Marzec, 2020

Wtorek, 31 marca 2020 · | Komentarze 0

Więcej śniegu spadło przez ostanie dwa dni marca niż przez pierwsze dwa miesiące tego roku :-). Dzisiaj przydał się bardzo, bo jak ruszyłem w największą śnieżycę, przechodzącą momentami w lekki grad, to w nagrodę byłem w Kauflandzie jednym z nielicznych kupujących. To bardzo zdrowe ;-)

ANIOŁOWO

Poniedziałek, 30 marca 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Pilona-Weklice-Aniołowo-Leszczyna-Borzynowo-Zalesie-Pomorska Wieś-Gronowo Górne-ELBLĄG

W dobie pandemii dobrze jest zajrzeć do Aniołowa, aby miejscowe anioły pomogły w opanowaniu zarazy. Przyziemnym celem jazdy był natomiast ten materiał, który mnie zaciekawił i sprawił, że postanowiłem wychylić się z domu - oczywiście z zachowaniem stosownego reżimu.

Na miejscu dojrzałem rozpoczynający się dopiero proces budowy. Jako że schody na boisko są już prawie gotowe, to obejrzałem je sobie z każdej strony. Jak widać, rower oparłem o drewnianą konstrukcję, która dzisiaj robiła za stojak rowerowy ;-). Powstające miejsce rekreacji znajduje się bezpośrednio przy rowerowym Szlaku Pocztyliona Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski i z pewnością będzie wykorzystywane przez rowerową brać. Jakby tylko udało się w toku prac zlikwidować ,,piaskownicę'' na drodze to będzie super, bo teraz to trzeba mieć szerokie opony, żeby się tam utrzymać w siodle ;-)

Końcówka jazdy to walka z czasem i nadchodzącą, ponurą jak koronawirus, ciemną chmurą z której w chwili otwierania drzwi do piwnicy zaczął sypać śnieg. Zdążyłem :-P

Borzynowskie konie

Od czegoś trzeba zacząć :-)

WTR KIEZMARK-KNYBAWA

Sobota, 28 marca 2020 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Nowy Dwór Gdański-Kiezmark-Tczew-Knybawa-Lisewo-Nowy Staw-Lubstowo-Jazowa-ELBLĄG

Bladym świtem, opłotkami, unikając spotkania z korono-cywilizacją ruszyliśmy z Robertem obejrzeć odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej (WTR) między Kiezmarkiem a Knybawą. Jest to też część trasy rowerowej EuroVelo 9 z chorwackiej Puli do Gdańska, zwanej Szlakiem Bursztynowym lub szlakiem Adriatyk-Bałtyk.

WTR jest jeszcze w trakcie budowy, także z ostatecznymi wnioskami trzeba jeszcze poczekać. Trasa jest obecnie częściowo oznakowana, gminy Cedry Wielkie i gmina Tczew swoje inwestycje już zrealizowały. Dziura jest w gminie Suchy Dąb i tam jedziemy bez oznakowania - trzymając się po prostu jak najbliżej wału przeciwpowodziowego. Na odcinku Kiezmark-Tczew jedziemy głównie po płytach betonowych ,,jumbo'', które są położone przy stopie wału. Nowego asfaltu na koronie wału jest około 5 km (3 od Kiezmarka i 2 przed samym Tczewem); asfaltowa nawierzchnia dominuje także od  Tczewa do DK 22 w Knybawie.

Wisłę możemy obserwować ze szlaku przed samym Tczewem, kiedy to jej koryto zbliża się do lewego wału. Najpiękniejszy widok rozciąga się za Tczewem, kiedy to trasa prowadzi wysokim brzegiem. Atrakcja innego rodzaju na tym odcinku - niewymagającą zjeżdżania z niego - są strażnice wałowe oraz mosty tczewskie. Na szlaku są Miejsca Odpoczynku Rowerzystów (MOR) zrobione na kształt MOR-ów GreenVelo - z wiatami lub bez, ze stojakami rowerowymi, tablicami informacyjnymi z mapami (mapy pokazują gdzie się znajdujemy i najbliższe kilometry szlaku oraz miejsca postojowe, a nie jak na GV cały szlak w ogromnej skali) i koszami na śmieci. Miłym zaskoczeniem było zauważenie na MOR Knybawa stacji obsługi rowerów Ibombo. To się może przydać :-)

Na chwilę obecną najlepszym rowerem na trasie będzie nieśmiertelny MTB z działającym amortyzatorem (amortyzatorami). Wbrew pozorom szlak nie jest pozbawiony zjazdów i podjazdów, bo zaliczamy wjazdy i zjazdy z wału wiślanego, a za Tczewem terem staje się pofalowany, bo to Żuławy Wiślane już nie są.

Po pokonaniu Wisły mostem knybawskim w ciągu opustoszałej epidemicznie DK 22 znaki WTR (EV9) dostrzgliśmy przed Lisewem Malborskim w gminie Lichnowy. O jeździe po wale, czy nawet przy wale nie było już mowy, trasa prowadziła bowiem drogą asfaltową w ruchu ogólnym do Lichnów. Tam WTR skręciła na północ, a my pokręciliśmy dalej na wschód, bo jak wiadomo, tam musi być jakaś cywilizacja ;-)

Dzięki Roberto za wspólne kilometry na pohybel koronom i innym berłom.

Piątek, 27 marca 2020 · | Komentarze 0

Spacerowo, zakupowo i do domku.

BAŻANTARNIA, JAGODNIK

Czwartek, 26 marca 2020 · | Komentarze 2

Na rowerowy spacer wybrałem się góralem, bo po Bażantarni trekingiem z sakwami to teraz tak nie bardzo. Poza tym Cube jest po bardzo całkowitym przeglądzie obejmującym nawet amortyzator i chciałem sprawdzić, jak chłopaki z KM Bike się sprawiły. Dobrze się sprawiły :-)

W naszym pięknym lesie sprawdziłem postęp prac nad wzmacnianiem brzegów Srebrnego Potoku, które gdzieś po kilometrze zakończyłem, bo trwała właśnie ścinka drzew i pnie były położone w poprzek drogi. Zarządziłem zatem odwrót i wspinając się GreenVelo do Dąbrowy postanowiłem obejrzeć drugi z placów budowy, czyli remont mostu przed Jagodnikiem.

Miejsce jest obecnie nieprzejezdne samochodowo, ale słusznie przypuszczałem że dla pieszych coś wymyślono, żeby nie musieli chodzić kilometrów objazdu. A jak dla pieszych to i rower się przeciśnie. No i faktycznie  - przecisnąłem się. Muszę przyznać, że tak ambitnej konstrukcji to jeszcze nie widziałem. Vide galeria :-)

Z Jagodnika wróciłem asfaltami do Krasnego Lasu i mijając się z MarkiemB zjechałem Modrzewiną do Mazurskiej. Pustki na ulicach wykorzystałem do przejazdu mostem UE i skierowałem się na Bielnik I. Nie będzie niespodzianką, jak napiszę, że dostrzegłem tam Dareckiego, oddanego fana tej miejscowości i psa Pimpka tamże ;-).

Trzymając stosowny dystans od siebie zrobiliśmy kilka kilometrów, na widok Radka wpadając w popłoch (3 osoby!); szybko oddalając się od siebie nawzajem udaliśmy się na dalsze siedzenie w domu.

Kategoria WYCIECZKI <50, SERWIS

Środa, 25 marca 2020 · | Komentarze 0

Dostrzegłem, że pozostałości muru Galerii El od strony zachodniej są jakby bardziej widoczne. Wiąże się to z usunięciem krzaków i przycięciem drzew, które przy nich rosły. Czy to prace prowadzące do ich remontu?

KADYNY

Wtorek, 24 marca 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Kadyny-Pagórki-Milejewo-Kamiennik Wielki-ELBLĄG

FILM

Nowe atrakcje Kadyn skupione na ścieżce historyczno-przyrodniczej ,,Kadyński Las'' warte były wycieczki. Wyższa od poprzedniej wieża widokowa, odnowione schody, nowe wiaty i tablice robią świetne wrażenie. Mordując się okrutnie na podjeździe Kadyny-Pagórki miałem co wspominać :-)

Na trasie rzucała się w oczy pustka na drogach, cisza i spokój. Zupełnie, jakby była niedziela ...Zgodnie z najnowszymi regułami wycieczek rowerowych jechałem sam, bezkontaktowo i nawet z własnym u-lockiem.

Poniedziałek, 23 marca 2020 · | Komentarze 2

Po tak długiej kwarantannie od roweru cieszy człowieka banalna jazda po mieście na imponującej trasie Zatorze-Modrzewina-Centrum i widziany po raz enty zachód słońca z Modrzewiny. Urok swój miało nawet porąbane drzewo, które i tam dostrzegłem. Wszystko to było takie nowe, świeże, wspaniałe :-).

A na koniec dostrzegłem likwidację,,czarnego punktu'' na rowerowej mapie Elbląga. Zadbanego żywopłotu oczywiście szkoda, ale widoczność teraz jest bardzo dobra i już nie trzeba zjeżdżać z drogi rowerowej, aby uniknąć czołowego zderzenia.

CZTERY MOSTY

Niedziela, 22 marca 2020 · | Komentarze 13

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Wikrowo-Adamowo-Kazimierzowo-Jazowa-Kępki-Kępa Rybacka-Kępiny Wielkie-Cieplice-Nowakowo-ELBLĄG

Wróciłem :-)

BIKE TRADE SHOW GDAŃSK

Niedziela, 1 marca 2020 · | Komentarze 3

Mam przykazane nie jeździć na rowerze, ale zakaz nie obejmuje ich oglądania :-). Pojechałem więc - co za wstyd - busem i tramwajem na targi rowerowe do Gdańska, a wróciłem z nich PKP. Na kameralnej imprezie udało się kilka ciekawostek zobaczyć, co uwieczniłem i opisałem w galerii.
Sentymentalne spotkanie z PRL-owskimi Wigry i Jubilatem uświadomiło mi, ile to już lat minęło od tych czasów pierwszych obrotów korbą.