Standard

Czwartek, 25 listopada 2010 · | Komentarze 2

Się działo! Pojawił się pierwszy śnieg w sezonie 2010/2011. Na razie pada z pewną taką nieśmiałością, ale prognozy są obiecujące. Na jutro już synoptycy zapowiadają np. gołoledź na jezdniach i chodnikach :-).

Do tego udało mi się zgubić po raz drugi w niedługim okresie zapięcie rowerowe, które wypadło z sakwy na jakimś wyboju. Powrót po trasie nie dał rezultatu-komuś chciało się po nie pochylić ;-).

A na koniec rzecz dzisiaj najważniejsza, czyli KONSULTACJE SPOŁECZNE. Sala konferencyjna w PCPR w Elblągu na ul. Komeńskiego z trudem pomieściła wszystkich chętnych. Elbląscy bikerzy byli reprezentowani przez GR STOP w mocnym składzie: Marian, Andrzej, Marek, Waldek i Lucjan oraz Klub NEKSUS w postaci mojej skromnej osoby :-).
Ustalenia, które zostały poczynione są zawarte na poniższych mapach. Z uwagi na ich małą czytelność pozwolę sobie fotki dokładnie opisać.

Trasa rowerowa Polski wschodniej (jest to nazwa robocza) będzie się zaczynała w Kępinach Wielkich na Nogacie w miejscu przeprawy promowej. Następnie będzie przebiegała przez Kępę Rybacką, Bielnik II do Bielnika I i ulicą Radomską będzie wchodzić do Elbląga.
Ulice Stawidłowa, Orla i Wybrzeże Gdańskie doprowadzą szlak do rzeki Elbląg i przez nowe mosty zwodzone (ustalono wstępnie, że będzie to most w ciągu ulicy Mostowej) szlak będzie przebiegał nad rzeką Elbląg i wzdłuż bulwaru (ulica Wodna) prowadził do ulicy Wałowej i centrum IT w Bramie Targowej.
Jest to zielona linia na mapie poniżej.
TRASA ROWEROWA POLSKI WSCHODNIEJ-ELBLĄG © MARECKI

Od Bramy Targowej szlak będzie prowadził przez Park Planty( droga rowerowa wzdłuż Alei Armii Krajowej do ulicy Grota Roweckiego), będzie wchodził w Park Traugutta i wzdłuż Kumieli prowadził do Parku Dolinka.

Będzie mijał kaskady na Kumieli i na wysokości basenu (ul. Spacerowa) dochodził do ulicy Kościuszki. Wzdłuż Kościuszki dotrze do skrzyżowania z ulicą Marymoncką i skręci w lewo w kierunku ulicy Królewieckiej.

Przetnie skrzyżowanie z Piłsudskiego i skręci w prawo, w ulicę Legionów, którą dotrze do ulicy Ogólnej. Tam skieruje sie w prawo do ulicy Fromborskiej i dalej ulicą Fromborską do skrzyżowania z ulicą Okrężną skręci w tą ulicę i doprowadzi do ulicy Jagodowej, gdzie po skręcie w lewo będziemy wyjeżdżali z miasta kierując się na wieś Jagodnik.

Jest to niebieska linia na fotce powyżej i poniżej do ulicy Marymonckiej (nieco przeciągnięta) oraz zielona linia na ostatnim zdjęciu mapy Elbląga.
TRASA ROWEROWA POLSKI WSCHODNIEJ-ELBLĄG © MARECKI

A potem to już jest lekko, łatwo i przyjemnie :-). Z Jagodnika do Jeleniej Doliny, przez Ogrodniki i Pagórki do Łęcza. Potem zjazd (lub podjazd do Łęcza) do Nadbrzeża i wzdłuż toru kolei nadzalewowej przez Suchacz do Kadyn. Następnie kierunek Tolkmicko dalej wzdłuż Zalewu Wiślanego i po śladzie szlaku R-64 do Chojnowa. Jest to linia zielona do Łęcza i dalej linia żółta.
TRASA ROWEROWA POLSKI WSCHODNIEJ-GMINA TOLKMICKO © MARECKI

Za Chojnowem wjeżdżamy do gminy Frombork i przez Krzyżewo docieramy do miasteczka. Za Fromborkiem szlak będzie przekraczał rzekę Baudę wybudowanym specjalnie mostkiem i dalej prowadził śladem R-64 do Nowej Pasłęki. Potem asfaltem do Braniewa i dalej na południe do Wilcząt po drodze odwiedzając Wielewo, Pierzchały(ostoja bobrów na Pasłęce), Trąbki i Ławki. Z Wilcząt do Pakoszy przez Długobór z kultowym, zabytkowym, ulubionym brukiem elbląskich bikerów i kierując się do Pieniężna opuszczamy powiat elbląski.

A tak to wygląda dalej na terenie naszego WOJEWÓDZTWA.

Budowa całej trasy ma zacząć się w 2012 r. a zakończyć najpóźniej do końca roku 2014.Wypada trzymać kciuki ;-).