WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13592.00 km (w terenie 1590.50 km; 11.70%)

50 LAT GMINY ELBLĄG

Sobota, 27 maja 2023 · | Komentarze 0

Tak, to jest ta gmina która sponsoruje nam od dawna słodycze na Miejskich Wycieczkach Rowerowych i lody podczas wycieczek wakacyjnych.
Tak, to jest ta gmina po której i przez którą najczęściej jeździmy naszymi rowerami.
Tak, to jest ta gmina, której urząd ma siedzibę w Elblągu na ulicy Browarnej.
Tak, to jest ta gmina co ma tyle lat co ja :-)
Tak, to jest ta gmina, która zaprosiła mnie do poprowadzenia dzisiaj okolicznościowej wycieczki rowerowej po Wyspie Nowakowskiej.

Planowałem oczywiście trasę 50 km, bo jakżeby inaczej, ale z uwagi na przewidywany liczny udział dzieci, trasa musiała być dopasowana do możliwości młodych rowerzystek i rowerzystów.

TRASA: Orlik Nowakowo-Cieplice-Nowotki-Kępiny Wielkie-Kępa Rybacka-Nowakowo Orlik

MAPA (całość z i do Elbląga)

GALERIA (całość)

Do Nowakowa udałem się brzegiem przebudowywanej rzeki Elbląg, co w pewnym miejscu zrobiło się dość mocnym wyzwaniem. Udało się je pokonać, ale nie zaglądajcie tam po opadach deszczu.  Obejrzałem prawie gotowy most obrotowy, rzuciłem okiem na wyścigi skuterów - vide galeria - i dotarłem na nowakowski Orlik, wokół którego powstało całe miasteczko namiotowe z różnymi, przeróżnym tematami. Zarówno do jedzenia i picia, jak i do nieco bardziej wysublimowanych spraw ;-)

Rajd był zaplanowany od godziny 16, ale że rowerzyści zjeżdżali się dość długo, to ostatecznie ruszyliśmy kolorowym peletonem nieco później.  Było nas dobrze ponad 30 osób, dokładne oko wypatrzyło 36 osób. Piękny wynik, zwłaszcza że z Elbląga prawie nikt nie przyjechał. Brawo Gmina Elbląg!

Trasa naszej wycieczki wiodła drogami widokowymi wzdłuż Cieplicówki i Nogatu, które to rzeki w maju rozbrzmiewają kakofonią ptasich śpiewów. Do tego jeszcze żółty rzepak, błękit nieba, zielona pszenica i tak to można jeździć :-) Dzieciarnia jechała nieco po swojemu, ale po kilku kilometrach już wiedziała na czym polega jazda w grupie. Prawie wiedziała ;-)

Krótka, 15 km, trasa po 1,5 godzinie dobiegła końca tam gdzie się zaczęła i można było oddać się lenistwu na zielonej trawie w towarzystwie kiełbasek, naleśników, makowców itd. oraz ciekawego zespołu ukraińskiego Dumka z Górowa Iławeckiego.

Po nasyceniu ciała i ducha nadszedł czas powrotu do Elbląga co zrealizowałem solo przez Kępę Rybacką i Bielniki: Drugi i Pierwszy.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólną przejażdżkę a szczególne podziękowania kieruję do Pana Zygmunta Tucholskiego, Wójta Gminy Elbląg, za możliwość aktywnego włączenia się w obchody tak pięknego jubileuszu.

ROWEROWE WAGARY

Niedziela, 26 marca 2023 · | Komentarze 2

W zeszłym roku wagarowy przejazd przez Elbląg wypadł nad wyraz okazale. W tym roku to ładna pogoda poszła sobie na wagary i przejazd wyszedł, jak wyszedł :-)) Za rok się odkujemy ;-)
Tymczasem dziękuję tej elicie, która kapiącego deszczu się nie przestraszyła i na Kalbar przybyła. Brawo!

ZIMOWA WYSOCZYZNA ELBLĄSKA

Niedziela, 12 marca 2023 · | Komentarze 0

TRASA: Centrum Elbląga-Góra Chrobrego-szlak niebieski-szlak czerwony-GreenVelo-Góra Szerszeni-Jagodnik-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Jelenia Dolina-Krasny Las-Bielany-Centrum Elbląga

GALERIA (bez opisu, bo tego się nie da opisać - to trzeba przeżyć)

Motto: Kobiety* i dzieci zostały w domu, mężczyźni ruszyli na rowerach w śnieg :-))

I jeszcze filmy od organizatora przejazdu :-)

Całkiem konkretne opady śniegu i przepiękne, zimowe słońce sprawiły że trzeba było ruszyć doładować akumulatory przed trudnym i pracowitym tygodniem. Kilku rowerowych wariatów było tego samego zdania i tak to spotkaliśmy się pod Górą Chrobrego.

Głównodowodzącym był Kristofer i - jak to w jego genach natura zaprogramowała - do kopnego śniegu doszedł od razy podjazd ulicą Chrobrego a potem szlak niebieski ,, górski”. Obie miejscówki trudne do pokonania w normalnych warunkach, a dzisiaj lekko ekstremalne :-)

Potem było moczenie nóg w Srebrnym Potoku podczas pokonywania rzeczki po kamieniach, bo mostek Elewów jeszcze się ,,produkuje”. Następnie była wspinaczka do Green(White?)Velo a potem zdobycie Góry Szerszeni jakby od tyłu.

Dalej GreenVelo dotarliśmy do Jagodnika, nieco dziwiąc się ładnie odśnieżoną drogą już na terenie gminy Milejewo, na przedłużeniu ulicy Jagodowej.

Z Jagodnika ruszyliśmy na Głogowe Wzgórze, chcąc sprawdzić nowy przebieg szlaku czerwonego ,,kopernikowskiego”. Wyszło to średnio, czyli zgubiliśmy znaki i wylądowaliśmy w centrum gospodarstwa:-)) Przywitały nas trzy solidne pieski, tak z 60 cm w kłębie i z zębami na wierzchu.

Udało się je ogarnąć z pomocą właścicielki i za Głogowym Wzgórzem zafundowaliśmy sobie najbardziej upierdliwy, momentami dziewiczy śnieżnie odcinek wzdłuż Jeziora Martwego do drogi – nominalnie – asfaltowej.

Zajrzeliśmy na Smoki, trochę ludzi się tam kąpało, opalało i coś ćwiczyło. A my dalej pokręciliśmy do Ogrodnik, gdzie sklep był otwarty i co nieco się w nim uzupełniło.
A potem ekipa się rozdzieliła. Zenka zgubiliśmy dość dawno, Marek pojechał na Milejewo, Kris z Marcinem do Kadyn Czarną Drogą, he, he – Czarną. A ja grzecznie zawróciłem na Jelenią Dolinę i przez Krasny Las dotarłem do miejskiej cywilizacji.

Dzięki Panowie za zabawę, jazdę i pchanie. Kto wie, kiedy taka zima jeszcze przyjdzie ;-)

*Niektóre kobiety nie siedziały w domu ;-)

NIEZNANA TINA

Niedziela, 12 lutego 2023 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Karczowiska Górne-Gajewiec-Jezioro-Żurawiec-Tropy-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

MAPA ( trasa była zupełnie nie taka jak się Wam wydaje ;-)

Na pierwszy ogień poszły sławne Karczowiska Górne, gdzie nie mniej sławna fundacja zakupiła sobie hacjendę z lasem. Lasem tylko dla niewyrobionych żuławsko ludzi, bo jak tubylcom wiadomo takie rzeczy na Żuławach Wiślanych nie występują. No, może z jednym wyjątkiem ale to nie w Karczowiskach Górnych ;-)

Potem było Jezioro i tutaj przypomniało mi się, że nie dotarłem jeszcze do uszkodzonego przez bobry jesienią zeszłego roku wału przeciwpowodziowego na Tinie. No i się zaczęło :-)) Spotkany lokals uświadomił mi, że przeciek miał miejsce nie tak wcale blisko niebieskiego mostu zwodzonego w Jeziorze i kawałek będę musiał jechać po surowym wale. Ale, jak powiedział - przy kolanku - zobaczę to miejsce. Jakim kolanku, już nie sprecyzował ...

Po lekkim krążeniu wjechałem na wał i niebawem moim oczom ukazały się żółte pozostałości po rękawach przeciwpowodziowych, którymi uszczelniono wał w pierwszej fazie akcji, a potem dostrzegłem dobrze znane już ,,larseny", które załatwiły sprawę przecieku i bobrów raz a dobrze. W tym miejscu ;-)

Potem jeszcze trochę wytrząsłem się po płytach, żeby zrzucić błoto z opon, ale myjni za 2 zł i tak nie uniknąłem. Zanim tam dotarłem spotkałem Radka, najlepszego wędkarza wśród elbląskich rowerzystów i Mateusza, który nie był łaskaw zwolnić ani na moment, że o zatrzymaniu się nie wspomnę :-)) Na deser zajrzałem na nowy, wojskowy blok na Dąbrowskiego. Niby nowy, ale już z zaciekami.

Aha, podczas jazdy testowałem i ustawiałem lusterko CatEye, które trafiło do Bocasa. Pięknie pokazuje zagrożenia z tyłu ;-)

MWR#70 NOWA RZEKA ELBLĄG

Niedziela, 29 stycznia 2023 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępa Rybacka-Nowakowo-Nowe Batorowo-Nowakowo-ELBLĄG

Wycieczka na Wyspę Nowakowską, gdzie obecnie trwają pracę przy korycie rzeki Elbląg była Miejską Wycieczką Rowerową numer 70. Ten okrągły jubileusz dobrze wpisał się w wielki finał WOŚP, podczas którego elbląscy rowerzyści okazali wielkie serce pięknie zasilając jadącą puszkę Orkiestry.

Grupa 36 osób wyjechała z Elbląga ulicą Stawidłową i Radomską, żeby po chwili osiągnąć Bielnik Pierwszy. Stąd ruszyliśmy po betonowych płytach do Bielnika Drugiego, dostrzegając nowe oznakowanie pieszego szlaku czerwonego ,,Kopernikowskiego”.

Dalsza droga prowadziła znaną trasą widokową po wale rzeki Nogat przez Kępę Rybacką do Nowakowa, gdzie odpoczęliśmy w wiacie przy tamtejszej szkole podstawowej. Po odpoczynku zaczęła się zasadnicza część wycieczki, kiedy to ruszyliśmy wzdłuż rzeki Elbląg w kierunku jej ujścia do Zalewu Wiślanego w Nowym Batorowie.
Teraz mieliśmy możliwość obejrzenia widocznych już efektów olbrzymiego nakładu sił i środków, które całkowicie przekształcą ten odcinek rzeki.

Po dotarciu do brzegów Złotej Wyspy i wału czołowego Zalewu Wiślanego zawróciliśmy w kierunku centrum Nowakowa, aby zatrzymać się i odpocząć, a także przeprowadzić kwestę WOŚP w okolicznych sklepach.
Tutaj też był dobry moment na rozdanie słodyczy przygotowanych przez Gminę Elbląg. Po odpoczynku pojechaliśmy jeszcze na budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg, który już za kilka miesięcy zastąpi wysłużonego ,,zygzaka”, czyli most pontonowy na tej rzece.

I tak to nadszedł czas powrotu do Elbląga, na rozpoczynające się koncerty WOŚP. Zatrzymaliśmy się jeszcze na rampie przy skrzyżowaniu ulic Odrodzenia i Mazurskiej, gdzie każdy z uczestników posiadający książeczkę turystyki kolarskiej PTTK otrzymał okolicznościowy stempel i część osób pojechała do domów, a część na Stare Miasto.

Tutaj w sztabie WOŚP oddana została ciężka puszka, w której jak się niebawem okazało znajdowało się 791,80 zł i 4,80 €. To rekordowy wynik. Bardzo dziękuję!

Miejskie Wycieczki Rowerowe organizowane są przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, we współpracy z: PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Salon-Serwis Rowerowy Wadecki i Gminą Elbląg.

Na kolejnej Miejskiej Wycieczce Rowerowej widzimy się w marcu. Będziemy mieli nieco więcej kilometrów do pokonania, za to zobaczymy i dowiemy się jak ważnym węzłem kolejowym były Słobity, obecnie mała miejscowość ukryta między wzgórzami Oberlandu. Szczegóły niebawem.

MWR#69 NIEZNANA DEPRESJA

Niedziela, 8 stycznia 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik II-Kępki-Marzęcino-Orliniec-Solnica-Jazowa-Kazimierzowo-Władysławowo-ELBLĄG

Wycieczka do Marzęcina, gdzie w zeszłym roku ostatecznie potwierdzono istnienie najniżej położonego miejsca w Polsce (2,2 metra p.p.m) rozpoczęła nowy, 10 już, sezon Miejskich Wycieczek Rowerowych. Na zimowy - tylko kalendarzowo - wyjazd przybyły 33 osoby, które w prezencie noworocznym otrzymały odblaskowe opaski MOSiR.

Grupa wyjechała z Elbląga ulicą Stawidłową i Radomską, żeby po chwili osiągnąć Bielnik Pierwszy. Stąd ruszyliśmy po betonowych płytach do Bielnika Drugiego, skąd popychani luksusowym wiatrem ruszyliśmy na północ do Marzęcina. Tutaj bowiem, a dokładnie na polach nad tą wsią znajduje się co najmniej kilka miejsc poniżej 2 metrów, czyli więcej niż w podelbląskich Raczkach Elbląskich.

Jako że przy ruinach marzęcińskiej śluzy wałowej i wrót przeciwpowodziowych - gdzie czekało nas spotkanie z geodetą, Panem Jackiem Grossem, Starostą Nowodworskim - zjawiliśmy się nieco za szybko, to zdążyliśmy także obejrzeć ten obszar. Na razie nie jest on w żaden sposób oznakowany, ale to niebawem się zmieni.

A że się zmieni to wiemy z wypowiedzi Pana Starosty, który specjalnie przyjechał do Marzęcina opowiedzieć nam o kulisach pomiarów, które doprowadziły do oficjalnego stwierdzenia faktu depresji przez Główny Urząd Geodezji i Kartografii w Warszawie. Same badania terenowe były prowadzone przez Pana Jacka Grossa i historyka Pana Edmunda Łabieńca.

W tym miejscu wysłuchaliśmy też opowieści jadącego z nami Leszka Marcinkowskiego, przewodnika i prezesa elbląskiego oddziału PTTK. Od niego dowiedzieliśmy się wielu szczegółów na temat pozostałości śluzy, która teraz stoi na suchym lądzie i ma status trwałej ruiny.

Po wysłuchaniu tych opowieści był dobry moment na rozdanie słodyczy przygotowanych przez Gminę Elbląg. Wkrótce nasz postój dobiegł końca i ruszyliśmy w dalszą drogę. Wiatr, który był naszym sprzymierzeńcem teraz utrudniał nam jazdę i tak było do samego Elbląga. Jednak grupa spokojnie sobie poradziła z tym zjawiskiem i przez Solnicę i Jazową dotarliśmy na przedmieścia Elbląga. Ominęliśmy wjazd gruntową ulicą Nizinną i na Stare Miasto wjechaliśmy ulicami Żuławską i Warszawską. Nasza 44 km jazda zakończyła się w miejscu startu, czyli przy napisie Elbląg nad rzeką Elbląg.

Tutaj każdy z uczestników posiadający książeczkę turystyki kolarskiej PTTK otrzymał okolicznościowy stempel i wszyscy rozjechali się do domów. Dziękuję wszystkim uczestnikom za spokojną i bezpieczną jazdę, a szczególne podziękowania kieruję dla Pana Jacka Grossa za poświęcenie swojego czasu rowerowej grupie.

Na kolejnej Miejskiej Wycieczce Rowerowej widzimy się jeszcze w styczniu, a dokładnie 29 stycznia. Będziemy jechać i kwestować dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w ten dzień będzie miała swój wielki finał. Tematem wycieczki będzie nowa rzeka Elbląg. Szczegóły niebawem.

MWR#68 ŻUŁAWSKIE MOSTY

Niedziela, 11 grudnia 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Żurawiec-Jezioro-Markusy-Rachowo-Wiśniewo-Dzierzgonka-Wiśniewo-Krzewsk-Żurawiec-ELBLĄG

Ostatnia w tym roku edycja Miejskich Wycieczek Rowerowych prowadziła do trzech oryginalnych mostów nad żuławskimi rzekami.

Lekki mróz na poziomie -5 stopni nie odstraszył ponad 30 osobowej grupy rowerzystek i rowerzystów, która postanowiła spędzić aktywnie niedzielne południe na świeżym powietrzu. Celem wycieczki były żuławskie mosty w Jeziorze, Różanach i Dzierzgonce.

Grupa wyjechała z Elbląga ulicą Warszawską i przez Raczki Elbląskie i Żurawiec dotarła nad rzekę Tinę do niebieskiego, stalowego mostu niegdyś zwodzonego zbudowanego w roku 1935. Po krótkiej przerwie fotograficznej ruszyliśmy dalej, do nieodległego mostu żelbetonowego nad Tiną Dolną. Ten obiekt z roku 1912 roku jest obecnie w końcowej fazie remontu i niebawem będzie ponownie oddany do użytku.

W tym miejscu wysłuchaliśmy opowieści jadącego z nami Leszka Marcinkowskiego, przewodnika i prezesa elbląskiego oddziału PTTK. Dowiedzieliśmy się wielu szczegółów na temat tego i poprzedniego mostu oraz historii najbliższej okolicy.
Z Różan ruszyliśmy przez Markusy i Rachowo w kierunku rzeki Dzierzgoń, gdzie we wsi Dzierzgonka na granicy z Nowym Dolnem znajduje około 100-letni dawny most obrotowy na tym cieku wodnym. Zanim tam dotarliśmy pokonaliśmy odcinek specjalny, czyli 1200 metrów żuławskich kocich łbów.

Przy tym ciekawym obiekcie, konstrukcyjnie podobnym do nowych mostów nad przekopem Mierzei Wiślanej czy obecnie budowanym w Nowakowie na rzece Elbląg zrobiliśmy dłuższą przerwę, podczas której każdy otrzymał słodkiego wafelka, była też okazja napicia się gorącej herbaty lub kawy. Lekki mróz w dalszym ciągu się utrzymywał, więc odpoczynku nie przedłużaliśmy i niebawem ruszyliśmy w drogę powrotną do Elbląga. Wiodła ona przez Krzewsk i Żurawiec oraz Raczki Elbląskie.

W Elblągu pozostało dotrzeć do Hali Sportowo – Widowiskowej MOSiR przy alei Grunwaldzkiej 135, gdzie zaplanowane zostało rozstrzygnięcie konkursu dla najbardziej aktywnych uczestników Miejskich Wycieczek Rowerowych. Przez cały rok podczas 10 wycieczek rowerzystki i rowerzyści pracowicie zbierali pieczątki w książeczkach turystyki kolarskiej PTTK, które teraz miały rozstrzygnąć, kto otrzyma nagrody, w tym nagrodę główną, rower trekingowy Folta ufundowany przez Adama Wadeckiego, właściciela Salonu – Serwisu Rowerowego Wadecki. Rower trafił w ręce Marcina Koszyńskiego, który jedyny zgromadził 10 pieczątek, czyli wziął udział w każdej wycieczce.

Nagrodzone zostały też osoby, które miały tych pieczątek minimum siedem. Przy wręczaniu nagród byli z nami obecni sponsorzy: Pan Jerzy Jarzyło – przedstawiciel Wójta Gminy Elbląg, Pan Leszek Marcinkowski, Prezes Oddziału PTTK Ziemi Elbląskiej. Sponsorami nagród było także Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski w Elblągu oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.

W tym sezonie Miejskich Wycieczek Rowerowych pokonaliśmy naszymi rowerami 560 km, a w 10 wycieczkach wzięło udział łącznie 425 osób. Nasze imprezy nie mogłyby się odbyć bez sponsorów i partnerów, także szczególne wyrazy podziękowania kieruję do:

- Pana Leszka Marcinkowskiego jeżdżącego z nami przewodnika i prezesa Oddziału PTTK Ziemi Elbląskiej, dzięki któremu możemy liczyć na fachowy komentarz podczas wycieczek,

- Pana Zygmunta Tucholskiego, Wójta Gminy Elbląg za sponsorowanie słodyczy dla uczestników Miejskich Wycieczek Rowerowych,

- Pana Adama Wadeckiego, właściciela Salonu – Serwisu Rowerowego Wadecki w Elblągu za ufundowanie roweru Folta w konkursie ,,Najbardziej aktywny uczestnik Miejskich Wycieczek Rowerowych”,

- Pana Jerzego Wcisły, Senatora Rzeczypospolitej Polskiej za sfinansowanie bufetu obiadowego podczas 100 km Miejskiej Wycieczki Rowerowej nad Wisłę,

- Pani Stanisławy Pańczuk, prezes Stowarzyszenia Łączy Nas Kanał Elbląski za ufundowanie map i przewodników rowerowych po krainie Kanału Elbląskiego.

A przed wszystkim dziękuję elbląskim rowerzystkom i rowerzystom za wspólnie spędzony czas i spokojną oraz bezpieczną jazdę podczas wszystkich edycji Miejskich Wycieczek Rowerowych.

Była to ostatnia w sezonie 2022 Miejska Wycieczka Rowerowa, ale w sen zimowy nie zapadamy i już 8 stycznia 2023 roku zaczynamy kręcenie w nowym sezonie. Szczegóły niebawem.

MWR#66 WAŁY TOLKMITA

Niedziela, 16 października 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Przybyłowo-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Wiszące nisko nad ziemią ołowiane chmury powitały uczestników październikowej edycji Miejskich Wycieczek Rowerowych. Mimo to na starcie wycieczki przy ulicy Ogólnej pojawiło się 38 osób, aby pokręcić korbami w kierunku Wałów Tolkmita nad Tolkmickiem.

Początek naszej jazdy przebiegał w lekkim deszczyku, który przed Krasnym Lasem na chwilę przeszedł w ulewę zmuszając nas do założenia kurtek przeciwdeszczowych. Na szczęście nie trwało to długo i przy wiatach w Krasnym Lesie zdjęcie grupowe udało się wykonać.

Przez Jelenią Dolinę i Ogrodniki dotarliśmy do początku Białej Drogi, której odcinek po remoncie i poszerzeniu jest teraz wygodną arterią rowerową. Zwłaszcza jak się jedzie nią w dół … Tak więc w szybkim tempie dotarliśmy do dużego skrzyżowania leśnych dróg na Kadyny i Przybyłowo, aby ruszyć w kierunku tej drugiej wsi.

Przed nami był teraz odcinek wzdłuż rzeczki Stradanki, w rezerwacie której znajdują się Wały Tolkmita. Tam zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę spędzając czas w kolorowym lesie, gdzie weszliśmy na szczyt dawnego grodziska, z którego kiedyś było widać Zalew Wiślany. Wcześniej krótką opowieścią o dawnych mieszkańcach tych ziem zabawił nas Leszek Marcinkowski, przewodnik i prezes PTTK Oddziału Ziemi Elbląskiej. W dole słychać było Stradankę, którą wyraźnie będzie widać od listopada do kwietnia, kiedy liście całkiem spadną z drzew.

Byliśmy na półmetku naszej wycieczki, także był to też dobry moment na rozdanie słodkiego wsparcia energetycznego w postaci czekoladowych wafli przygotowanych przez naszego sponsora, Gminę Elbląg.

W końcu nadszedł czas na opuszczenie lasu i powrót do cywilizacji. W Tolkmicku zajrzeliśmy do sklepu uzupełnić zapasy napojów a także spojrzeliśmy na zamglony Zalew Wiślany.

Dalsza droga prowadziła szlakiem GreenVelo wzdłuż brzegu tego akwenu przez Kadyny i Suchacz. W Suchaczu uczestnicy otrzymali pieczątki potwierdzające udział w wycieczce, pieczątki które bardzo się przydadzą podczas grudniowego rozstrzygnięcia konkursu ,,Aktywny uczestnik Miejskich Wycieczek Rowerowych”.

Stamtąd przed Nadbrzeże i Kamionek Wielki dojechaliśmy do skrzyżowania ulic Odrodzenia i Mazurskiej, gdzie na dawnej rampie kolejowej wycieczka dobiegła końca. Dziękuję wszystkim uczestnikom za obecność i bezpieczną jazdę na trasie wycieczki.

W listopadzie Miejska Wycieczka Rowerowa będzie prowadziła po Żuławach Wiślanych, gdzie odwiedzimy ,,Żuławskie Trójmiasto”. Widzimy się 6 listopada, ruszamy o 10.00 spod napisu ELBLĄG na Starym Mieście.

To tu, to tam po Elblągu+

Czwartek, 13 października 2022 · | Komentarze 0

Poza wycieraniem opon po miejskich drogach rzuciłem też okiem na trasę niedzielnej wycieczki. Pewne zmiany są niewykluczone ;-)

Trasa: ELBLĄG-Ogrodniki-Przybyłowo-Nowinka-Pogrodzie-Zajączkowo-Ogrodniki-ELBLĄG

Znajdź borsuka ;-)

To tu, to tam po okolicach Świeradowa

Środa, 28 września 2022 · | Komentarze 0

Ze Świeradowa Zdrój przez Krobicę i Gierczyn do Rębiszowa na PKP i na kołach żelaznych do domku :-)