Listopad, 2022

Piątek, 18 listopada 2022 · | Komentarze 2

Zajrzał na chwilę do Elbląga drobniutki śnieg. Świeciło też słońce :-) Zatem zimę 2022/2023 można uznać za rozpoczętą.

Czwartek, 17 listopada 2022 · | Komentarze 0

ŚRODOWE LATARECZKI - PAŁAC JANKOWO

Środa, 16 listopada 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Krzewsk-Markusy-Stare Dolno-Święty Gaj-Jankowo-Święty Gaj-Kwietniewo-Rychliki-Jelonki-Węzina-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Kończy się ,,rumakowanie" w ciepłych, jesiennych okolicznościach przyrody i teraz latareczki będą wymagały dobrego ubioru oraz właściwego nastawienia ;-) Sucha nawierzchnia skłoniła mnie do zabrania się z ekipą w kierunku pałacu w Jankowie.  Lodowaty wiatr robił wrażenie na chwilowo odzwyczajonej od niego twarzy, ale jak zaczął wiać w plecy to było całkiem miło. Wspomniany pałac znajduje się w całkiem dobrej formie i wystarczy z kilkadziesiąt milionów złotych, i będzie jak nowy.

Dzięki za wspólną przejażdżkę i Markowi za prowadzenie oraz pomysł wycieczki.

Wtorek, 15 listopada 2022 · | Komentarze 0

Zima nadchodzi, pierwsza fala :-)

Poniedziałek, 14 listopada 2022 · | Komentarze 0

Podjazdy:2001 m

OLSZTYNEK, OLSZTYN - NIEPODLEGŁOŚCIOWO

Niedziela, 13 listopada 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Małdyty-Ostróda-Olsztynek-Olsztyn-Dobre Miasto-Miłakowo-Godkowo-Młynary-ELBLĄG

Andrzej zarzucił pomysł wycieczki do Olsztyna na Niepodległościową Instalację Ławeczkową. Zgodziłem się z ochotą i 12 listopada o 18 ruszyliśmy na trasę. Doskonałe prognozy pogody cieszyły nas niezwykle, tak że jak w Nowinie pojawiły się drobne kropelki w świetle naszych lamp, to nie przejmowaliśmy się zbytnio. Kropelki jednak towarzyszyły nam z pewnymi przerwami do Olsztynka, czyli tak ze 100 km. Wróże pogodowi znowu ponieśli porażkę ;-)

Za Małdytami porażkę poniosła Andrzeja tylna opona Goodyear dopuszczając małe szkiełko albo drucik do dętki, co skutkowało 50 minutowym pobytem w Miejscu Obsługi Podróżnych (MOP) Liksajny, który był tak rzęsiście oświetlony, że grzechem byłoby nie skorzystać z darmowych watów. Jak się na niego dostaliśmy - nie jadąc przecież drogą S7 -  galeria Wam pokaże. Uśmiech gwarantowany ;-)

Po wymianie dętki ruszyliśmy w dalszą drogę docierając przed północą na olsztynecki Orlen. Nadszedł czas na obiadośniadanie albo obiadokolację, to zależy. Zadebiutowała u mnie zupa pomidorowa z makaronem podgrzana przez personel i od niedawna będąca w menu stacji z orłem. Zrobiła robotę, smakowała bardzo. Do tego doszła kawa i można było ruszać dalej odwiedzając iluminowaną, zabytkową wieżę ciśnień, która teraz jest punktem widokowym.

Po raz pierwszy jechałem na Olsztyn od tej strony, czyli techniczną drogą i starą krajówką DK 51 przy S51. Do tej pory zdarzyło się jechać z Olsztyna na Olsztynek.
Lekko się zamotaliśmy przy obwodnicy Olsztyna, bo żeby wjechać na poprawną drogę trzeba po prostu wiedzieć, gdzie ją znaleźć. Wy ją znajdziecie (ulica Pszczela) pod linkiem MAPA.

W Olsztynie Andrzej był przekonany, że Wysoka Brama jest iluminowana, więc tam podjechaliśmy, aby obejrzeć zwały ziemi, płoty, wykopy i pijanych imprezowiczów wychodzących z olsztyńskiego Starego Miasta. Iluminacji nie dostrzegliśmy :-)).

Pozostało zatem udać się pod Urząd Wojewódzki, gdzie stał cel wycieczki, czyli instalacja z ławeczkę. Wiedziałem o co chodzi, bo siedziałem niedawno na takiej konstrukcji przed dworcem PKP we Wrocławiu. Teraz zasiedliśmy z Andrzejem w Olsztynie, a samowyzwalacz aparatu zrobił stosowną fotkę.

Minęła 2 w nocy i czas było ruszać dalej, na Dobre Miasto. Początek DK 51 prowadzącej do przejścia granicznego w Bezledach był fatalnej jakości i ze znakiem B-9 oraz strzałką kierującą na szutrową drogę w lesie. Mają poczucie humoru w tym Olsztynie …
Od ronda w Dywitach krajówka w końcu nawierzchnią przypominała krajówkę, ruchem zaś zupełnie nie, bo była zupełnie pusta. W sumie nic dziwnego, granica de facto zamknięta, no i niedzielna noc.

Po drodze pojawiły się jakieś dwa potężnie oświetlone skrzyżowania z dziwnym numerem drogi 51a, a że jechałem ten odcinek po raz pierwszy w życiu, to nie wiem czy to jakiś błąd czy krajówka ma tutaj zmieniony z jakiegoś powodu numer.

W Dobrym Mieście zatrzymaliśmy się na Orlenie, gdzie piec akurat był wyłączony i musiałem się zadowolić dawno nie konsumowanym hot-dogiem a potem obejrzeliśmy iluminowany kościół i ruszyliśmy na Miłakowo. Po drodze obejrzeliśmy najstarszy kościół i parafię wiejską Warmii w Ełdytach Wielkich nieopodal rzeki Pasłęki.

Następnie była wspinaczka od Miłakowa, która umordowała mnie strasznie, czyli miałem tutaj pewien kryzys. Chociaż w ogóle jechało mi się ciężko, odczuwałem jednak trudy wielogodzinnej pracy przy Elbląskim Biegu Niepodległości 11 listopada. Potem nastąpił zjazd do Godkowa, gdzie zrobiliśmy sobie małą pauzę.

Za Godkowem, kiedy już zacząłem się cieszyć ze świtu i doskonałego asfaltu Andrzej rzucił hasło jazdy przez Młynary, co skutkowało zjazdem w Burdajach na Osiek i Słobity. Po drodze zaliczyliśmy odcinek gruntowy, bo koledze coś tam się wydawało i miał być asfalt :-))
Bez strat w sprzęcie dotarliśmy do Słobit i nacieszyć się nie mogliśmy nowiutkim asfaltem do Woli Młynarskiej, czyli prawie Młynar.

Ostatnim ,,urozmaiceniem” wymyślonym przez Andrzeja była wspinaczka nowym asfaltem z Zastawna do Kwietnika. Zamiast spokojnie jechać DW 509 przez Pomorską Wieś … Ech, trzeba było się zaorać całkowicie :-)

W końcu nadeszła nagroda w postaci zjazdu ,,dębickiego”, który wymazał z pamięci wszystkie podjazdy i trudne momenty. Była godzina 9 rano kiedy się rozstaliśmy i każdy udał się na zasłużony odpoczynek w … wannie wcześniej odwiedzając myjnię dla rowerów.

Dzięki Endrju za wspólne spędzenie nocy w siodełku i wesołe pogaduchy.

Piątek, 11 listopada 2022 · | Komentarze 0

Pracowite kilometry przy organizacji Biegu Niepodległości. Szacunek i uznanie dla wszystkich startujących ze szczególnym uwzględnieniem zawodniczki na wózku inwalidzkim. Brawo!

Fot. Joanna Konieczna

Pojazdy ludzi z najbardziej rowerowego działu MOSiR ;-)