy, gdzie nie było ruchu wcale. Podziwiając piękną zimę, zmasowane opady śniegu i zasypane białym puchem okolice dotarłem do Huty Żuławskiej.

Krótki odcinek do Milejewa pokonałem drogą wojewódzką i skręciłem na Majewo, chcąc zobaczyć jak wyglądają okolice S22 i ona sama. Zanim tam dotarłem, powalczyłem ze zwężoną tylko do jednej pary kolein drogą. Wymagało to zjeżdżania co chwilę na zasypane i niepewne pobocze, bo jak na złość natknąłem się tutaj na największy ruch samochodowy.

Sytuacja zmieniła się diametralnie po dotarciu do drogi technicznej wzdłuż S22, która była czarna do samego asfaltu (podobno potraktowana została chlorkiem wapnia) i wyglądała prawie jakby zimy dookoła nie było. Dopompowałem opony i ruszyłem w kierunku Elbląga. Jechało się tak lekko, że postanowiłem podarować sobie odrobinę luksusu i zjechać nią aż do Gronowa Górnego, gdzie ponownie nastąpiło zagęszczenie blachosmrodów.

Pokręciłem się jeszcze trochę po mieście w którym oczywiście śnieg nie padał i nawet momentami świeciło słońce :-). Ale potem się zaczęło …

218 dni do MRDP.

Czwartek, 12 stycznia 2017 · | Komentarze 0

219 dni do MRDP.

Czas nieubłaganie płynie. Można go odmierzać zegarami słonecznymi, jak widać słońce rzecz jasna. W Elblągu są trzy zegary obsługiwane przez naszą gwiazdę.

1. Najnowszy, na elewacji Hotelu Elbląg.

2. Obecnie najstarszy, na elewacji prywatnej willi.

3. Zegar słoneczny na Placu Dworcowym - chwilowo zegar śniegowy, prawdziwy hit  ;-).

ZIMOWE OKOLICE ELBLĄGA

Środa, 11 stycznia 2017 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Władysławowo-Adamowo-Jazowa-Kępki-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

FOTO  (z opisem)

Piękne słońce zachęciło mnie do spojrzenia na budowę mostów nad Nogatem w ciągu budowanej S7. Dołożyłem do tego trasę widokową z Jazowej do Kępy Rybackiej i walkę z wiatrem i kretowiskami jadąc po wale rzeki Elbląg.

220 dni do MRDP.

Wtorek, 10 stycznia 2017 · | Komentarze 0

221 dni do MRDP.

Lista startowa na MRDP powiększa się z każdym dniem. Ciekawe, ile osób faktycznie zdecyduje się jechać. Z Warmii i Mazur jest nas troje - do składu z 2013 roku dołączył kolega z Ełku.

Poniedziałek, 9 stycznia 2017 · | Komentarze 2

222 dni do MRDP.

Elbląskie diamenciki. Efekt ,,cofki'' na rzece Elbląg.