Kwiecień, 2022

Wtorek, 19 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

INNE BRANIEWO

Poniedziałek, 18 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Rucianka-Chruściel-Bemowizna-Braniewo-Frombork-Tolkmicko-Łęcze-ELBLĄG

Nieco okrężną drogą pojechałem do pierwszej stolicy Warmii, tak żeby na odpowiednio trudnej trasie kalorie zostały spalone. Pagórki Wysoczyzny Elbląskiej a potem warmińskie nierówności to zapewniły. Wiejący w twarz wiatr też ;-)

Pewnym urozmaiceniem jazdy drogą techniczną przy S22 było przebicie dętki w wyniku wjechania w lekki teren. Zapomniałem, że TREK nie ma już opon 32 mm, a tylko 28. Dętkę zatem sobie wymieniłem, namachałem się pompeczką do jakiegoś tam poziomu ciśnienia i ruszyłem dalej. Wiedziałem że w Braniewie na którymś z Orlenów trochę barów dorzucę.

Zanim to zrobiłem obejrzałem polanę z plażą nad Jeziorem Pierzchalskim, która robi coraz lepsze wrażenie dzięki poczynionym i czynionym tam inwestycjom. A potem dotarłem do Braniewa od strony Bemowizny, czyli też mniej znanej. Polecam, przy samej drodze jedziemy wzdłuż Pasłęki i ładnie to wygląda.

Co zobaczyłem w Braniewie, sprawdzicie w galerii – dodam tylko, że były to miejsca mniej oczywiste i jakby nieco na uboczu.

Droga powrotna prowadziła DW 504 i 503 przez Frombork, Pogrodzie i Tolkmicko. W tym ostatnim zainicjowałem sezon na lody, biorąc dużego z maszyny za jedyne 9 zł. Tanio to już było ;-)

Wspinaczka z Kadyn do Łęcza i ekspresowy zjazd ulicą Fromborską zakończyły świąteczne spalanie kalorii. I tak to można świętować.

PRZEDŚWIĄTECZNA 50

Sobota, 16 kwietnia 2022 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Kamionek Wielki-Nowakowo-Bielnik II-Władysławowo-ELBLĄG

Przecudnej urody pogodę wykorzystałem na zrobienie szybkiej 50, tak aby z mniejszymi wyrzutami sumienia zasiąść jutro za świątecznym stołem ;-) Rzuciłem okiem na spalony domek myśliwski w Próchniku, na wyczyszczony z drzew i krzaków teren szkoły ogrodniczej w Połoninach i na plac budowy na rzece Elbląg.

Na Nogacie zaś dojrzałem już rozstawione boje toru wodnego. Hitem wycieczki jest budka telefoniczna widoczna na jednym ze zdjęć. Jej zastosowania teraz można się tylko domyślać .... :-))

To tu, to tam po Elblągu+

Piątek, 15 kwietnia 2022 · | Komentarze 2

Plusem była wyprawa z Dareckim do Bielnika I :-)

Czwartek, 14 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

Środa, 13 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

Wtorek, 12 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

Niby ciepło, a jednak zimno.

Poniedziałek, 11 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

MWR#62 PIÓROPUSZNIKOWY JAR

Niedziela, 10 kwietnia 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Milejewo-Karszewo-Włóczyska-Karszewo-Kamiennik Wielki-Milejewo-ELBLĄG

Kwietniowa odsłona Miejskich Wycieczek Rowerowych prowadziła do Rezerwatu Przyrody Pióropusznikowy Jar na Wysoczyźnie Elbląskiej. Na trudnej, interwałowej trasie korbami kręciło 29 osób.

Pierwsza wiosenna wycieczka wysoko zawiesiła poprzeczkę dla jej uczestników. Do obiektywnie dość trudnej trasy dopasowała się silnym wiatrem pogoda, który zwłaszcza w drodze powrotnej mocno utrudniał nam jazdę. Połączenie jazdy pod górę i pod wiatr wymagało sporo samozaparcia i cieszę się, że wszyscy sobie z tym niełatwym duetem poradzili.

Nasza jazda rozpoczęła się przy pętli na ulicy Ogólnej i przez Krasny Las i Jelenią Dolinę opuściliśmy Elbląg. W Ogrodnikach grupa skorzystała z handlowej niedzieli i zaopatrzyła się w lokalnym sklepie.
Po chwili zdobyliśmy po raz pierwszy tego dnia Milejewo, czyli najwyżej położoną miejscowość na Wysoczyźnie Elbląskiej, i naszym oczom ukazał się pierwszy z trzech budowanych wiatraków nieopodal Majewa. Trasa wycieczki prowadziła tuż przy placu budowy tej farmy wiatrowej, więc grupa przyjrzała się z bliska powstawaniu tych ogromnych konstrukcji.

Wkrótce dotarliśmy do drogi ekspresowej S22 i poruszając się w jej bliskości dotarliśmy do Włóczysk, skąd już tylko kilkaset metrów dzieliło nas od granic rezerwatu Pióropusznikowy Jar. Tutaj czekał na nas Pan Jarosław Mytych, leśnik z Nadleśnictwa Elbląg, na terenie którego znajduje się wspomniany rezerwat.

Podczas ciekawej opowieści leśnika poznaliśmy szczegóły tego miejsca, obejrzeliśmy stanowiska chronionego pióropusznika strusiego, czyli bardzo okazałej i dekoracyjnej paproci. Dostrzegliśmy także ślady pracy bobrów zamieszkujących potok Lisi Parów płynący przez rezerwat.

Po tej dłuższej przerwie wykorzystanej także na odpoczynek, zjedzenie wafelków i zrobienie zdjęć nadszedł czas powrotu do Elbląga. Trzeba było ponownie wspiąć się na Wysoczyznę Elbląską i przez Kamiennik Wielki wjechać do Milejewa. Z tego miejsca rozpoczął się zjazd do Elbląga, który był miłą nagrodą za wszystkie wcześniejsze podjazdy. Końcowe kilometry prowadziły szlakiem GreenVelo przez Bażantarnię i przy muszli koncertowej jedna z trudniejszych Miejskich Wycieczek Rowerowych dobiegła końca.

Tutaj pozostało podstemplować książeczki turystyki kolarskiej PTTK i pożegnać się z uczestniczkami i uczestnikami naszej jazdy. Dziękuję za spokojną i bezpieczną jazdę oraz za liczny udział w wycieczce. Szczególne podziękowania kieruję do Nadleśnictwa Elbląg za pomoc w merytorycznym wsparciu imprezy.

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

Kolejna jazda spod znaku MWR będzie prowadziła nad Jezioro Korsuń koło Kwietniewa. Na wycieczkę zapraszam 15 maja 2022 r.