Maj, 2021

Poniedziałek, 31 maja 2021 · | Komentarze 0

Ruszyły zapisy na 3 edycję Maratonu Elbląskiego. Kto nie ma pomysłu na najbliższą niedzielę, a czuje się mocny rowerowo to serdecznie zapraszam do wspólnego kręcenia. Wszystkie szczegóły są tutaj: http://www.marecki.home.pl/maraton-elblaski.html

MWR#51 NOWY DWÓR ELBLĄSKI

Niedziela, 30 maja 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jegłownik-Nowy Dwór Elbląski-Ząbrowo-Fiszewo-Gronowo Elbląskie-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

Trasa trzeciej w tym roku Miejskiej Wycieczki Rowerowej prowadziła do Nowego Dworu Elbląskiego. Na płaskiej, typowo żuławskiej trasie wprowadzało rowery w ruch 68 rowerzystek i rowerzystów.

Zabytkowy dom z 1795 roku znajdujący się w Nowym Dworze Elbląskim, tuż przy drodze krajowej Elbląg-Malbork już od kilku lat przyciąga uwagę trwającymi pracami remontowymi. Wieść gminna niosła, że w tym zabytku architektury drewnianej była w przeszłości karczma, i po remoncie także karczma ma powstać.

Spotkanie z właścicielem tego domu, Panem Filipem Gawlińskim, prezesem Funduszu Ochrony Zabytków Architektury Drewnianej dało odpowiedź na wiele pytań i zapoznało nas z historią budynku, który … wcale karczmą wcześniej nie był, a za to był domem z podcieniem.

Zanim jednak dotarliśmy do celu naszej wycieczki opuściliśmy Elbląg ulicą Nizinną, która wyprowadziła nas w kierunku obwodnicy Elbląga. Dalej przez Władysławowo dotarliśmy do Wikrowa, gdzie przy starym cmentarzu mennonickim zrobiliśmy pierwszy postój.
Dalsza droga prowadziła przez Jegłownik, skąd już tylko 2 km dzieliły nas od Nowego Dworu Elbląskiego.

Tutaj już czekał na nas Pan Filip Gawliński, który z wykształcenia jest historykiem sztuki i pasjonująco zapoznał nas z historią zabytkowej konstrukcją, jak i losem innych żuławskich zabytków. Po części teoretycznej nadszedł czas na zajrzenie do wnętrza zabytku, którego jeszcze około 2 lata dzielą od odzyskania pełnej świetności.

Wszystko co dobre szybko się kończy, więc i my po prawie godzinnym obcowaniu z drewnianymi belkami, stolarką okienną, drzwiami i okiennicami zakończyliśmy wizytę w tym przyjaznym miejscu. Czas było ruszać w dalszą drogę i poruszać trochę odzwyczajonymi od pedałowania nogami.

Okrężna droga powrotna prowadziła przez Ząbrowo do Fiszewa, gdzie zrobiliśmy przerwę cateringową, podczas której każdy otrzymał wsparcie energetyczne w postaci wafelka. Wsparcie przydatne, bo od teraz zmagaliśmy się z dość silnym wiatrem z kierunków północnych, który skutecznie spowalniał naszą jazdę. Także debiutujący na trasach MWR 5 letni Tomek oraz trochę starsza Nina dawali sobie dobrze radę.

Niebawem minęliśmy Oleśno i Gronowo Elbląskie, za którym mogliśmy cieszyć się z nowego asfaltu na odcinku do Jasionna. Bardzo zniszczona droga jest obecnie równa, wygodna i bezpieczna. Chcąc ominąć jazdę drogą krajową, pojechaliśmy nieco na około przez Jezioro i Żurawiec, tak aby wyjechać w Raczkach Elbląskich i wjechać do Elbląga.

Zanim to jednak nastąpiło to zatrzymaliśmy się przy najniżej położonym punkcie w Polsce, czyli sławnej depresji. Tam każda z uczestniczek i uczestników posiadający książeczkę turystyki kolarskiej PTTK otrzymał stempel poświadczający udział w Miejskiej Wycieczce Rowerowej (MWR). Przypominamy, te stemple bardzo przydadzą się w grudniu, podczas rozstrzygnięcia konkursu na najaktywniejszego uczestnika MWR. Warto je zbierać podczas naszych wyjazdów, gdyż w tym roku .

Nasz podróż skończyła się przy rondzie Żuławska/Warszawska skąd każdy rozjechał się w swoją stronę.

Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, elbląskim mediom za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę.

Na kolejną jazdę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam 27 czerwca. W ramach CIS-owej wycieczki odwiedzimy Kadyny i jeszcze jedno, ciekawe miejsce.

To tu, to tam z TVS

Sobota, 29 maja 2021 · | Komentarze 0

Dzisiaj przyjechała do Elbląga na zaproszenie Urzędu Miejskiego Telewizja Silesia (TVS).
Realizuje ona program „NA DWÓCH KOŁACH” https://tvs.pl/seria/na-dwoch-kolach/ który powstał z myślą o osobach prowadzących aktywny tryb życia, które podróżują, by odkrywać nowe miejsca, ale także dla samej przyjemności jeżdżenia na rowerze.

A jak na dwóch kołach, to nie mogło mnie tam zabraknąć ;-). Z grupą kolegów zrobiliśmy krótką rundę do Diabelskiego Kamienia będąc w jej trakcie filmowani, powiedziałem parę słów o Bażantarni, wspięliśmy się na Górę Chrobrego z dronem nad głową - ekipa z TVS miała rowery elektryczne, cwanie! :-)).

Wcześniej, zobaczyłem akcję pod Piekarczykiem, a na koniec przezprowadziłem  Ślązaków przez miasto na przystań Grupy Wodnej na rzece Elbląg.

Kto wie, czy jutro nie będziemy filmowani podczas startu MWR?

TRENINGOWO Z ANDRZEJEM

Sobota, 29 maja 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Tolkmicko-Pogrodzie-Brzezina-Huta Żuławska-Milejewo-Nowe Monasterzysko-Kamiennik Wielki-Gronowo Górne-ELBLĄG

Bladym świtem, a w sumie nocą, ruszyliśmy na trasę mojej pętli treningowej. Tym razem w odwrotnym, łatwiejszym kierunku. Andrzej dosiadał swojego nowego Krosa i trzeba przyznać, cisnął mocno. A że blat ma u niego 52 zęby, to i snułem się z tyłu próbując nieśmiało dogonić kolegę :-)

Lekko nie było, ale za to jak śniadanie smakowało wybornie!

W drodze po Andrzeja

Endrju i jego  speed cherry :-)

Kategoria TR, WYCIECZKI 50-150

Piątek, 28 maja 2021 · | Komentarze 2

Burza mnie dzisiaj uwięziła, ale że nie trwała zbyt długo ...

Na zdjęciu budowa bloku przy Neonowej. Okna wychodzą na dwutorową linię tramwajową i jedną z najruchliwszych arterii Elbląga, czyli ulicę Grunwaldzką.
Mam nadzieję, że okna będą miały z 5 szyb dobrze tłumiących hałas, chociaż w sumie to w ogóle nie powinno ich tutaj być. Ani ich otworzyć, ani popatrzeć nie ma na co.

Czwartek, 27 maja 2021 · | Komentarze 0

Mam w domu sporo ... dyskietek komputerowych. Już wiem co z nimi zrobię ;-)

ŚRODOWE LATARECZKI-WIELKI KAMIEŃ

Środa, 26 maja 2021 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Kamiennik Wielki-Kwietnik-Zastawno-Sąpy-Borzynowo-Aniołowo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Było latarkowo, deszczowo, burzowo, a nawet fochowo :-)). Nie ma to jak aktywnie spędzić popołudnie na ciekawej, bardzo urozmaiconej trasie po Wysoczyźnie Elbląskiej. Ciekawej tym bardziej, że Wielki Głaz w Kwietniku miałem okazję widzieć po raz pierwszy.

Dzięki wszystkim za wspólne pogaduchy i kręcenie, szczególne wyrazy uznania dla szanownego Orga :-)

ROWEROWY SPACER Z LEŚNIKIEM - EDYCJA 1

Wtorek, 25 maja 2021 · | Komentarze 0

Pierwsza odsłona „Rowerowych spacerów z leśnikiem” już za nami. Tajemnice Bażantarni na krótkiej, 8 km trasie czerwonym szlakiem do wiaty Parasol i z powrotem poznawała grupa 8 osób, która nie wystraszyła się nisko wiszących nad drzewami chmur.

Nowa inicjatywa Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Elblągu oraz Nadleśnictwa Elbląg ma na celu przybliżenie znajomości flory i fauny elbląskiej Bażantarni poprzez aktywne spędzenie popołudnia na rowerze. Na pierwszym rowerowym spacerze przewodnikiem był Jarosław Mytych, starszy specjalista ds. edukacji leśnej i turystyki w Nadleśnictwie Elbląg, dzięki któremu mogliśmy zapoznać się z najbardziej charakterystycznymi roślinami na trasie. A na deser mieliśmy okazję obejrzeć dzięcioła czarnego, który pięknie zapozował grupie na pniu drzewa, ale sfotografować jednak się nie dał.

Wycieczka prowadzona bardzo spokojnym tempem i z licznymi postojami zaczęła się przy zabytkowej siedzibie Nadleśnictwa Elbląg, czyli przy dawnym pałacu Augusta Abbega przy ulicy Marymonckiej 5, a zakończyła się na polanie z wiatami Irenka i Margitka. Dziękuję wszystkim uczestnikom i zapraszam osoby jeszcze niezdecydowane. Naprawdę warto spędzić dwie godziny w otoczeniu zielonej przyrody.

Nasz cykl będziemy kontynuować w kolejnym miesiącu podczas dwóch spotkań zaplanowanych na 8 i 22 czerwca. Zawsze we wtorek, zawsze o godzinie 17:00. Dokładne miejsca zbiórek będą podawane w osobnych zapowiedziach.

MYŚLICE

Wtorek, 25 maja 2021 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Krzewsk-Stankowo-Rychliki-Gisiel-Myślice-Gołutowo-Rychliki-Jelonki-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Trasa Maratonu Elbląskiego wymagała sprawdzenia pewnego odcinku przed Myślicami. Drobny deszczyk kapiący na mnie przez cała trasę nie mógł być więc wymówką - zawodnicy muszą mieć na 444 km trasie odrobinę komfortu ;-)

W samych Myślicach nigdy nie zajrzałem na lokalną - a kiedyś znaczący węzeł kolejowy - stację kolejową, więc dzisiaj nadrobiłem te zaległości. Zieleń pochłonęła bez ją bez reszty i rządzi całkowicie.

Myślice - dawna stacja kolejowa

Komorowo Żuławskie. Lichy ten pociąg, ale sztuka jest sztuka. Wycieczka zaliczona :-))

Zieleń i żółć zaświadczają, że to jednak nie listopad ;-)

Co on ma się ze mną :-))

Poniedziałek, 24 maja 2021 · | Komentarze 0

Kto rano wstaje, temu ... błoto po nogach daje. Ale dlaczego na płytach? :-)