Maj, 2024

NOWY STAW, MALBORK

Piątek, 31 maja 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jazowa-Solnica-Nowy Dwór Gdański-Tuja-Lubieszewo-Nowy Staw-Tralewo-Kościeleczki-MALBORK>>>ELBLĄG

Coffee ride do Nowego Stawu i sprawdzenie stanu drogi rowerowej Nowy Staw - Malbork, którą już za 2 dni będę miał przyjemność poprowadzić grupę 60 uczestników MWR Krzyżacka Setka :-)

Trasa sprawdzona, droga przejezdna a widok 1,8 metrowego rzepaku godny zobaczenia.

Do Elbląga wróciłem pociągiem bo:
  • znudziła mi się remontowana droga DK 22 i wahadełka,
  • powrót byłby pod silny wiatr,
  • pociąg miałem za 20 minut,
  • nie chciałem już płaskich widoków.
Każdy z tych powodów był decydujący :-))

Pozdrawiam i do niedzieli!

ŚRODOWE LATARECZKI - FROMBORK

Środa, 29 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Wilkowo-Kamiennik Wielki-Rucianka-Wielkie Wierzno-Frombork-Pogrodzie-Tolkmicko-Suchacz-Kamionek Wielki-Nowakowo-Kępa Rybacka-Helenowo-ELBLĄG

Wybitnie treningowy charakter miały dzisiejsze latareczki. Jak spojrzycie na mapę, to zobaczycie piękną i trudną wspinaczkę - dodatkowo cały czas pod wiatr - do Wierzna Wielkiego wzdłuż S22 i potem najtrudniejszy wariant powrotu z Pogrodzia do Elbląga przez wszystkie podjazdy DW 503.

Miałem strasznego lenia, także jechałem sobie dostojne patataj a żyłka sportowca obudziła się na chwilę podczas wyjazdu z Kadyn na Suchacz, który to podjazd zrobiłem goniąc sobie Marka i Zdziśka z prędkością 20 km/h. Rumakowanie skończyło się na podjeździe wyjazdowym z Suchacza na Elbląg, który dla odmiany pokonałem z Sylwią na prędkości 10 km/h :-)) Nie znoszę tej górki  ;-)

Część rekreacyjna wycieczki odbyła się na odcinku Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II gdzie poza gratisowymi kilometrami doszły ładne fotki Cieplicówki i Nogatu w świetle zachodzącego słońca.

I tak to wpadło 105 km, co jest chyba moim rekordem na latareczkach :-)

Dzięki Maro za fajną trasę i wszystkim za wspólne kręcenie.

To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 28 maja 2024 · | Komentarze 0

Po mieście a popołudniu spacer z leśnikiem. W lesie to jest klimat! I nawet komary tego nie zmienią ;-)

SZTUM, MALBORK

Poniedziałek, 27 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Jezioro-Zwierzno-Żuławka Sztumska-Szropy-Dąbrówka Malborska-Sztum-Malbork-Stare Pole-ELBLĄG

GALERIA  (z opisem)

Pojechałem odwiedzić Mamę w Sztumie. W drodze powrotnej sprawdziłem trasę niedzielnej MWR na terenie Malborka. Będzie trochę oryginalnych ścieżek rowerowych.

Na całej trasie spostrzegłem nowy asfalt między Stalewem a Żuławką Sztumską i odnotowałem minimalny ruch samochodowy na DK 22 Malbork-Elbląg. 5 wahadełek robi robotę :-))

Niedziela, 26 maja 2024 · | Komentarze 0

Aquathlon. Piękna pogoda i w końcu piękna frekwencja na tej oryginalnej imprezie :-)

P1000J/ME

Sobota, 25 maja 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Godkowo-Miłakowo-Dobry-Chwalęcin-Pakosze-Pieniężno-Górowo Iławeckie-Lelkowo-Pieniężno-Pakosze-Wilczęta-Młynary-Kwietnik-Kamiennik Wielki-ELBLĄG

Poznawszy przebieg początkowych kilometrów maratonu Pierścień Tysiąca Jezior (P1000J) 610 km. zaplanowanych w tym roku chyba po raz pierwszy tak blisko Elbląga (Dobry, Pakosze), pomyślałem że dobrze będzie je objechać i pokazać ekipie, której szczególnie będę kibicował 6/7 lipca.

Zaprosiłem zatem do wspólnej jazdy z cyklu ,,Po co spać, jak można jechać" Romana, Angelikę i Sylwię - ,,absolwentów'' Maratonu Elbląskiego ;-), którzy w tym roku będą podczas P1000J próbować ustanowić swoje rekordy życiowe w jeździe nonstop.

Ruszyliśmy o 22 z ronda Bitwy pod Grunwaldem, tak aby po północy pojawić się na trasie maratonu w Miłakowie. Stąd udaliśmy się na północ, aby ciekawymi, nieznanymi dobrze nawet mi drogami dotrzeć do Dobrego i chwilę potem w Spędach po przekroczeniu Pasłęki zameldować się na Warmii. Świętej i pagórkowatej, doskonałej na intwerwałowy trening. Tak potrzebny aby pokonać równie pagórkowatą trasę P1000J z Mazurami Garbatymi na czele.

Przez Pakosze dotarliśmy o 2:50 do uśpionego Pieniężna i tutaj pożegnał się z nami Roman, muszący wrócić do elbląskich spraw. Zostawił mnie z ultraskami na najtrudniejszy odcinek, kolega :-)))

I tak to potoczyliśmy się super asfaltem w kierunku Górowa Iławeckiego, gdzie na tamtejszej całodobowej stacji Moya zrobiliśmy dłuższą przerwę cateringowo-wypoczynkową na zakończenie testów pierwszych km P1000J. Zrobiliśmy łącznie około 75 początkowych km od Miłakowa do Górowa.

Z Górowa Iławeckiego sprawnie przenieśliśmy się do Lelkowa, aby za dnia przypomnieć sobie jeden z najsłabszych jakościowo odcinków Maratonu Elbląskiego 444km/24h, Dziurawy i łatany asfalt do Pieniężna będzie przez zawodników jechany w nocy i trzeba tutaj uważać, aby nie doznać awarii.

Po 11 km byliśmy ponownie w Pieniężnie z którego udaliśmy się już poza trasami maratonów do Elbląga, czyli przez Pakosze, Wilczęta i Młynary. Widząc zmęczenie odpuściłem dziewczynom zdobywanie Milejewa, ale Kwietnik od Zastawna zrobić musiały. Nie wiem po tym, czy mam jeszcze koleżanki :-)))

Na koniec jednak był ,,prezent" w postaci zjazdu koło Dębicy i to chyba się podobało.

Dzięki za wspólne kręcenie i moc widoczną na warmińskich interwałach. Wystarczającą do sukcesu 7 lipca :-)

Kategoria TR, WYCIECZKI >150

Piątek, 24 maja 2024 · | Komentarze 0

Czwartek, 23 maja 2024 · | Komentarze 0

Deszczyk się pojawił w Elblągu. Milutko ;-)

ŚRODOWE LATARECZKI - POCHYLNIA BUCZYNIEC

Środa, 22 maja 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo  Żuławskie-Węzina-Jelonki-pochylnia Jelenie-pochylnia Oleśnica-pochylnia Kąty-pochylnia Buczyniec-Rydzówka-Nowa Wieś Cierpkie-Pasłęk-Krosno-Rzeczna-Bogaczewo-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Spokojnie i bez ubiegłotygodniowego szaleństwa przebiegało dzisiaj wtorkowe latarkowanie w środę (tak, to skomplikowane :-)) Zapewne spory udział betonowych płyt ,,jumbo" miał na to wpływ. W rozgrzanym powietrzu bidony opróżniane były ekspresowo a postój przy Dino w Jelonkach był chyba dłuższy niż na pochylni Buczyniec.

Ona była bowiem głównym celem dzisiejszej jazdy i jej poświęciliśmy najwięcej uwagi. Dotarcie do niej po płytach było dla mnie dzisiaj pewnym wyzwaniem, bo jechałem na szosowym Treku, ale co tam - udało się.

W drodze powrotnej jazdę umilał wiatr w plecy, ale gnać się jakoś nie chciało i z Andrzejem oraz Dorotą, a potem już tylko z Dorotą zamykałem tyły.
I tak to dotarliśmy na  miejsce startu, gdzie z całej ekipy czekał tylko na nas org Maro, co się chwali ;-)

Dzięki za wspólną jazdę i do zobaczenia.

ROWEROWE POPOŁUDNIE - NOGAT

Wtorek, 21 maja 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Władysławowo-Adamowo-Jazowa-Janowo-Bielnik I-ELBLĄG

Za nami pierwsza z wycieczek zorganizowanych w ramach nowego cyklu popołudniowych, krótkich przejażdżek po okolicy. Celem jazdy była rzeka Nogat w okolicy wsi Jazowa.

Grupa 18 osób ruszyła z ulicy Wodnej i ulicą Nizinną opuściliśmy Elbląg. Jadąc urozmaiconą, asfaltowo-szutrową drogą w otoczeniu żuławskich wierzb i przekwitającego rzepaku pokonywaliśmy bardzo spokojnym tempem kolejne kilometry, krótkiej, 23 km trasy. W naszym składzie były dwie młode rowerzystki z rodzicami, które bez trudności pokonały cały dystans.

Po dłuższym postoju nad Nogatem w cieniu mostu na drodze S7 zawróciliśmy do Elbląga i przez Janowo oraz Bielnik Drugi dotarliśmy do miasta. Ten odcinek był bardziej urozmaicony terenowo, pojawiły się też pod naszymi kołami betonowe płyty, tak charakterystyczne dla Żuław Wiślanych.

Wycieczka zakończyła się w tym samym miejscu, gdzie się zaczęła i tym samym zrobiliśmy na rowerach pełne okrążenie.

Dziękujemy za udział w imprezie i spokojną oraz bezpieczną jazdę. Na kolejną krótką, popołudniową wycieczkę zapraszamy w czerwcu. Szczegóły niebawem.

Partnerem rowerowych wydarzeń, organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, jest Salon-Serwis Rowerowy Wadecki.