Wrzesień, 2024

Poniedziałek, 16 września 2024 · | Komentarze 0

Pracowity dzień na mieście. Zaczął się Europejski Tydzień Mobilności (16-22 września) - w Urzędzie Miejskim akcja promująca aktywne formy dotarcia do pracy (pieszo, rowerem) wyszła całkiem nieźle, na mieście także rowerzystów i rowerzystek nie brakowało więc prezenty przebywały u nas krótko.

Były gadżety związane z Elblągiem, były prezenty z Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej, była także Kraina Kanału Elbląskiego ze Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski bo inaczej być nie mogło. Nie zabrakło także słodkiego co nieco, bo kcal podczas aktywnego przemieszczania się także ważne są ;-)

Dziękuję Wam za aktywność a sponsorom za hojność :-)

Kategoria OR

Podjazdy: 76 m

MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA#85 - ŁOŚ :-)

Niedziela, 15 września 2024 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik Drugi-Kępki-Jazowa-Solnica-Jazowa-Kazimierzowo-Władysławowo-ELBLĄG

GALERIA (z opisem, łoś rządzi)

C.d.n.

Piątek, 13 września 2024 · | Komentarze 0

Czwartek, 12 września 2024 · | Komentarze 0

Mogłoby już nie padać ;-)

ŚRODOWE LATARECZKI - OGRODNIKI

Środa, 11 września 2024 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Piastowo-Ogrodniki-Milejewo-Karszewo-Błudowo-Młynary-Zastawno-Kwietnik-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Pojechaliśmy w ramach wtorkowych latareczek w środę - tak to skomplikowane - dotknąć naszymi kołami nowego dywanika asfaltowego między Ogrodnikami a Piastowem, albo między Piastowem a Ogrodnikami. To bardzo wysoko położona droga, sięgająca Góry Srebrnej, czyli najwyższego pagórka Wysoczyzny Elbląskiej o niebagatelnej wysokości 198 metrów ;-) Mają tam niezłe zimy, nie to co na Żuławach WIślanych.

My też byśmy zmarzli, bo chociaż do zimy jeszcze daleko to powietrze zrobiło się chłodne i o upałach na razie trzeba zapomnieć. Jednak profil trasy zrobił robotę i raczej było wszystkim ciepło, niż zimno. A może i gorąco ;-)

Wycieczka pod wodzą Andrzeja miała tym razem dwa postoje, w Ogrodnikach i w Młynarach. Są tam fajne sklepy, wykorzystaliśmy to. Poza tym było nadal szybko, dynamicznie i bez marudzenia.

Na zakończenie dotarłem do garażu organizatora, gdzie Krzyś ze Sławkiem skasowali mi luz na sterach, który zdiagnozowałem podczas jazdy. Dzięki Koledzy!

Dziękuję także Andrzejowi za przygotowanie fajnej trasy i poprowadzenie ekipy z debiutującą na latarkach Beatą. Udało Ci się nie zgubić nowicjuszki, a to spore osiągnięcie ;-) Doceniam także zaproszenie do dłuższego pobytu w garażu, ale ja teraz muszę się wysypiać ;-) WMRDP na horyzoncie.

Wtorek, 10 września 2024 · | Komentarze 0

No i już wiem, co to jest deszcz :-))) Kara mogła być jednak surowsza ;-)

Poniedziałek, 9 września 2024 · | Komentarze 0

Poczułem deszcz na sobie. Co to jest deszcz? ;-)

HEL

Sobota, 7 września 2024 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Nowy Dwór Gdański-Błotnik-Sobieszewo-Gdańsk-Gdynia-Kosakowo-Rumia-Reda-Puck-Władysławowo-Hel-Władysławowo-Puck-Żelistrzewo-Rumia-GDYNIA CHYLONIA>>>ELBLĄG

GALERIA GABS

GALERIA MARIO

Cykl ,,Po co spać, jak można jechać” swoją właściwą inaugurację będzie miał w listopadzie, kiedy to nocka będzie odpowiednio długa, temperatura odpowiednio niska, a uczestnicy i uczestniczki ultra zmotywowani.

Tymczasem rzuciłem hasło ,,Hel” całkiem nieprzypadkowo, bo dzisiaj startował spod tamtejszej latarni morskiej jeden z trudniejszych polskich maratonów o wszystko mówiącej nazwie Północ-Południe (MPP). Z Helu do Bukowiny Tatrzańskiej z metą w Schronisku Głodówka. 1000 km w limicie 72h.

W tej edycji na trasę ruszył niezmordowany Robert Woźniak, jedyny biker z Elbląga. Kibiców z miasta było więcej ;-)

Ważnym celem było także dalsze docieranie tylnego koła w Treku, które jest elementem nowym, a co za tym idzie, jeszcze niepewnym w kontekście próby za 2 tygodnie.
Naszą jazdę ,,na początek Polski” zaczęliśmy w warunkach zapadającego zmierzchu, komfortowej temperatury i pięknie wiejącego w plecy wiatru.

Na trasę z Elbląga ruszyła Sylwia, Ania, Gosia, Jacek, Marcin, Marek z Braniewa no i ja. W Nowym Dworze Gdańskim czekał na nas Maciej z Łaszki, a na Orlenie w Gdańsku dotarł do nas Zdzisław.

Żeby za szybko nie pojawić się w Helu zajrzeliśmy nad martwą Wisłę na Wyspie Sobieszewskiej, oraz zrobiliśmy dwa długie odpoczynki na Orlenach – wspomnianym gdańskim i we Władysławowie.

Nocna jazda przebiegała spokojnie, po drodze zajrzeliśmy na śluzę Przegalina, rzuciliśmy okiem na ,,stację kosmiczną” o nazwie rafineria gdańska z mniej oczywistej strony, a potem zaliczyliśmy gdańskie Stare Miasto – Długi Targ dało się jechać ;-)

Od Brzeźna jechaliśmy wzdłuż morza, oblężona za dnia droga rowerowa w nocy była luźna i bezstresowa. Podczas przerwy na molo w Sopocie oddalił się od nas Marcin i już go więcej nie widzieliśmy. Na Hel dotarł, chyba nawet wschód słońca tam widział.

W Gdyni odpaliłem nawigację, żeby w okolicach estakady Kwiatkowskiego czegoś nie pomylić. Bo udało się chwilę wcześniej pojechać trochę za daleko, ale za to obejrzeliśmy gdyński port.

Wspinaczka na Obłuże była jednym z dwóch głównych podjazdów na płaskiej w sumie trasie, poszła na spokojnie, nikt nie pchał.

W Kosakowie do Gdańska zawrócił Jacek zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a my przez Rumię dotarliśmy do Redy i stąd już głównym asfaltem pojechaliśmy na Hel zaliczając drugi większy podjazd z Redy do Rekowa Górnego.

Wczesno poranny postój zrobiliśmy na Orlenie we Władku, minęła nam tam dobra godzina, Maciej nieco zamknął oko a my jedliśmy wszystko co można było zamówić bez pieca (serwisowany), czyli pierogi i hot-dogi :-))

Niebo robiło się niebieskie, kiedy wjechaliśmy na Mierzeję Helską i zostało nam 40 km do Helu. Dotarliśmy tam idealnie z planem przed godziną 7 i udaliśmy się do dobrze mi znanej z 2 wcześniejszych startów w MPP piekarnio-cukierni Konkol. Słodkie, słone i kawa wchodziły jak marzenie i po takim śniadaniu pojechaliśmy na sam koniec helskiej kosy, spotkaliśmy grupę MTB z Elbląga (Sławek, Mariusz i Marcin).Vide galeria.

MPP startował o godzinie 9 spod helskiej latarni morskiej, więc udaliśmy się tam czekać na jedynego reprezentanta Elbląga, księżycowego Roberta. W międzyczasie pogadałem z kilkoma znanymi ultrasami, zrobiłem zdjęcia i dostrzegłem jeszcze jedną ekipę kibiców z Elbląga - Patrycję i Zenka.

Zawodnicy ruszyli na trasę z lekkim poślizgiem spowodowanym opóźnieniem przybycia policjantów na motorach, którzy – ta impreza ma wspólny start – prowadzili cały peleton przez Półwysep Helski. Ściganie zaczęło się za Władysławowem.

My tymczasem zaczęliśmy odwrót. W planach było jeszcze obejrzenie Rozewia i jazda pociągiem z Władysławowa, ale coś mnie tknęło i postanowiłem bilet w apce kupić już teraz. No i wyszło, że to nierealne dla 4 osób. Nawet ranne kursy.

Plany zatem zostały zrewidowane i rowerami ruszyliśmy do Gdyni, żeby stamtąd wrócić już bez przesiadek do Elbląga.

Z duszą na ramieniu i szokiem w oczach jechaliśmy zatłoczoną, wąską i nierówną (polbruk) drogą rowerową z Helu do Władka, potem było już lepiej, chociaż spotkane grupy pielgrzymkowe w kierunku Sanktuarium Matki Boskiej Królowej Polskiego Morza w Swarzewie na wąskich asfaltach były ,,ciekawym” przeżyciem i urozmaiceniem.

Przez Puck – w którym zrobiliśmy dłuższy postój w porcie – Żelistrzewo, Kazimierz i Rumię dotarliśmy do Gdyni Chyloni, gdzie grupa się rozdzieliła.

Panowie ruszyli na kołach do Elbląga, a ja z dziewczynami zasiadłem w pociągu, bo jak wiadomo wycieczka bez pociągu się nie liczy, a poza tym to kto to słyszał jechać jeszcze 100 km pod wiatr :-)))

Dziękuję Wam za miłe towarzystwo i możliwość wspólnego kręcenia. Do zobaczenia!