Luty, 2008

Wtorek, 19 lutego 2008 · | Komentarze 0

Błyskawiczna zmiana dekoracji pogodowej-ciepło, sucho, miło i czysto ;-). Oględziny zrujnowanego przystanku autobusowego w Żurawcu.

Standard

Poniedziałek, 18 lutego 2008 · | Komentarze 0

A poza tym zima, zima i po zimie. Za to totalna breja na chodnikach i uliczkach. A na głównych szlakach wyprzedzanie ,,na gazetę''.

BUKI WYSOCZYZNY ELBLĄSKIEJ

Niedziela, 17 lutego 2008 · | Komentarze 0

W pełni zimowa wycieczka do rezerwatu ,,Buki Wysoczyzny Elbląskiej''. Zgodnie z przewidywaniami i zamówieniem organizatora był śnieg i zabawa była przednia. Poza jazdą i tuptaniem było też ognisko-krótko mówiąc WSPANIAŁA NIEDZIELA.Szkoda tylko że frekwencja słaba-6 bikerów to naprawdę niewiele.
Trasa: Elbląg-Łęcze-Pagórki-Kadyny-Suchacz-Kamionek Wlk-Rubno-Elbląg

Pełna fotorelacja jest w GALERII.

RELACJA:
Kolejna wycieczka sezonu 2008 została zaplanowana do rezerwatu ,,Buki Wysoczyzny Elbląskiej'' położonego w centralnej części Wysoczyzny Elbląskiej pomiędzy wsiami Pagórki i Kadyny. Na miejscu zbiórki zlokalizowanej na Placu Jagiellończyka pojawiło się sześciu twardych bikerów, którzy mieli najwyraźniej ochotę na niezłą zabawę w śniegu. Byli obecni: Darecki, Jurek, Maciek, Robert oraz Krzysiek.

Ulice Królewiecka i Fromborska wyprowadziły nas z miasta i tym sposobem najkrótszą drogą dojechaliśmy do Łęcza. Tam skręciliśmy w kierunku Pagórek i na bocznej drodze zapoznaliśmy się z ubitym śniegiem. Jazda po nim nie stanowiła większego trudu nawet dla moich cienkich opon. Przed zjazdem w lewo na Ostrobrzeg Jurek wskazał nam leżący niedaleko od drogi obelisk upamiętniający księżniczkę Kadynę.

Po około 2-3 km od Łęcza zjechaliśmy z asfaltu i rozpoczęła się zasadnicza część naszej eskapady prowadząca terenem. Początkowo leśna droga była ubita przez samochody leśników, ale wkrótce nasze rowery wjechały w dziewiczy śnieg, gdzieniegdzie tylko zaznaczony tropami leśnych zwierząt. Tak na marginesie dodam, że poruszaliśmy się trasą ubiegłorocznego maratonu MTB Kadyny. W kilku miejscach konieczne okazało się zejście z rowerów, ale były to krótkie odcinki.

Leżący śnieg okazał się dość wymagającą nawierzchnią, ale dającą się pokonać. Byłoby to trudniejsze w przypadku bardziej obfitych opadów. Po czterech kilometrach fajnej zabawy dojechaliśmy w pełnym stanie osobowym do rezerwatu. U jego wejścia przygotowaliśmy ognisko i oddaliśmy się kontemplowaniu piękna bukowego lasu, przepływającej nieopodal rzeczki Grabianki oraz urokliwych wzgórz nas otaczających.

Nie zapomnieliśmy oczywiście o konsumpcji przywiezionych kiełbas i innych produktów energetyczno-rozgrzewających :-). Trzeba dodać że pogoda nam dopisała - temperatura oscylowała w granicach zera stopni, wiał słaby wiatr i nic na nas nie padało.

Po dobrej godzinie biesiadowania ruszyliśmy kilkadziesiąt metrów w głąb rezerwatu, aby dokładnie przyjrzeć się okazałym drzewom. Następnie zawróciliśmy do drogi, którą zjechaliśmy do Kadyn. Tam Darecki postanowił zobaczyć klasztor ojców Franciszkanów w scenerii zimowej, co reszta grupy powitała z aplauzem ;-). Wspięliśmy się więc na wzgórze i zrobiliśmy kilka fotek.

Następnie Jurek przypomniał sobie o stojącej w pobliżu zabytkowej kapliczce rodu Birknerów - właścicieli Kadyn w XIX w. Zajechaliśmy wiec i tam, upamiętniając to miejsce na matrycach naszych aparatów fotograficznych. Następnie, jadąc w dół podjechaliśmy do dębu Bażyńskiego. O tym drzewie można by dużo pisać, ograniczę się więc tylko do tego, że dendrolodzy określają jego wiek na bagatela 700-750 lat.

W tym miejscu zapadła decyzja że połowa grupy pojedzie sobie trasą wzdłuż torów kolejowych do Suchacza, omijając w ten sposób długi podjazd, zaś Darecki, Robert i ja wybraliśmy szybszy wariat asfaltem pod górę.

Przez Suchacz, Kamienicę Elbląską i Rubno dojechaliśmy do Elbląga robiąc w ten sposób 49 naprawdę zimowych kilometrów ze średnią 16,39 km/h.

Plaaażaaa!

Sobota, 16 lutego 2008 · | Komentarze 0

Piątek, 15 lutego 2008 · | Komentarze 1

Standard. Ale tylko trasa!Pogoda nie! W końcu zima zawitała do Elbląga. Dzisiejsza jazda momentami w gradzie, momentami w słońcu, a momentami w zadymce śnieżnej była bardzo pasjonująca :-). A co najważniejsze jest mróz i przez to całkiem realne są szanse na wspaniałą zabawę w śniegu już w najbliższą niedzielę. Przypominam, że jedziemy rowerami do rezerwatu Buki Wysoczyzny Elbląskiej. Szczegóły na www.bikerelblag.hg.pl.

Standardowo

Czwartek, 14 lutego 2008 · | Komentarze 0

Standardowo ;-).

Środa, 13 lutego 2008 · | Komentarze 0

Wtorek, 12 lutego 2008 · | Komentarze 0

Poniedziałek, 11 lutego 2008 · | Komentarze 0

A poza tym rekonesans z Dareckim niedzielnej wyrypy w Buki. Trasa Elbląg-Łęcze-Ostrobrzeg-Kadyny-Suchacz-Kamienica Elbląska(Kamionek Wlk)-Elbląg.

WYPAD na ŻUŁAWY

Niedziela, 10 lutego 2008 · | Komentarze 1

Elbląg-Kazimierzewo-Jazowa-Kępki-Bielnik II-Kazimierzewo-Elbląg-Karczowiska -Jezioro-Markusy-Dzierzgonka-Krzewsk-Żurawiec-Tropy-Raczki Elbląskie-Elbląg

Najpierw szybka rundka solo dookoła Nogatu, a potem turystyka z Jurkiem, Darkiem i resztą bandy po Żuławach w kierunku kamieni Wilhelma :-). Samych kamieni jednak nie oglądałem-ach ten brak czasu. Na zakończenie dnia runda po Elblągu. A od jutra standard :-)).