TUNEL POD MARTWĄ WISŁĄ

Sobota, 6 lutego 2016 · | Komentarze 5

Trasa: ELBLĄG-Kazimierzowo-Bielnik II-Marzęcino-Nowy Dwór Gdański-Kiezmark-Przejazdowo-Gdańsk-Przejazdowo-Wocławy-Miłocin-Cedry Wielkie-Leszkowy-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-Kazimierzowo-ELBLĄG

Kolejna jazda z cyklu ,,Po co spać, jak można jechać'' wiodła do Gdańska. Kierunek banalny do bólu, ale cel naszej jazdy już taki nie był. Przyznać się kto jeździł rowerem w tunelu pod Martwą Wisłą? Nie widzę tłumów :-). Wraz z Robertem udało nam się obejrzeć z bliska tą ogromną i skomplikowaną konstrukcję. Świetne miejsce jak pada deszcz lub śnieg, ale tylko do 1 kwietnia 2016 r., czyli do otwarcia tunelu (faktycznie to są to dwa tunele). Potem opanują je całkowicie i bezapelacyjnie samochody - ruchu pieszych i rowerów nie przewidziano.

Dzięki Roberto za wspólne kręcenie.

1. Wjazd do tuneli od strony Elbląga.

2, 3. Wnętrze tunelu

4. Jedno z przejść między nitkami tuneli.

A jak już wyjechaliśmy spod ziemi i wody to zobaczyliśmy jeszcze:

5. Pamiątkę ,,wielkiej wody'' z 2010 r.

6. Zabraną przez budowę drogi S7 wieś Stare Babki.

7,8,9. Miejsce tragedii z 16.12.1981 roku.

| 17:46 wtorek, 8 marca 2016 | linkuj Jak zlikwidują prom to będzie faktycznie duże utrudnienie dla nas. Ta droga i tunel w jej ciągu jest przede wszystkim dla TIR-ów, które zmierzają do gdańskiego portu i ma je wyrzucić ze śródmieścia. Co do inwestowania w zbiorkom i transport rowerowy to pełna zgoda, ale obwodnice też są potrzebne.
WOJT | 20:24 poniedziałek, 7 marca 2016 | linkuj Wszystko fajnie , ale szkopuł w tym że po otwarciu tunelu pod znakiem zapytania stoi przyszłość promu. Mówiono o jego likwidacji. Jeśli by do niej doszło , stracilibyśmy połączenie pomiędzy Pasem Nadmorskim a Westerplatte. Może to zabić turystykę w tym rejonie.
Tunel problemu korków nie rozwiąże bowiem przeniosą się one w inne miejsce , Na Zaspę , Przymorze. Chyba nie oto chodzi. Moim zdaniem powinno inwestować się w transport zbiorowy i rowerowy a nie w kolejne autostardy
| 17:14 poniedziałek, 7 marca 2016 | linkuj Rozmowa z ochroną przyniosła dobry efekt. Dzięki tej inwestycji zostanie mocno ograniczony ruch tranzytowy w centrum Gdańska, a więc idea miasta dla ludzi zostanie w pewnej mierze zrealizowana. Zresztą chyba rzadko - ze względów bezpieczeństwa - dopuszcza się ruch rowerowy w tunelach.

Pozdrawiam.
WOJT | 19:45 sobota, 5 marca 2016 | linkuj A Jak ci się udało tam dostać mimo że to budowa nie pogonili cię
WOJT | 19:42 sobota, 5 marca 2016 | linkuj Dlatego że w tunelu pod MW nie przewidziano ruchu pieszo-rowerowego , jestem przeciwnikiem tej inwestycji , bo zaprzecza ona idei miasta dla ludzi nie dla samochodów

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa eraln