avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

WYCIECZKI <50

Dystans całkowity:13592.00 km (w terenie 1590.50 km; 11.70%)

To tu, to tam po Rozewiu i okolicach

Piątek, 23 września 2022 · | Komentarze 0

Z Władysławowa przez Rozewie do biura zawodów w Jastrzębiej Górze a potem do hotelu Kliper w Chłapowie.

Dalej >>>

MWR#65 ROWERO-KAJAKI

Niedziela, 18 września 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Raczki Elbląskie-Żurawiec-Węgle Żukowo-Żurawiec-Jezioro-Różany-Gronowo Elbląskie-Jegłownik-Wikrowo-Helenowo-ELBLĄG

GALERIA  (z opisem)

GALERIA GRAŻYNY

Rowery z kajakami to w sumie niewiele mają wspólnego, ale już rowerzyści i kajakowi turyści to grupy dość zbliżone, a czasami to i takie same. I z tego założenie wyszedłem, kiedy to w głowie zaświtał mi pomysł połączenia tych dwóch aktywności podczas jednej imprezy.
I tak od ogółu do szczegółu doszliśmy do 65 edycji Miejskich Wycieczek Rowerowych, która została nazwana rowero-kajaki.

Plan zakładał dotarcie rowerami do bazy Polskiego Związku Wędkarskiego w Węglach – Żukowie nad Jeziorem Druzno, tam przesiadkę w kajaki dostarczone transportem MOSiR z przystani na ulicy Radomskiej, dotarcie wodą do punktu nieosiągalnego rowerami, czyli początku rzeki Elbląg na północnym końcu Jeziora Druzno i powrotu do rowerów, aby nimi okrężną drogą dotrzeć do Elbląga.

Jak zaplanowaliśmy, tak też udało się zrobić, chociaż niewiele brakowało, aby pogoda pokrzyżowała szyki. Nad Druzem, co widać w galerii, słońca nie uświadczyliśmy a nisko sunące, ołowiane chmury groziły deszczem. Co najważniejsze jednak, nie było silnego wiatru i w sumie płynęliśmy po gładkiej tafli wody. To pozwoliło sprawnie dotrzeć i wrócić dwóm grupom do wodnego celu wycieczki oraz po drodze zgrilować kiełbaski zasponsorowane przez PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej. Grill z dodatkami stał oczywiście na suchym lądzie, przy rybaczówce w Węglach-Żukowie :-))

Po machaniu wiosłami nadszedł czas na kręcenie korbami, co działo się na nowych w przeważającej części asfaltach trasy Żurawiec-Markusy-Różany-Gronowo Elbląskie-Jegłownik. I jak jeszcze tylko odcinek Jegłownik-Wikrowo doczeka się remontu, to powstanie całkiem ładna pętla asfaltu po Żuławach Elbląskich.

A tymczasem my doczekaliśmy się burzy sunącej koło nas od Wiktorowa do Elbląga, która zaczęła na nas spuszczać krople na samym końcu wycieczki, przy rondzie Bitwy Warszawskiej koło Castoramy. Pożegnanie było więc szybkie, choć nie tak szybkie, żebym nie zdążył podstemplować książeczek turystyki kolarskiej PTTK :-).

Pięknie dziękujemy Wam za liczny udział w tej nietypowej inicjatywie i cieszymy się bardzo, że Wam się podobało i że chcecie więcej. Zatem w przyszłym roku zabierzemy kajaki na przekop … Żart ;-) Ale możecie być pewni, że rowero-kajaki będą miały swój ciąg dalszy. MOSiR i PTTK to obiecują.

A tymczasem w październiku pojedziemy na Wysoczyznę Elbląską zaliczyć kilka górek i Wały Tolkmita na deser. Szczegóły niebawem.

POPOŁUDNIE w OSADZIE TRUSO

Wtorek, 16 sierpnia 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Janów Pomorski-Nowina-Gronowo Górne-ELBLĄG

Wszystko co dobre zawsze za szybko się kończy i tak to pojechaliśmy na trzecią – ostatnią – popołudniową wycieczkę rowerową w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR-em 2022”. Żar lejący się z nieba i burzowe chmury na horyzoncie nie odstraszyły 30 osób, które ruszyły z ronda Bitwy pod Grunwaldem w kierunku osady Truso nad Jeziorem Druzno.

Dawne wikińskie emporium zostało odkryte przez elbląskiego archeologa Marka Jagodzińskiego w roku 1982 r. i przez wiele lat dostarczało cennej wiedzy archeologicznej. Teraz po wykopaliskach nie ma już widocznych śladów, ale wykorzystaliśmy obecność z nami Leszka Marcinkowskiego, przewodnika elbląskiego oddziału PTTK, który pokazał nam dokładne miejsce prowadzenia tych prac i rozmieszczenie osady w przestrzeni.

Nasza wycieczka charakteryzowała się jazdą po betonowych płytach dróg powodziowych na wałach Jeziora Druzno oraz przy torach linii kolejowej Elbląg-Bogaczewo. Trochę nas wytrzęsło, ale jak się jedzie spokojnym tempem to nie jest to dużym problemem. Zresztą było to najkrótsza wycieczka podczas kończących się powoli wakacji, bo całość dystansu zamknęliśmy w 20 km.

Na koniec czekał nas przejazd przez miasto do kawiarni nad rzeką Elbląg na lody. Wykorzystaliśmy go do obejrzenia nowej drogi rowerowej na Zatorzu przy ulicy Lotniczej.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Szczególne podziękowania kieruję do sponsora zimnych smakołyków, Gminy Elbląg, którego przedstawiciel Jerzy Jarzyło był z nami na jej zakończeniu.

Kolejna jazda rowerami to będzie już impreza spod znaku Miejskich Wycieczek Rowerowych i na nią zapraszam 18 września. Szczegóły niebawem.

POPOŁUDNIOWA DOLINA KAMIENICY

Wtorek, 19 lipca 2022 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Nadbrzeże-Kamionek Wielki-Jagodno-ELBLĄG

Upalna pogoda nie odstraszyła 46 osobowego grona rowerzystek i rowerzystów, które pojawiło się na starcie drugiej z trzech popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR-em 2022”.

Nasza jazda ku dolinie rzeczki Kamienica rozpoczęła się z pętli na ulicy Ogólnej, aby po pokonaniu 29 km dotrzeć nad rzekę Elbląg do kawiarni Przystań Grupy Wodnej. Tradycją bowiem stało się kończenie wakacyjnych, popołudniowych wycieczek, lodami sponsorowanymi przez Gminę Elbląg po terenie której mamy przyjemność jeździć rowerami.

Z Elbląga wyjechaliśmy ulicą Fromborską i tym razem bez zbędnego wydłużania trasy o Jelenią Dolinę dotarliśmy do Łęcza. Stąd zaczął się 4 km odcinek specjalny, prowadzony po szutrze, płytach i starym asfalcie. W trakcie zjazdu zatrzymaliśmy się przy brodzie przez Kamienicę, który powstał w miejscu nieużywanego i mocno już zarośniętego mostku nad potokiem. Nieopodal minęliśmy szczątki starego młyna, który kiedyś pracował w tym miejscu.

Nasz zjazd zakończył się na wprost pomnika ofiar podobozu Stutthof w Nadbrzeżu. Stąd ruszyliśmy już prostą drogą do Elbląga, do którego wjechaliśmy ulicą Mazurską. Teraz pozostało udać się na wspomniane lody ufundowane przez Gminę Elbląg, które czekały na nas w kawiarni nad rzeką Elbląg. Dochodziła godzina 20 i te słodkie przysmaki w całkiem już znośnej temperaturze powietrza smakowały znakomicie.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Szczególne podziękowania kierujemy do sponsora zimnych smakołyków.

Kolejna, ostatnia w cyklu popołudniowa wycieczka rowerowa odbędzie się 16 sierpnia. Wcześniej zaś, 7 sierpnia pojedziemy w dłuższą trasę do Pasłęka, obejrzeć tamtejszy kirkut. Szczegóły niebawem.

ARCHEO WEKLICE

Sobota, 16 lipca 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Komorowo Żuławskie-Bogaczewo-Weklice-Myślęcin-Komorowo Żuławskie-ELBLĄG

Niezwykle elitarna w składzie, czteroosobowa delegacja rowerowego Elbląga udała się pod przewodnictwem Leszka Marcinkowskiego, przewodnika-prezesa elbląskiego PTTK do Weklic. Tam bowiem ponownie pojawili się archeolodzy z Polskiej Akademii Nauk, aby pod wodzą Pani Doktor Magdaleny Natuniewicz-Sekuły poszukiwać granic cmentarzyska Gotów i Gepidów. Gonieni przez nadciągające deszczowe chmury nieco uprościliśmy trasę dojazdu na wykopaliska, co pozwoliło nam zapoznać się z przebiegiem prac zanim deszcz rozpadał się na dobre.

Mieliśmy okazję przyjrzeć się benedyktyńskiej pracy archeologów, zobaczyć na własne oczy artefakty sprzed - bagatela - 2000 lat, dotknąć śladów pługa ornego zachowanych w ponad dwumetrowym wykopie i zobaczyć mapę całej - dotychczas odkopanej - nekropolii. Wszystkie znalezione przedmioty po zabezpieczeniu i renowacji trafią - tak jak dotychczas - do elbląskiego Muzeum Archeologiczno-Historycznego, skąd dzisiaj zaczęliśmy naszą wycieczkę.

Więcej info i zdjęcia zrobione przy lepszej pogodzie.

Odkryciem z czasów nam zdecydowanie bliższych jest stwierdzenie położenia asfaltowego dywanika na jezdni ulicy Lotniczej na odcinku przy lotnisku sportowym. Droga jest jeszcze oficjalnie zamknięta, ale rowerowo jak najbardziej dostępna.

POPOŁUDNIOWA WYSPA NOWAKOWSKA

Wtorek, 28 czerwca 2022 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Bielnik II-Kępa Rybacka-Kępiny Wielkie-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik II-ELBLĄG

Przyszły chmury, przez chwilę pokropił deszczyk i temperatura zrobiła się bardzo rowerowa. Nie dziwi więc fakt, że prawie 40 osób stawiło się na pierwszą z trzech popołudniowych wycieczek rowerowych zorganizowanych w ramach akcji ,,Wakacje z MOSiR-em 2022”.

Start zaplanowany został naprzeciwko mety, bowiem ruszyliśmy z bulwaru przy napisie ELBLĄG, aby po przejechaniu 33 km dotrzeć na drugą stronę rzeki do kawiarni Przystań Grupy Wodnej. Tradycją bowiem stało się kończenie wakacyjnych, popołudniowych wycieczek lodami sponsorowanymi przez Gminę Elbląg po terenie której mamy przyjemność jeździć rowerami.

Z Elbląga wyjechaliśmy ulicą Radomską i przez Bielnik I dotarliśmy wzdłuż Kanału Jagiellońskiego do Bielnika II. Dalej droga prowadziła dobrze znaną trasą widokową nad Nogatem i Cieplicówką, a mniej znany dla grupy odcinek zaczął się chwilę potem. Na miejsce dawnej przeprawy promowej dojechaliśmy bowiem znowu wzdłuż Cieplicówki i Nogatu. Trasa oczywiście nie była powtórzona.

W miejscu gdzie pracował kiedyś prom Wacław II zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę, powspominaliśmy dawną przeprawę, pojawiły się też opinie, że most pontonowy z Nowakowa może trafić nad Nogat. Zobaczyliśmy też pięknie kwitnącą lilię wodną (nenufar).

Po chwili odpoczynku ruszyliśmy do Nowakowa, gdzie w sklepach grupa uzupełniła zapasy napojów. A potem nastąpił drugi, mniej znany odcinek w kierunku Kępy Rybackiej, po którym ponownie znaleźliśmy się na wale przeciwpowodziowym Nogatu. Ponownie przejechaliśmy przez Bielnik II i inną drogą dotarliśmy do ulicy Radomskiej, która wprowadziła nas do Elbląga.

Teraz pozostało udać się na wspomniane lody ufundowane przez Gminę Elbląg, które czekały na nas w kawiarni nad rzeką Elbląg. Dochodziła godzina 20 i zapewne dlatego nie wszyscy mieli ochotę, na ten – co tu ukrywać – kaloryczny przysmak.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólne i aktywne spędzenie czasu na świeżym powietrzu oraz za bezpieczną jazdę. Szczególne podziękowania kieruję do sponsora zimnych smakołyków.

Kolejna popołudniowa wycieczka rowerowa odbędzie się 19 lipca. Start o godzinie 17:00 z pętli na ulicy Ogólnej. Odwiedzimy dolinę rzeki Kamienica.

Wtorek, 14 czerwca 2022 · | Komentarze 0

Rowerowy spacer z leśnikiem tym razem zawitał do lasu, Krasnego Lasu. Pięknej, północnej dzielnicy Elbląga.  Po zajęciach o ,,programie chrust+" wiem prawie wszystko :-))

To tu, to tam po okolicy

Niedziela, 3 kwietnia 2022 · | Komentarze 0

Takie tam tradycyjne patataj nad Nogat i z powrotem. Żuławy wiatrowo jakby dzisiaj odmienione ;-)

ROWEROWE WAGARY

Niedziela, 27 marca 2022 · | Komentarze 0

Ciesząc się, że tradycja wagarowania w narodzie nie ginie, spieszę donieść, że w dzisiejszych zajęciach rowerowych  brało udział 115 osób!!! :-) Wiosenne rowerowanie należy uznać zatem za otwarte. Na trasie długości prawie 15 km jechał cały przekrój wiekowy elbląskich entuzjastów podróżowania na dwóch kołach.

Byli też pewnie smakosze pieczonych kiełbasek, bo i taką atrakcję MOSiR przygotował na mecie dzisiejszego przejazdu przy wiacie Margitka na polanie z wiatami w elbląskiej Bażantarni.

Wcześniej mieliśmy jedną z niewielu okazji przejechania się po torze Kalbar, na co dzień niedostępnym dla tak dużych rowerów. Potem były drogi rowerowe Elbląga ze smakowitym zakończeniem w Bażantarni.

Dziękuję za wspaniałą frekwencję i zachowanie bezpieczeństwa podczas tej wycieczki.

To tu, to tam po okolicy

Niedziela, 20 marca 2022 · | Komentarze 0

Dzisiaj na warsztat poszły Cieplice i Nowakowo. Miły widok na Nogat z Kępy Rybackiej był urozmaicany rzeszami ludzi na rowerach. Piękne widoki :-)