Czerwiec, 2017

Dystans całkowity:1926.00 km (w terenie 117.00 km; 6.07%)

Poniedziałek, 19 czerwca 2017 · | Komentarze 5

61 dni do MRDP - za dwa miesiące start z Przylądka Rozewie.

Przynajmniej raz w roku wypada wspiąć się na wieżę katedry Świętego Mikołaja. Ten symbol Elbląga ma najwyższy punkt widokowy po prawej stronie Wisły i faktycznie widoczność jest - jak pogoda dopisze - wyśmienita. Tym razem była tylko dobra, więc Malborka i morza widać nie było.
Widać za to jakiego spustoszenia w sylwetce miasta dokonał najwyższy budynek sądu w Polsce postawiony bez mózgu w centrum miasta ...

ŚWIĘTY KAMIEŃ Z GR STOP

Niedziela, 18 czerwca 2017 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Zajączkowo-Rychnowy-Pogrodzie-Chojnowo-Święty Kamień-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Jagodno-ELBLĄG

Fajnie było. Dzięki za wspólne kilometry i pogaduchy. Gratulacje za element survivalowy przy torze Kolei Nadzalewowej i za podjazd z Suchacza :-).

62 dni do MRDP.

TRENING-KADYNY

Sobota, 17 czerwca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamionek Wielki-Suchacz-Kadyny-Suchacz-Łęcze-ELBLĄG

Wszystkie rowerowe drogi prowadziły dziś na DW 503, gdzie jutro na odcinku Elbląg-Kamionek Wielki odbędzie się jazda rowerem podczas Garmin Triathlon. Dzisiaj zaś odbywały się  tam treningi, więc i ja ruszyłem się polansować w stroju branżowym :-).  Liczne grafiki na asfalcie rzucały mi się w oczy, ale jak zobaczyłem jedną hurtową wyliczankę, to postanowiłem się zatrzymać.

W Kadynach nie byłbym sobą jakbym nie odkrył nowej drogi prowadzącej równoległe do toru Kolei Nadzalewowej, który nie wygląda aby w tym sezonie dały radę jeździć po nim nawet drezyny z Tolkmicka.

Spojrzałem też na Zalew Wiślany, niezmiennie piękny i niezmiennie pusty i drugi raz ruszyłem pokonać podjazd z Suchacza, tym razem w pełnej odsłonie, czyli do Łęcza. Początki everestingu, czy coś? :-)

A na koniec zajrzałem na Stare Miasto, gdzie baza jutrzejszych zawodów prezentuje się bardzo elegancko.

Powodzenia ludzie z żelaza!

63 dni do MRDP.

TAJEMNICZE BOCZNICE KOLEJOWE - CZĘŚĆ II

Piątek, 16 czerwca 2017 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Rucianka-Chruściel-Wielkie Wierzno-Frombork-Ronin-Nowiny-Krzywiec-Brzeziny-Huta Żuławska-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Po odwiedzeniu bocznic kolejowych nad Kurowem Braniewskim dzisiaj nadszedł czas na bocznice kolejowe na wysokości Chruściela. Dochodzi tam szeroki tor z Rosji więc miałem okazję obejrzeć i rosyjskie, i polskie wagony wszystkie jednakowo wypełnione węglem zza wschodniej granicy. W porównaniu do ciszy i spokoju  na bocznicach kurowskich w Chruścielu sporo się dzieje i trzeba uważać. Trzecia i ostatnia część bocznic w lipcu. Lasy pod Wielewem czekają :-)

64 dni do MRDP.

Środa, 14 czerwca 2017 · | Komentarze 0

66 dni do MRDP.

Kontynuując temat elbląskiej infrastruktury rowerowej  A.D 2017 poddawanej irracjonalnym rozwiązaniom dzisiaj czas na wysokie krawężniki. Mogłoby się wydawać, że po doświadczeniach z lat 2011-2013 i wydanych kilkudziesięciu tysięcy złotych na poprawki przy obniżaniu krawężników Zarząd Dróg będzie dbał o kasę podatnika i ktoś ogarnie ten jakże prosty temat. O złudne me nadzieje! Nie ogarnia tego nikt, pomimo istnienia tamże odpowiedniego stanowiska :-(

Teraz wysokie krawężniki się w Elblągu ... szlifuje :-))). Raz się szlifuje trochę bardziej, trochę mniej - to i tak bez znaczenia dla bezpieczeństwa i wygody jazdy. Wróciły ciemne czasy, ciemnogród.

Na koniec fotka z Trójmiasta, gdzie większość przejazdów jest zrobiona tak, że żadnych krawężników obniżać nie trzeba. Dlaczego? Bo ich tam w ogóle nie ma!

Miłego weekendu :-)
Kategoria OR

PÓŁNOCNYM ŚLADEM MRDP

Wtorek, 13 czerwca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: LĘBORK-Wicko-Krokowa-Jastrzębia Góra-Reda-Gdynia-Gdańsk-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-ELBLĄG

Przypomniało mi się, że końcówka trasy MRDP nie jest mi do końca znana. Jazda w 2013 roku po trasie maratonu zakończyła się w Wicku, więc tam też należało się udać. Ostatni na trasie ponad 1 km podjazd Daniel Śmieja zafundował nam 20 kilometrów przed metą. Nie ma chłopak litości :-)). Co tam, wczołgam się najwyżej ;-)

67 dni do MRDP, który rozpocznie się przy widocznej powyżej latarni morskiej na Rozewiu już 19 sierpnia.

Poniedziałek, 12 czerwca 2017 · | Komentarze 0

68 dni do MRDP.

Ciekawostki przy ulicy Chrobrego 8-10 zaprzątnęły moją uwagę. Interesujące ciekawostki.

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA#17-ŚLIMAKI w KRASINIE

Niedziela, 11 czerwca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Węzina-Dłużyna-Karczowizna-Jelonki-pochylnie Jelenie-pochylnia Oleśnica-Krasin-Pasłęk-Krosno-Lisów-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Hodowla ślimaków ,,Snails Garden’’ w Krasinie pod Pasłękiem była celem szóstej tegorocznej Miejskiej Wycieczki Rowerowej. Jedna z dłuższych kilometrowo wycieczka (49 km) zgromadziła na starcie liczbę 56 osób, która w trakcie jazdy ulegała licznym modyfikacjom.
Miejscem zbiórki na wycieczkę był parking przy Rondzie Kaliningrad . Pierwsi rowerzyści pojawili się już pół godziny przed startem, czyli o godzinie 9.30. Dla pierwszych pięćdziesięciu osób były bowiem przewidziane prezenty w postaci mapy szlaku GreenVelo z jego przebiegiem na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Prezenty zostały sprawnie rozdane i kilka chwil po godzinie 10 kolorowy peleton ruszył na szlak w towarzystwie błękitnego nieba i lekkiego wiatru z zachodu.
Z Elbląga wyprowadziła nas w kierunku na Gronowo Górne ulica Grunwaldzka i dalej do Komorowa Żuławskiego jechaliśmy starą drogą krajową nr 7. Tam przejechaliśmy tunelem pod drogą S7 i zatrzymaliśmy się przepuścić pociąg z Elbląga do Olsztyna. Niektóre osoby widziały go w tym miejscu po raz pierwszy.

Dalsza droga prowadziła w kierunku Kanału Elbląskiego, nad którym znaleźliśmy się po przejechaniu wsi Dłużyna. Dostrzegliśmy w tym miejscu, że kanałem płynie statek białej floty z Elbląga. Poczekaliśmy na niego na moście nad Kanałem Elbląskiem tuż za wsią Karczowizna wykorzystując postój na odpoczynek i robienie zdjęć. Za chwilę oddaliliśmy się od kanału i dwukilometrową drogą szutrową dotarliśmy do wsi Jelonki, gdzie kontynuowaliśmy jazdę w kierunku pochylni Jelenie.

Na szczyt pochylni drogą z płyt betonowych ,,jumbo’’ wjechała cała grupa, włącznie z jej najmłodszym uczestnikiem, 9 letnim Patrykiem. Brawo! Chcieliśmy chwilę poczekać na statek, aby zobaczyć mechanizmy w akcji, ale okazało się, że z powodu awarii na pochylni Oleśnica statki od Elbląga zawracają za pochylnią Całuny Nowe.

Z pochylni Jelenie drogą prowadzącą przy Kanale Elbląskim dotarliśmy do pochylni Oleśnica, znajdując ukryty przy jej dolnym stanowisku akwedukt i dowiadując się od Leszka Marcinkowskiego, przewodnika PTTK o tym, że znajduje się tutaj jedyna w Polsce droga, gdzie statek na pierwszeństwo przed pojazdami kołowymi.

Z Oleśnicy już tylko 2 km dzieliły nas od Krasina. Na farmę ślimaków dotarliśmy kwadrans po godzinie 12. Chwilę poczekaliśmy na właściciela, który oprowadzał właśnie grupę rowerzystów z Kętrzyna i Olsztyna a następnie pod jego przewodnictwem ruszyliśmy oglądać gospodarstwo. Zajrzeliśmy do hali gdzie ślimaki się rozmnażają, gdzie się suszą, a także obejrzeliśmy pole na którym ślimaki żerują. Snails Garden ma cały ciąg technologiczny produkcji włącznie z ubojem, co w połączeniu z otwartym niedawno Bistro Ślimaka gwarantuje świeżość ślimaków.

Mogliśmy także obejrzeć mini zoo ze stadkiem owiec pod przewodnictwem czarnego barana, kuce szetlandy, drób domowy, a nawet pawia.
Bistro w niedzielę było oblężone przez turystów, co skutkowało długim czasem oczekiwania na potrawy. W opinii rowerzystów warto było jednak czekać. Mieliśmy także okazję zobaczyć znak firmowy fermy, czyli największą na świecie rzeźbę ślimaka zbudowaną z gliny i dębowego gontu, która przy okazji jest zupełnie funkcjonalnym domem.

O godzinie 14.40 ruszyliśmy już znacznie mniej liczną grupą (około 30 osób) w drogę powrotną, prawie identyczną jak trasa do Krasina. Ominęliśmy tylko betonowe płyty przy Kanale Elbląskim i od Dłużyny poruszaliśmy się poranną trasą. Tym samym Miejska Wycieczka Rowerowa dobiegła końca też przy rondzie Kaliningrad.

Organizatorzy dziękują Leszkowi Marcinkowskiemu Prezesowi PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej i Mateuszowi Boberowi z Klubu Turystycznego im. Carla Pudora za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę. Szczególne podziękowania składamy na ręce właściciela Snails Garden Pana Grzegorza Skalmowskiego za podjęcie nas w swoich gościnnych progach i ciekawą opowieść o krasińskich ślimakach.

Na następną jazdę organizatorzy Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszają już po wakacjach, 24 września. Wcześniej, bo w lipcu czeka na miłośników rowerowej aktywności cykl trzech wycieczek w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR’’. Serdecznie zapraszam!

69 dni do MRDP.

POMORSKA WIEŚ

Sobota, 10 czerwca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Pomorska Wieś-Kamiennik Wielki-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-Jagodnik-ELBLĄG

Giant z nowym napędem (kaseta, łańcuch, koronka 39) więc pojechałem zobaczyć jak wygląda po zimie odcinek drogi Pomorska Wieś-Kamiennik Wielki. O Jezu! Asfalt w wersji MTB i Fatbike :-).

Za to w Pomorskiej Wsi dojrzałem odnowiony dach okazałej obory, która kiedyś była chyba stodołą (te drzwi w oknach?)

Poza tym bociany, Jezioro Martwe i lista obecności nordic-walking. I pomyśleć, że kiedyś rowerzyści mieli swoje zbiórki w każdą niedzielę o 11 przy muszli koncertowej :-)

A teraz czas na kibicowanie naszym w meczu z Rumunią. Będzie 2:0 :-)

70 dni do MRDP.

Kategoria SERWIS, WYCIECZKI <50

TRENING 80+22

Piątek, 9 czerwca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Milejewo-Huta Żuławska-Brzeziny-Pogrodzie-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Łęcze-ELBLĄG

Szybka jazda z fioletowymi łubinami w tle.

Poza tym w Tolkmicku stoi sobie rzeźba czarownicy będąca prezentem od motocyklistów (będzie ich więcej)

A w Łęczu Agreściak i Maliniak oznaczają jeden sklep. Prawdziwy the beściak :-)

I widok na Zalew Wiślany niezmiennie ładny.

A w Elblągu spotkałem parę KK, czyli Kasię i Krzyśka ze sklepu KM Bike. Ładnie wyglądali i mieli ładne rowery, takie w sam raz na miejskie niespodzianki fundowane nam przez Zarząd Dróg :-))