Kwiecień, 2017

TRENING

Niedziela, 30 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamionek Wielki-Łęcze-Elbląg

Opony w Cube wymagały dotarcia, a i hamulce także. Wybrałem się zatem na klasyczną rundę płasko-wyżynną i pokręciłem się trochę po mieście. Na bulwarze ujrzałem piękne widoki pięknych ludzi w pięknych łodziach.

Ciekawe czy będą pływać po Zalewie Wiślanym?

111 dni do MRDP.

MIERZEJA WIŚLANA

Sobota, 29 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Marzęcino-Tujsk-Rybina-Sztutowo-Kąty Rybackie-Krynica Morska-Piaski-Krynica Morska-Kąty Rybackie-Sztutowo-Groszkowo-Rybina-Tujsk-Marzęcino-Bielnik I-ELBLĄG

GALERIA  (z opisem)

Między Krynicą Morską a granicą z Rosją dobiega końca budowa szutrowej drogi, która będzie wykorzystywana przez pieszych i rowerzystów, a pewnie i quadowców niestety też. Pojechałem ją sobie obejrzeć i sprawdzić. Już teraz wygląda to i jedzie się po tym o niebo lepiej niż sławne kamieniste szutry GreenVelo. Jak powstanie trasa aż do Wisły będzie pysznie.

112 dni do MRDP.

Piątek, 28 kwietnia 2017 · | Komentarze 8

113 dni do MRDP.
Pomimo chłodu i listopadowej mżawki przyroda wie co robić i jej się nie oszuka. Maj na Żuławach objawi się za chwilę jak zawsze żółcią rzepakowych pól a dziecięca baza w konarach wierzby będzie schowana w zieleni. Majówka przed nami :-)

Poza tym Cube odebrany z serwisu po wymianie tylnej obręczy, lewej manetki i klocków hamulcowych w tarczówkach.  Do tego założony bagażnik Picnic i szosowe opony, tak więc czas na piknik ;-)

Kategoria SERWIS

Czwartek, 27 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

114 dni do MRDP.

Rekonwalescent Robert dochodzi powoli do siebie po wypadku, a że dziś ma urodziny zrobiliśmy mu nalot w domu gdzie rehabilituje się pod troskliwym okiem rodziny. Chłopak reprezentuje najlepszy powojenny rocznik, czyli 1973 ;-). Był tort, a nawet dwa, gadżety rowerowe i litr mleka w butelce. Ochotę na rower ma dużą, nowe dystanse już mu się śnią, ale na razie musi cierpliwie czekać.

Środa, 26 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

115 dni do MRDP.
Jutro otwierają trzeciego Lidla w Elbląga. Sklep jak sklep, ale niektóre miejsca parkingowe bardzo mi się spodobały :-)

1. Dla rodzin z dziećmi

2. I dla nas w ciekawej, praktycznej formie.

To to, to tam po Elblągu

Wtorek, 25 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

116 dni do MRDP.

tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku pewnie słyszeliście. Niektórzy nawet mieli okazję przejechać go rowerem. Tutaj zaś macie garść ciekawostek ujawnionych przez jego zarządcę w pierwszą rocznicę otwarcia przeprawy. Ciekawa lektura.

To to, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 24 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

117 dni do MRDP.

OKOLICE MORĄGA

Niedziela, 23 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Krosno-Krasin-Drulity-Marzewo-Sambród-Morąg-Jurki-Markowo-Godkowo-Słobity-Młynary-Nowe Monasterzysko-Wilkowo-Gronowo Górne-ELBLĄG

Temperatura o poranku w okolicach Komorowa Żuławskiego osiągnęła -2,5 stopnia niejakiego Celsjusza i pozostało tylko się zatrzymać, aby założyć zimowe rękawice. Szczęśliwie miałem je ze sobą, bo inaczej wycieczka byłaby jedną z krótszych, pomimo pięknego słońca i błękitu nieba.

Do Morąga wybrałem mocno pokręcony wariat trasy przez wioskę ślimaków, Kanał Elbląski i Sarnę. Nagrodą za to kręcenie po bocznych drogach był kontakt z licznymi jeleniowatymi, lisowatymi i borsukowatymi. Mijałem także bociany, żurawie a i trafił się także bażant. Jak trafił się jeszcze czmychający przede mną zając poczułem się jak w ZOO :-).

Do Morąga wjechałem po raz pierwszy z zupełnie innej strony i jadąc wzdłuż torów kolejowych minąłem budynki wojskowe i zaraz z miasta wyjechałem. Eksperyment terenowy na zielonym szlaku między Jurkami a Strużyną oceniam na interesujący, chociaż bruku mogłoby być mniej nieco mniej.

Zajrzałem do Markowa, czyli miejscowości o jakże mi miłej nazwie i dalej pokręciłem na północ chowając się przed mało sprzyjającym wiatrem. Za Godkowem zrezygnowałem z piaszczystej walki na odcinku szlaku czerwonego do Osieka i dotarłem tam asfaltem z Burdajn. Że w Osieku zaczynała się niedzielna msza o 9.30 na lokalnej drodze przeżyłem kumulację 16 blachosmrodów z wiernymi. Od rana tylu nie widziałem :-).

Pod kościołem w Słobitach za to sytuacja była odwrotna. Msza się właśnie skończyła i samochody ruszyły w drogę powrotną. Byłem ciekawy, jak wierni po udziale w mszy będą stosować się do przykazania o miłości bliźniego i muszę przyznać, że nie sprawiali mi trudności i jechali bardzo poprawnie.

Za Młynarami zacząłem wspinaczkę na Wysoczyznę Elbląską zakończoną zjazdem za Nowym Monasterzyskiem na drogą techniczną przy S22. Przypomniałem sobie bowiem o nowym asfalcie w Kamienniku Wielkim i tajemniczej drodze w kierunku Przezmarka.
Nowy asfalt jest świetny, zaś droga gruntowa w kierunku Przezmarka tylko prowadzi. Za to panorama na Jezioro Druzno z jej okolic jest rzadko spotykanej urody.

Teraz pozostało zjechać do Elbląga, ale i tutaj wzięło mnie na eksperymenty i do miasta wjechałem terenowo od strony poligonu na Terkawce. A parafraza znanego przysłowia ,,kto rano wstaje temu  ... sprawdziła się popołudniu podczas opadów deszczu i śniegu :-).

118 dni do MRDP.

ZJAZDY i PODJAZDY WYSOCZYZNY ELBLĄSKIEJ

Piątek, 21 kwietnia 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Kwietnik-Majewo-Zajączkowo-Huta Żuławska-Przybyłowo-Kikoły-Kadyny-Pęklewo-Suchacz-Łęcze-ELBLĄG

Kilka dni temu zobaczyłem budowę nowej drogi przed wsią Przybyłowo od strony ,,białej drogi'' na Wysoczyźnie Elbląskiej. Dzisiaj pojechałem jej szukać od strony Przybyłowa. Szukać nie było w sumie czego, bo po przejechaniu wsi wjechałem na plac budowy. Prace już się kończą  i za tydzień, może dwa szutrowa nawierzchnia będzie gotowa.

Jest to połączenie wsi Przybyłowo z ,,białą drogą'', którą można zjechać w kierunku Kadyn, Kikoł lub Tolkmicka (najbardziej intuicyjnie wyjeżdża się na DW 503 w Kikołach). Tak też pojechałem, osiągając na zjazdach ponad 50 km/h. Równy i twardy jak beton szuter sprzyjał dynamicznej jeździe.

W Kikołach pokręciłem do Kadyn, sprawdziłem jak się miewa ewangelicki cmentarz, odwiedziłem stary/nowy punkt edukacji leśnej i GreenVelo pojechałem do Pęklewa. Tutaj przypomniało mi się, że nigdy jeszcze nie wspinałem się z tej miejscowości w kierunku przebiegającej nad nią DW 503. To i postanowiłem się zmierzyć z tym podjazdem. Jak wyrosła mi przed oczami pionowa ściana drogi z płyt betonowych zacząłem żałować swojej decyzji :-)).

Nie wiem jakie tam jest procentowo nachylenie, ale raczej na pewno przekracza 10%. Potem było już łagodniej, ale za to terenowo. Cały podjazd  ma tylko około 1,3 km długości, ale po dotarciu do asfaltu bidon był w mocnym użyciu a  moje sapanie wypłoszyło  dzikiego zwierza z całej okolicy. Podjazd jest krótki, ale jego początek jest chyba najtrudniejszy na całej Wysoczyźnie Elbląskiej.

Na krzyżówce zjechałem do Suchacza i postanowiłem skatować się zupełnie jadąc pod górę do Łęcza. Podjazdu wyjazdowego z Suchacza w kierunku Elbląga szczerze nie znoszę, a dzisiaj jeszcze w ,,promocji'' był z wiatrem w oczy. Pyszna zabawa ;-) Do Łęcza poszło już łatwiej. Na miękkich nogach zjechałem Fromborską do domu na zasłużony obiad. Po co ja się tak katuję? Odpowiedź poniżej :-))