To tu, to tam po Elblągu +

Wtorek, 4 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Poza spokojnym patataj po mieście poprowadziłem czwartą z popołudniowych wycieczek pod hasłem,,Wakacje z MOSiR-em’’. Ruszyło na nią 16 osób.

Zebrały się one nieprzypadkowo na dziedzińcu elbląskiej Galerii El, bowiem to ta instytucja opiekuje się formami przestrzennymi stojącymi na terenie całego miasta.  Celem naszej wycieczki był bowiem nowy szlak form przestrzennych, jedna z trzech nowych tras miejskich.

Szlak form przestrzennych Elbląga został oznakowany w zeszłym roku i jest jednym z trzech szlaków miejskich, obok szlaku parków i szlaku zabytków, które pozwalają lepiej poznać Elbląg. Obejmuje kilkadziesiąt obiektów zlokalizowanych w przestrzeni publicznej miasta.

Wykorzystując przewagę zasięgu rowerów nad chodzeniem pieszo, dotarliśmy też do form będących poza oficjalnym szlakiem.

Wycieczka rozpoczęła się od odwiedzenia najbardziej na zachód wysuniętej formy przestrzennej umieszczonej na skrzyżowaniu ulic Nowodworskiej i Trasy Unii Europejskiej. Następnie dotarliśmy w okolice Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej na ulicy Lotniczej. Potem przez park Traugutta i park Dolinka mijając kolejne rzeźby dojechaliśmy do Bażantarni, gdzie na polanie nad muszlą koncertową znajduje się kolejna instalacja.

Wisienką na torcie naszej jazdy była wspinaczka na Modrzewinę do jednej z trzech form kinetycznych na terenie Elbląga. Wracając do centrum Elbląga obejrzeliśmy jeszcze sławnego ,,Batmana’’, czyli formę przestrzenną na skrzyżowaniu ulic Płk. Dąbka i Piłsudskiego.

Do jazdy po mieście wykorzystaliśmy ścieżki rowerowe oraz ulice o mniejszym natężeniu ruchu. Kiedy było to konieczne, korzystaliśmy z chodników. Wycieczka po mieście ma swoją specyfikę, ale nie mieliśmy problemów z pokonaniem trasy najeżonej skrzyżowaniami, sygnalizacjami i przejściami dla pieszych.

Na trasie wycieczki używaliśmy aplikacji na telefony komórkowe o nazwie ELBLĄG SZLAKI, w której są opisy wszystkich form przestrzennych, jak też dwóch pozostałych szlaków miejskich. Grupa miała także zapewnione wsparcie energetyczne w postaci słodyczy ufundowanych przez Biuro Podróży Variustur, które szczególnie ucieszyły najmłodszych uczestników jazdy.

Cieszył widok młodych adeptów turystyki rowerowej, z których najmłodszy miał 3,5 roku i pokonał samodzielnie kilka kilometrów wspomagając się jazdą w przyczepce rowerowej doczepionej do roweru mamy. Zaś jego sześcioletni brat całą niełatwą trasę pokonał w siodle. Brawo!

Wycieczka zakończyła się na Placu Jagiellończyka po przejechaniu 26 km w łącznym czasie 3 godzin. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie i wspólną, bezpieczną jazdę.

Ostatni ze szlaków – Starego Miasta - obejrzymy i przejedziemy we wtorek, 18 sierpnia. Start o godzinie 17 z dziedzińca Biblioteki Elbląskiej.

Organizatorem wycieczki podczas akcji "Wakacje z MOSiR-em" był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji wraz ze współorganizatorami: Urząd Miejski w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, VARIUSTUR – Biuro Podróży, Salon Rowerowy – Wadecki, NEKSUS – serwis rowerowy.