Sierpień, 2024

Piątek, 30 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

LODY W TOLKMICKU

Czwartek, 29 sierpnia 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Milejewo-Pogrodzie-Chojnowo-Tolkmicko-Kadyny-Łęcze-ELBLĄG

W Treku wylądowało nowe koło, idealnie takie same jak firmowe. To pokłosie spotkania z borsukiem i uszkodzenia obręczy przez tego skądinąd sympatycznego ssaka.

Teraz trzeba nowy sprzęt dotrzeć przed próbą 21 września i mieć nadzieję, że będzie z nowym kołem wszystko OK. Dzisiaj była pierwsza jazda i wszystko grało jak należy.

W towarzystwie Gosi i Henia zajrzałem do portu w Tolkmicku, gdzie jest serwowany bogaty asortyment lodów gałkowych, lodów z maszyny, że o kawie i herbacie nie wspomnę.

Po drodze widzieliśmy wspaniały zachód słońca nad Zalewem Wiślanym, a sama wycieczka przebiegała w mocno nagrzanym za dnia powietrzu.

Środa, 28 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

Wtorek, 27 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

O poranku poczułem jesień ...

Poniedziałek, 26 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

GDAŃSKIE ŻAGLE

Niedziela, 25 sierpnia 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG>>>Gdańsk-Przejazdowo-Bogatka-Koszwały-Cedry Małe-Kiezmark-Stare Babki-Nowy Dwór Gdański-Solnica-Jazowa-ELBLĄG

Baltic Sail Gdańsk to nie jest The Tall Ships Races w Szczecinie, ale na początek dobre i to :-) Do Gdańska udałem się pociągiem, bo nie wyobrażałem sobie dwukrotnego pokonywania za dnia płaskich Żuław Wiślanych :-))

Żaglowce stały w Nowym Porcie - dwa - i na Motławie cała reszta. Zacząłem więc od Nowego Portu, gdzie namierzyłem jedną jednostkę, a potem udałem się w kierunku Starego Miasta i Ołowianki. Nie wszystkie statki spotkałem, bo świadczyły one komercyjne rejsy po Zatoce Gdańskiej i zapewne z kilkoma się rozminąłem.

Te które widziałem wystarczyły mi do przypomnienia bardzo dawnych wspomnień, kiedy to zwiedzało się Dar Pomorza i Dar Młodzieży w Gdyni i z zapartym tchem patrzyło na ich ogromne maszty.

Potem cudownie zaczęła się zmieniać pogoda i niebo z bezchmurnego zamieniło się na w pełni zachmurzone wysokimi, niegroźnymi chmurami. Świetnie one odgrodziły mnie od słońca a że przyszły z południowego zachodu, to zapewniło mi to darmowy napęd wiatru na całej trasie. Żeglowałem jak, nie przymierzając, żaglowiec na wodzie :-))

Że mój żaglowiec nazywał się Bocas i nawet bez sakw jest ciężkim, miejskim, wołem roboczym to jazda była mało dynamiczna, ale przynajmiej zupełnie nie męcząca. Wczesnym popołudniem zameldowałem się w Elblągu i tak to minął ten uroczy dzień.

Sobota, 24 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

Smocze łodzie na rzece Elbląg, czyli sobota w pracy. Znajomi uprzyjemniali samotne siedzenie ;-)

Piątek, 23 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

Czwartek, 22 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

Czy rower i survival mają coś ze sobą wspólnego? Na ultramaratonach mają czasami bardzo dużo wspólnego :-)))

W Bażantarni odbyły się dzisiaj jedyne podczas tych wakacji zajęcia ze sztuki przetrwania dla początkujących. Bez rowerów i bez żadnego ,,ultra" ;-)

Za to z Jerzym Staneckim, niekwestionowanym ekspertem survivalu.

NOCNE TOLKMICKO

Wtorek, 20 sierpnia 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Kadyny-Tolkmicko-Suchacz-Nadbrzeże-Jagodno-ELBLĄG

Tolkmicko na pierwszym planie, w tle oświetlona Mierzeja Wiślana. Pomiędzy nimi Zalew Wiślany.

Ciepła i bezwietrzna pogoda towarzyszyła grupie 35 rowerzystek i rowerzystów, która zdecydowała się na jedyną w tym sezonie wycieczkę po zachodzie słońca.

Celem naszej jazdy była wieża widokowa nad Tolkmickiem z której rozciąga się widok na Mierzeję Wiślaną i samo miasteczko. Nocny widok, który mało kto miał okazję podziwiać w tym miejscu.

Z Elbląga wyjechaliśmy ulicą Fromborską i przez Jelenią Dolinę dotarliśmy do Łęcza. Tutaj wzorowo oświetlony peleton rozpoczął długi zjazd do Kadyn, skąd było już bardzo blisko do Tolkmicka.

Podczas dojazdu pod wieżę do której prowadzi od jakiegoś czasu polbrukowy chodnik zaliczyliśmy kilka dodatkowych metrów podjazdu, bo w nocy drogi gruntowe wyglądają podobnie i jeden skręt został wykonany za szybko. Szybko jednak wróciliśmy na właściwy szlak.

Pobyt na wieży, robienie zdjęć i rozmowy trwały około 20 minut. Potem każdy z uczestników otrzymał słodkie wsparcie energetyczne na drogę powrotną. Tę zaczęliśmy o godzinie 22 i wiodła ona przez ciche i uśpione Tolkmicko. Potem wykorzystaliśmy szlak GreenVelo, którym podróżowaliśmy aż do Nadbrzeża, aby tam po pokonaniu jedynego w drodze powrotnej podjazdu skierować się do Elbląga.

Nocna wycieczka zakończyła się około godziny 23:50 na rampie kolejowej przy zbiegu ulic Mazurskiej i Odrodzenia.

To była ostatnia jazda w ramach ,,Wakacji z MOSiR-em”. Od września wracają Miejskie Wycieczki Rowerowe, a pierwsza jazda po wakacjach będzie połączeniem pedałowania z wiosłowaniem. Szczegóły niebawem.