LODOWA WYSPA NOWAKOWSKA

Niedziela, 21 lutego 2010 · | Komentarze 13

TRASA: ELBLĄG-Bielnik I- Bielnik II-Kępki-Kępiny Wielkie-Nowotki-Cieplice-Batorowo-Nowe Batorowo-Nowakowo-ELBLĄG

Dwunastu bikerów wybrało się ze mną na zimową przejażdżkę po Wyspie Nowakowskiej. Do Elbląga dotarło ze mną czterech, co wynikało chyba z trudności terenowych, a zwłaszcza zaciętej walki o utrzymanie równowagi na lodowych odcinkach specjalnych :-).
CZWÓRKA NAJLEPSZYCH :-) © MARECKY

Reszta bandy bezwstydnie skróciła sobie trasę i powróciła szybciutko w domowe pielesze.
Pogoda podczas wycieczki była znakomita, świeciło piękne słońce i wiał lekki wiatr. Zaczęło się to zmieniać około południa, kiedy to z zachodu przywędrowały chmury.
Jeszcze wczoraj wyglądało na to, że będziemy zmagać się z roztopionym śniegiem, ale nocny mróz zamienił wszystko w lód, a miejscami w lodowisko :-).Większe roztopy znaleźliśmy dopiero w okolicach Nowego Batorowa.
DROGA DO KĘPIN WIELKICH © MARECKY

Odnaleźliśmy też zapomniany cmentarz menonicki.
NOWINKI-ZANIEDBANY CMENTARZ MENONICKI © MARECKY

Niewątpliwą atrakcją było przejście po Nogacie. Dla mnie debiutanckie :-).
NOGAT-PRZERĘBEL PROMOWY © MARECKY

NOGAT POKONANY SUCHĄ NOGĄ-BEZCENNE ;-) © MARECKY

Podczas ogniska przy rezerwacie ,,Ujście Nogatu'' padały propozycje pieszej wycieczki w kierunku widocznej stawy ,,Gdańsk'' na Zalewie Wiślanym. Po tym jak koledzy, którzy tam byli w zeszłym tygodniu, powiedzieli, że jest to 100 minut tuptania w dwie strony, zapał i entuzjazm jakby opadł :-).
REZERWAT UJŚCIE NOGATU © MARECKY

Była też okazja do świętowania urodzin Mirka-bardzo okrągłych bo 50 :-). Najlepszego raz jeszcze!
URODZINY MIRKA. 50-TE :-) © MARECKY

Zamrożona Zatoka Elbląska w niczym nie przypomina teraz ptasiego rezerwatu.
REZERWAT ZATOKA ELBLĄSKA-BOJA NAWIGACYJNA © MARECKY

Pełna fotorelacja z opisem jest TUTAJ.

RELACJA

Dwunastu bikerów zabrało się na lutowy objazd Wyspy Nowakowskiej. W chwili startu świeciło piękne słońce i wiał lekki wiatr z zachodu.

Trasa początkowo wiodła suchym i nowym asfaltem do Bielnika I, gdzie wjechaliśmy na płyty betonowe, które doprowadziły nas do Bielnika II. W międzyczasie zatrzymaliśmy się na okolicznościowy toast, do którego sygnał dał obchodzący w tym dniu 50 urodziny Mirek. Jeszcze raz wszystkiego najlepszego :-).

Po przejechaniu mostu na Nogacie w Kępkach skręciliśmy w prawo, aby zapoznać się z terenem. Droga do Kępin Wielkich jest częściowo drogą polną, płytową i asfaltową. W tym dniu dominował na niej lód w postaci szerokiej i płytkiej koleiny w kształcie opony traktora. Jechało się po niej zaskakująco wygodnie i bezpiecznie. Koledzy także nie zaliczyli spektakularnych dzwonów ;-).

Nieoceniony znawca żuławskich cmentarzy menonickich JUREK MOCEK doprowadził nas do zapomnianych przez ludzi i historię szczątków cmentarza w okolicach Nowinek.

Prom w Kępinach Wielkich pływa po zamarzniętym Nogacie w specjalnie wykutym przeręblu. Nasza ekipa, zapewne aby nie przemęczać ekipy promu postanowiła pokonać Nogat po lodzie. Mnogość śladów na zamarzniętej rzece upewniła nas, że jest to możliwe i bezpieczne. Przy okazji każdy zaoszczędził po 0,5 zł na przeprawie ;-).

Za Kępinami zaczął się prawdziwy lodowy off-road, na którym Dareckiego od poważnej kontuzji uchronił kask na głowie. Zrezygnowaliśmy z jazdy wzdłuż Nogatu do jego ujścia do Zalewu Wiślanego i skierowaliśmy się prosto nad zalew, gdzie w dogodnym miejscu zrobiliśmy popas przy ognisku. W tych pięknych okolicznościach przyrody kiełbaski smakowały wybornie. Pojawiły się pomysły pieszego, z uwagi na kopny śnieg, zdobywania nieodległej Stawy Gdańsk na Zalewie Wiślanym, ale jak Jurek wyliczył, że w obie strony to około 100 minut tuptania, to zapał siadł :-).
Po ognisku najwytrwalsi kontynuowali za mną zdobywanie cennego doświadczenia w lodowej jeździe, a reszta grupy ujrzawszy czarny asfalt ciepło pomyślała o domu i w tym to kierunku się udała.

Moją grupą czterech bikerów dojechaliśmy wzdłuż Kanału Cieplicówka do Nowotek, a potem przez Nowe Batorowo ponownie na brzeg Zalewu Wiślanego w rezerwacie Zatoka Elbląska. Tam dokonaliśmy analizy Złotej Wyspy i przez Batorowo i Nowakowo wróciliśmy do Elbląga.

Dziękuję wszystkim za wspólne pedałowanie i okazany hart ducha oraz zapraszam już wkrótce na szukanie śladów wiosny nad jeziorem Drużno.

czuczu | 20:20 wtorek, 23 lutego 2010 | linkuj było nieźle (jak zawsze :)
| 16:28 wtorek, 23 lutego 2010 | linkuj giovanni: zapraszamy i czekamy na sygnał, jak będziesz jechał.

niradhara: morze faktycznie blisko, ale o podjazdach to mówmy w liczbie pojedynczej ;-).

Jurek: Ale niedobry ORG :-)). Ale ja na lód nie wjeżdżałem, to i nikogo na nim nie zostawiłem :-).
Jurek M | 10:19 wtorek, 23 lutego 2010 | linkuj Marek zapomniałeś o trzech uczestnikach, którzy dotarli do Stawy Gdańsk "Kaszycy". Zostawiłeś ich samych na topniejącym lodzie Zalewu Wiślanego.
niradhara
| 09:06 wtorek, 23 lutego 2010 | linkuj A gdzieżbym tam śmiała żartować! ;) Zazdroszczę Wam po prostu, bo macie i podjazdy i do morza blisko. Bardzo już się stęskniłam za szumem fal ... :(
giovanni
| 18:38 poniedziałek, 22 lutego 2010 | linkuj Zazdroszczę zimowych Żuław. Ja wybieram się na Żuławy (ale Gdańskie) w 1 wychodne marca. Bliżej Was pojadę dopiero w kwietniu!
| 18:16 poniedziałek, 22 lutego 2010 | linkuj Niradharo- Wysoczyzna Elbląska to nie żarty :-). To też nie Beskidy, ale 4 km podjazdu asfaltem się znajdzie :-). A w terenie-strach pisać ;-).
Darecki
| 14:23 poniedziałek, 22 lutego 2010 | linkuj To nie żaden czyn społeczny, to pozostałości po lodowcu morenowym. To nie żadne góry, to Wysoczyzna Elbląska :-)
niradhara
| 14:18 poniedziałek, 22 lutego 2010 | linkuj Na tym ostatnim zdjęciu widać coś, co przypomina góry. Czyżbyście sobie jakieś kopce usypali w czynie społecznym? ;)
| 21:57 niedziela, 21 lutego 2010 | linkuj Śniegu to akurat dużo nie było-ale ktoś mógłby ją polewać wrzątkiem :-)).
Darecki
| 21:47 niedziela, 21 lutego 2010 | linkuj Jako uczestnik wycieczki muszę stwierdzić, że zaplanowana trasa była całkowicie nieprzygotowana. Marecki w nocy zamiast ją odśnieżać to sobie smacznie spał.
| 21:42 niedziela, 21 lutego 2010 | linkuj gypsy: niektórzy twierdzą, a ja w to wierzę, że na moich wycieczkach zawsze jest pogoda ;-).Żuławy to prawdziwa skarbnica pamiątek po menonitach (jeszcze).

Kajman: Współtowarzysze podjedli sobie kiełbas na ognisku i nie mieli chyba już sił, aby walczyć z lodem i śniegiem :-). Ośmiu na sznurek to nawet ja nie dam rady wsiąść :-).

Pozdrawiam Was.
Kajman
| 19:16 niedziela, 21 lutego 2010 | linkuj Ładnie to tak gubić współtowarzyszy wędrówki? A nie można było sznurkiem delikwenta przywiązać? Co będzie tak sobie mykał do domu:( A jak wpadnie do tego przerębla?
gypsy
| 18:33 niedziela, 21 lutego 2010 | linkuj dzisiaj mieliście zdecydowanie lepszą pogodę niż ja wczoraj. I ten przerębel lodowy dla promu... super :) Sporo mamy tych mennonickich szczątków na naszych Żuławach...

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa zyluz