Lipiec, 2021

KALINOWA-po raz pierwszy :-)

Piątek, 30 lipca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Sierpin-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Nowe Monasterzysko-Młynary-Kraskowo-Wielkie Wierzno-Rucianka-Kamiennik Wielki-Stoboje-ELBLĄG

Do obowiązków dobrego organizatora należy sprawdzenie trasy każdej wycieczki, po której będzie prowadził on grupę. Udałem się zatem do Stobojów, aby sprawdzić ich połączenie ulicą Kalinową z Elblągiem. Drogą nieco okrężną się udałem ;-)

Cóż, zdjęcia tego co przedstawia obecnie wspomniana droga (a dokładnie terenowy odcinek prowadzący do niej) nie pozostawiają złudzeń - upały trwają za krótko, cień drzew jest za duży  i głębokie koleiny, które są tam zawsze, obecnie są wypełnione wodą i niezwykle śliskie (glina). W chwili obecnej, a także na wtorek, 3 sierpnia, kiedy wycieczka jest planowana nic się w tej materii nie zmieni :-(

Czyżby więc należałoby zmienić trasę wycieczki? Nic podobnego ;-) Mamy bowiem wytrych do Kalinowej. Elegancki wytrych, kukurydziany :-))

Bo sama Kalinowa to cicha, klimatyczna, asfaltowa uliczka. I my tam dotrzemy :-)

ŚRODOWE LATARECZKI-NOWY ASFALT

Środa, 28 lipca 2021 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Jelonki-Kwietniewo-Święty Gaj-Brudzędy-Markusy-Jezioro-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Sprawdziliśmy nowy asfalt położony między Kwietniewem a Świętym Gajem w miejscu drogi szutrowej. Ładny jest :-). Wypadki losowe w postaci dwóch dętek i pękniętej sztycy podsiodłowej usiłowały nam utrudnić zadanie, ale co tam one mogły ;-) Groźniejsze były skutki nawałnicy widoczne na drogach, ale i z nimi poradziliśmy sobie śpiewająco.

WAKACJE Z MOSiR-JEZIORO TROYL

Wtorek, 27 lipca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Piastowo-ELBLĄG

GALERIA (z opisem)

Druga z serii czterech popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSIR 2021” zgromadziła na starcie 28 osób. Celem jazdy grupy, która nie wystraszyła się chmur nadciągającej burzy, było urokliwe Jezioro Troyl, schowane w polodowcowej rynnie w sercu Wysoczyzny Elbląskiej.

Peleton ruszył z pętli na ulicy Ogólnej niezwykle punktualnie, bo nie było na co czekać - burza nadciągała wielkimi krokami i dobrym pomysłem było schować się przed deszczem w lesie, zamiast sterczeć na polbruku. Tak też zrobiliśmy i jak do Jagodnika dotarliśmy to burzowa chmura była już przed nami i niewielkie ślady jej aktywności było widać tylko na wilgotnym asfalcie.

Potem droga prowadziła krótkim odcinkiem DW 504 do Piastowa, gdzie skręciliśmy w kierunku docelowego jeziora. Na jego brzegach usłyszeliśmy pomruki drugiej burzy, więc pozostało schować się w gęsty las otaczający ten akwen i ,,ścieżką konia", czyli wąskim pasem utwardzonego końskimi kopytami traktu ruszyć w kierunku Jeziora Martwego w Jeleniej Dolinie.  Lekko ponad 1 km droga dostarczyła ciekawych wrażeń, bo było wąsko, miejscami piaszczyście, a nawet chwilę pod górkę. Wsyscy dali sobie jednak radę, nawet najmłodsza uczestniczka, Wiktoria jadąca w przyczepce podczepionej do roweru jej dziadka.

Tuż przed Jelenią Doliną rzuciliśmy okiem na duże obwałowania, sugerujące, że powstaje tutaj zbiornik retencyjny. Temat zostanie sprawdzony ;-) W samej Jeleniej Dolinie wykorzystaliśmy - chyba po raz pierwszy w życiu - tamtejszą wiatę, aby przeczekać nieco mocniejszy opad deszczu.
Ostatnie kilometry to zjazd ulicą Fromborską na Modrzewinę, gdzie na tamtejszej zawrotce pokręciliśmy sobie ,,bączki". Czasem i dorosłym coś się należy z dawnych lat dzieciństwa :-)) A potem to już została prosta droga do lodziarni Kaktus na Placu Słowiańskim, gdzie dzięki sponsoringowi Gminy Elbląg - Piękne dzięki! -  mogliśmy ochłodzić się lodami w różnych konfiguracjach. Ochłodzić, bo pomimo godziny 20 i rześkiego powietrza po burzach, temperatura nadal przekraczała 20 stopni.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Super, że nie wystraszyliście się burzy!  Kolejna popołudniowa wycieczka rowerowa już za tydzień,  3 sierpnia. Start o godzinie 17:00 z ronda Kaliningrad. Celem ulica Kalinowa, a meta wiadomo gdzie ;-)

Zapraszam!

To tu, to tam po Elblągu +

Poniedziałek, 26 lipca 2021 · | Komentarze 0

Po pięciu latach nie poznałem niczego w okolicy i na drodze, która wtedy doprowadziła mnie do Jeziora Troyl. A właśnie tam pojedziemy jutro w ramach popołudnia z MOSiR-em i lodami w lodziarni Kaktus :-). Dobrze zatem, że dzisiaj trasę sprawdziłem i mapę zaktualizowałem.

Zapraszam, start jutro o 17:00 z pętli na ulicy Ogólnej.

MWR#53 NOCKA NA ROWERZE

Niedziela, 25 lipca 2021 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Ogrodniki-Pagórki-Łęcze-Suchacz-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Były już Miejskie Wycieczki Rowerowe bardzo długie, były bardzo krótkie, ale nocnej jeszcze nie było. Spróbowaliśmy więc pokręcić korbami w warunkach całkowitej ciemności.

Pętla na ulicy Ogólnej zaczęła się zapełniać rowerzystkami i rowerzystami tuż przed godziną 20, tak że punktualnie o tej porze mogliśmy ruszyć w trasę. Celem naszej wycieczki był punkt widokowy Carla Pudora w Suchaczu (nad szkołą), gdzie dzięki uprzejmości Pani Moniki Jarkiewicz, sołtys Suchacza czekało na nas rozpalone ognisko i chłodne arbuzy.

Zanim jednak dotarliśmy do celu naszej wycieczki 50 osób opuściło Elbląg ulicą Jagodową, która wyprowadziła nas do – nomem omen – Jagodnika. Tam nastąpił pierwszy postój a potem dobrze znanymi interwałami dotarliśmy do Jeleniej Doliny. Tutaj też chwilę odpoczęliśmy, włączyliśmy nasze oświetlenie i przez Ogrodniki i Pagórki dotarliśmy do Łęcza.

Stąd już tylko piękny zjazd z postojem na Wzgórzu Klepacza, żeby przyjrzeć się oświetlonej Krynicy Morskiej, dzielił nas od Suchacza. Zjechaliśmy na poziom Zalewu Wiślanego, rzuciliśmy okiem na oświetloną budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną i rozpoczęliśmy krótką, acz intensywną wspinaczkę na punkt widokowy Carla Pudora. Miejsce to zlokalizowane nad Szkołą Podstawową im. Kaprów Polskich w Suchaczu zyskało kilka lat temu nowy wygląd dzięki współpracy Nadleśnictwa Elbląg oraz Pani Sołtys Suchacza. I właśnie na nim czekało na nas rozpalone już ognisko nad którym niebawem zawisły różne przysmaki przywiezione przez grupę.

Biesiadowanie w tym klimatycznym miejscu razem z przemiłymi gospodarzami (poza Panią Moniką był jeszcze Pan Sylwester Jarkiewicz) mogłoby pewnie trwać do białego rana, ale że to była noc z niedzieli na poniedziałek … Tak więc po niecałej godzinie należało zająć miejsca na swoich jednośladach i ruszyć na metę do Elbląga. Przed odjazdem każda z uczestniczek i każdy z uczestników posiadający książeczkę turystyki kolarskiej PTTK otrzymał stempel poświadczający udział w Miejskiej Wycieczce Rowerowej (MWR). Przypominamy, te stemple bardzo przydadzą się w grudniu, podczas rozstrzygnięcia konkursu na najaktywniejszego uczestnika MWR. Warto je zbierać podczas naszych wyjazdów, gdyż w tym roku do wygrania będzie rower.

Ostatnie kilometry wycieczki to samotna jazda grupy po opustoszałej drodze wojewódzkiej nr 503 (wyprzedziło nas zaledwie kilka samochodów) i zakończenie wycieczki na rampie przy skrzyżowaniu ulic Mazurskiej i Odrodzenia. Stąd każdy udał się na zasłużony odpoczynek we własnym łóżku.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Biuro Podróży Variustur, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg. Serdecznie dziękuję wszystkim partnerom za pomoc, a szczególnie Pani Sołtys Monice Jarkiewicz za ugoszczenie nas w Suchaczu. Podziękowania także dla elbląskich mediów za skuteczną promocję wycieczki, a przed wszystkim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną, bezpieczną jazdę oraz profesjonalnie oświetlone rowery.

Na kolejną wycieczkę spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam 8 sierpnia. Szykuje się najdłuższa w tym sezonie, 64 km, wycieczka do serca Wysoczyzny Elbląskiej. Łatwo więc nie będzie, ale tym bardziej już dzisiaj serdecznie Was powitamy na jej starcie.

Sobota, 24 lipca 2021 · | Komentarze 0

Piątek, 23 lipca 2021 · | Komentarze 0

Czwartek, 22 lipca 2021 · | Komentarze 0

WAKACJE Z MOSiR-Z drugiej strony

Wtorek, 20 lipca 2021 · | Komentarze 1

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-ELBLĄG

GALERIA GRAŻYNY

Pierwsza z serii czterech popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSIR 2021” zgromadziła na starcie 40 osób. Celem jazdy tak licznej grupy była mniej znana strona Kanału Jagiellońskiego oraz rzeki Elbląg na odcinku do Nowakowa.

Peleton ruszył spod liter ELBLĄG na elbląskim bulwarze i przez Bielnik I i Bielnik II dotarł do Kępy Rybackiej, gdzie zaczęła się rzadko uczęszczana rowerowo droga do Nowakowa. Jej specyfiką była jazda po betonowych płytach drogowych, które nie są zbyt komfortowe dla jednośladów i trzeba wiedzieć, jak po nich jeździć aby było w miarę wygodnie.

Droga prowadziła u podstawy wału przeciwpowodziowego, dlatego też grupa weszła na jego koronę aby zorientować się w terenie, a kilka osób nawet jechało po świeżo skoszonej trawie. Wycieczka miała na celu obejrzenie elbląskiej elektrociepłowni z drugiej strony rzeki Elbląg i to udało się znakomicie. Na dalszych kilometrach sprawdziliśmy, czy ruszyły już prace przy budowie mostu obrotowego w Nowakowie, który zastąpi zasłużonego, pontonowego ,,zygzaka”.

Za Nowakowem grupa miała do pokonania terenowy odcinek jazdy po wale rzeki Elbląg, a potem pozostało udać się na lody, ufundowane przez Gminę Elbląg, które czekały na nas w lodziarni na Placu Słowiańskim.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Kolejna popołudniowa wycieczka rowerowa już 27 lipca. Start o godzinie 17:00 z pętli na ulicy Ogólnej. Wcześniej zaś – 25 lipca (niedziela) lipcowa odsłona Miejskich Wycieczek Rowerowych. Odsłona nocna, start bowiem o godzinie 20:00, też z pętli na ulicy Ogólnej.

Zapraszam!

To tu, to tam po Elblągu +

Poniedziałek, 19 lipca 2021 · | Komentarze 0

Trasa sprawdzona,  poza mniej znanym ujęciem elektrociepłowni lody dla ochłody też będą. Zapraszam :-)