Sierpień, 2020

Poniedziałek, 31 sierpnia 2020 · | Komentarze 1

Natknąłem się na sympatyczną reklamę. Sympatyczną, bo rowerową ;-)

Sobota, 29 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Księżycowy, plutonowy - niesamowity jednym słowem - Roberto wrócił z rowerowej peregrynacji po Polsce o nazwie BB Tour. Zrobił to po raz ósmy w ciągu 10 lat, więc można by powiedzieć, że to nic nowego.

Historycznym jednak jest fakt, że po raz pierwszy trasę tego maratonu przejechał na rowerze Wigry 3 budząc sensację na planecie Ziemia, a szczególnie w jednym z państw tej planety, Polsce :-D

Powrót bohatera uczciliśmy w Tortudze i Pubie Special a rower w drodze powrotnej przydał się mi do stabilizacji toru marszu ;-)

Fotogaleria oddaje cześć i chwałę milczącemu podczas całego spotkania bohaterowi tej wyprawy, który stanął na wysokości zadania i zaakceptował szalony pomysł Roberta. Wigry 3 - rower pokoleń.

1.  Przyjazd

2. Żagiel Roberto zajumał z pobocza przed Ustrzykami Górnymi, chociaż twierdzi że było inaczej ;-)

3. Siodełko Brooks i łańcuch Wipperman to jedyne odstępstwa od firmowego wyposażenia Wigry 3. Trudno się dziwić ;-)

4. Suport i ramiona korby na kliny wytrzymały!

5. Korba i osłona wytrzymały!

6. Dynamo wytrzymało, chociaż po prawdzie używane było krótko :-)

7. Zachowaj odstęp, czyli odblask też dał radę a pompka nie była potrzebna

8. PREDOM-ROMET może być dumny  :-)

9. Nowy osprzęt husarii ;-)

10. Pod katedrą św. Mikołaja

11. Za marzenia i ich realizację!

Piątek, 28 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Połowa mojego działu organizacji imprez już jeździ na rowerach. Czas na drugą połowę ;-)

Czwartek, 27 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Zielone ludziki w Elblągu! Do schronów! :-))

Środa, 26 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Kontrapas mój widzę wspaniały, nowy i taki ,,łamerykański" :-) Klasyczny przykład rozumnego dzielenia się przestrzenią drogi. Jest miejsce na parking, na rowery, na samochody i dla pieszych. Wzorcowo!

A wiecie kto tu ma pierwszeństwo, zakładając że jedziemy rowerem prosto w kierunku Kościuszki?

To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 25 sierpnia 2020 · | Komentarze 2

Poza spokojnym patataj po mieście poprowadziłem szóstą z popołudniowych wycieczek pod hasłem,,Wakacje z MOSiR-em’’. Ruszyły na nią 33 osoby.

Zebrały się one nieprzypadkowo na polanie z wiatami w Bażantarni. Bowiem to jej nieoczywiste rowerowo ścieżki były celem naszej jazdy.

TRASA

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Ostatnia z popołudniowych wycieczek pod hasłem "Wakacje z MOSiR-em 2020" wystartowała z polany z wiatami na terenie Bażantarni. W planie było bowiem kręcenie korbami po tym największym elbląskim parku i dodatkowo odwiedzenie nowego lasu na Modrzewinie.

Jazda rowerem po Bażantarni nie musi się ograniczać do poruszania się po szlaku GreenVelo i pieszym szlaku czerwonym ,,Kopernikowskim”. Celem naszej przejażdżki było m.in. właśnie pokazanie elbląskim rowerzystkom i rowerzystom innych, równie ciekawych, leśnych duktów.

Wycieczka rozpoczęła się od przejazdu szlakiem czerwonym w kierunku wiaty Parasol. Po drodze grupa spojrzała na powstające umocnienia szlaku przez wodami wezbraniowymi Srebrnego Potoku. Jazdę momentami utrudniał kopny piach, którego spore ilości zalegają obecnie na trasie.

Od dawnego Mostku Elewów jechało się już łatwiej, ale za to ścieżka zrobiła się węższa. Spod Parasola wspięliśmy się pieszym szlakiem zielonym w kierunku trasy GreenVelo. Dość ciężki podjazd dał się we znaki, ale wszyscy – łącznie z 6-letnim Piotrkiem – dali sobie z nim radę.

Już za chwilę jechaliśmy pieszym szlakiem żółtym z którego zjechaliśmy w kierunku starego jazu na Kumieli przy ulicy Królewieckiej i jeszcze starszej dawnej olejarni. Teraz przez chwilę korzystaliśmy z dróg asfaltowych, aby znowu wąską gruntówką między działkami dotrzeć do skrzyżowania ulic Ogólnej i Fromborskiej.

Jazda tą ścieżką była sporą niespodzianką dla uczestników, z których kilka osób miało okazje jechać tędy po raz pierwszy. W tym miejscu grupa otrzymała wsparcie energetyczne w postaci słodyczy ufundowanych przez Biuro Podróży Variustur.

Po odpoczynku nadszedł czas na Modrzewinę, czyli dawny poligon wojskowy. Dotarliśmy tam ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Fromborskiej i na jej skrzyżowaniu z ulicą Herberta skręciliśmy w tą drugą. Podziwiając panoramę Elbląga i Żuław Wiślanych w promieniach zachodzącego słońca dotarliśmy do Lasu Komunalnego Modrzewina, czyli zasadzonego w latach 2004-2005 lasu. Po jego obejrzeniu wróciliśmy do ulicy Jana Pawła II i zjechaliśmy naszymi rowerami do cywilizacji.

Wycieczka zakończyła się przy skrzyżowaniu ulic Ogólna i Jana Pawła II w łącznym czasie lekko ponad 2 godzin. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie i wspólną, bezpieczną jazdę na tej niełatwej trasie.

Kończący się sierpień oznacza koniec akcji ,,Wakacje z MOSiR-em”, ale już 6 września ruszamy na kolejną jazdę spod znaku ,,Miejskich Wycieczek Rowerowych”. Naszym celem będzie rzeka Nogat, ale widziana od mniej znanej strony. Ruszamy o godzinie 10:00 spod katedry św. Mikołaja.

Organizatorem wycieczki podczas akcji "Wakacje z MOSiR-em" był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji wraz ze współorganizatorami: Urząd Miejski w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, VARIUSTUR – Biuro Podróży, Salon Rowerowy – Wadecki, NEKSUS – serwis rowerowy.

Poniedziałek, 24 sierpnia 2020 · | Komentarze 5

Księżycowo-plutonowy Roberto zrobił to! Przejechał w 66 godzin BB Tour na składaku bez przerzutek Wigry 3 wpisując się w ten sposób do historii tej imprezy. Do tego nie przyjechał ostatni, zawstydzając spore grono uczestników jadących na normalnych rowerach do długich dystansów. Czapki z głów!

Fot. BB Tour.

UPHILL CHROBRY-THE RACE

Niedziela, 23 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Nie jechałem-byłem w pracy razem z ekipą MOSiR Elbląg.

Ostatnimi laty narciarze rządzili Górą Chrobrego, ale że zimy są coraz bardziej rowerowe to i nie dziwi fakt, że role się odwróciły i sytuacja przypomina tą sprzed lat, bagatela, dwudziestu, kiedy to rozgrywane były zawody Bażantarnia XC z wykorzystaniem naszej najbardziej znanej miejskiej górki.

Nawiązaniem do tamtych pięknych chwili kolarstwa górskiego w Elblągu była dzisiejsza impreza ,,Góralem na Chrobrego” z przyczyn obiektywnych ograniczona do samej góry, gdyż Bażantarnia musi jeszcze poczekać na swoją kolej.

Przygotowana trasa podjazdu na czas, czyli rzadko spotykany w Polsce uphill, zgromadziła na starcie lekko ponad 30 osób i to było dla mnie dzisiaj jedynym rozczarowaniem, gdyż liczyłem jednak na większą frekwencję. Cóż, pierwsze koty za płoty, chociaż nie wiem, czy drugi raz uda się załatwić tak dobrą do jazdy pogodę ;-)
Pięknie walczyliście z podjazdem i swoimi słabościami, no i można śmiało stwierdzić, że każda osoba która dotarła na szczyt jest zwycięzcą. Czyli wszyscy, bo wycofów na trasie nie odnotowaliśmy :-)

Na obiektywnie krótkiej, 600 metrowej trasie, która w szczytowym momencie była nachylona w 18% można było obserwować zawodników, którzy z niejednego pieca MTB chleb już jedli, ale także osoby z mniejszym doświadczeniem, które ,,elbląski Gliczarów’’, czyli najbardziej stromy odcinek podjazdu, pokonywały z buta. Wszyscy zrobiliście spore wrażenie zarówno na kibicach, jak i na nas, ekipie z MOSiR-u organizującej tą imprezę.

Jeszcze raz wielkie dzięki za Wasz wysiłek, sportową walkę i hart ducha. Trasa szybko trawą nie zarośnie, także zapraszam do systematycznego trenowania i … do następnego razu ;-)

TRASA

Piątek, 21 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Uphill Chrobry-numer 2

Piątek, 21 sierpnia 2020 · | Komentarze 5

Dzisiejsze testowanie trasy niedzielnej zabawy zgromadziło kilka osób chętnych poznać jej tajniki. Ja także byłem ciekawy opinii fachowców MTB jak widzą przygotowaną przeze mnie koncepcję. Wspólna wymiana myśli toczyła się podczas wspinaczki na szczyt Góry Chrobrego, chociaż przy nachyleniu stoku dochodzącym do 18 % nie było łatwo wydobyć z siebie dźwięki inne niż głośne sapanie :-).

Dzisiaj dwukrotnie udało mi się podjechać trasę uphillu, po drugim szczytowaniu oddechu szukałem już dość długo ;-) Przypominam że zaczynamy w niedzielę o godzinie 11, zaś biuro zawodów czynne będzie od godziny 9. Mamy jeszcze sporo wolnych miejsc. Zapraszam do sprawdzenia się i dobrej zabawy.