avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.91 km/h i tak jest OK.

Z MICHAŁEM

To tu, to tam z Michałem i z Andrzejem

Niedziela, 25 października 2020 · | Komentarze 10

Trasa: ELBLĄG-Bielnik I-Kępa Rybacka-Nowakowo-Rangóry-Próchnik-ELBLĄG-Jagodno-Suchacz-Tolkmicko-Kadyny-Łęcze-ELBLĄG

Po ,,promocyjnie" długim śnie ruszyłem uczyć się Treka w towarzystwie mojego młodego bikera. Łatwą i miłą dla oka trasę przez Kępę urozmaiciłem podjazdem z Rangór, gdzie i Trek dał sobie radę z dziurami i nierównościami. No, ale zjechać to on tam szybko nie zjedzie ;-) Znudzeni 4 osobowymi kolumnami rowerów na ścieżce rowerowej przy Fromborskiej (jak tak można jeździć) skręciliśmy na Modrzewinę, ale że dwa dni temu padał deszcz ... to Trek zapoznał się z błotem. Jak mu wsadzę Smart Sam'y to będę miał gravela :-)

Druga część rowerowej niedzieli to jazda z Andrzejem, nie wiadomo gdzie i po co, czyli do Tolkmicka. Już zaczynaliśmy wspinaczkę do Pogrodzia, kiedy w jego szosie pękła szprycha w przednim kole. A że DW 503 ma jeszcze lepszy asfalt niż DW 504 to zawróciliśmy i przez Kadyny i Łęcze wróciliśmy już na lampach do Elbląga. I tak to Trek miał pierwszą jazdę po zachodzie słońca.

Patataj na szosie

Patataj na MTB

Polska złota jesień

Zaraz w błotko

Dwa kolarskie światy na tolkmickim molo

Wraca na zimę czy na noc?

To był męczący dzień ;-)

PRZEKOP MIERZEI WIŚLANEJ

Wtorek, 11 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bielnik II-Marzęcino-Tujsk-Rybina-Sztutowo-Kąty Rybackie-Nowy Świat-Kąty Rybackie-Sztutowo-Grochowo-Rybina-Tujsk-Nowy Dwór Gdański-Kmiecin-Solnica-Jazowa-ELBLĄG

Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną stopniowo posuwa się do przodu. A że ochotę na jej zobaczenie i chrzest roweru w Bałtyku miał także mój młody biker to cel jazdy został szybko ustalony. Miałem pewne obawy, czy dobre 100 km to nie będzie za dużo dla początkującego rowerzysty, ale okazało się że znowu jestem człowiekiem małej wiary ;-). Setka w dość trudnych okolicznościach pogodowych została łyknięta, budowa obejrzana (zdecydowanie polecam mniej oficjalny punkt widokowy), rower ochrzczony i potężny schabowy zjedzony.

Brawo Michał! Gratuluję życiówki :-)

To tu, to tam po Elblągu* ... kajakiem

Sobota, 8 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Ostatni rower wodny odpłynął nam gdy byliśmy już na moście wysokim, także zabrakło nam może z 5 minut :-) Na szczęście były kajaki i tak to po 5 latach przerwy popłynąłem sobie z młodym w kierunku Jeziora Druzno.

Dokładnie do słupa wysokiego napięcia i z powrotem. Na samo Druzno to tylko rowerem ;-)

*- rzeka Elbląg ;-)

Kategoria KAJAK, Z MICHAŁEM

To tu, to tam po Elblągu+

Piątek, 7 sierpnia 2020 · | Komentarze 0

Poza gorącym miastem wychyliłem się dzisiaj z moim młodym na trasę niedzielnej wycieczki. Upał w niedzielę wydaje się raczej pewny, ale jak na Żuławy to będziemy mieli całkiem sporo cienia podczas jazdy.

Co nie zwalnia z zabrania dużej ilości napojów i stosownego kremu przeciwsłonecznego. Poza tym trasa jest urocza, nie brak momentów wstrząsających, ale ze wszystkim sobie poradzimy ;-). Zapraszam!

WIECZOROWE KRĘCENIE

Czwartek, 25 czerwca 2020 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Milejewo-Ogrodniki-Jelenia Dolina-ELBLĄG

Młody wyciągnął mnie na testowanie nowego oświetlenia. A że dzień teraz długi to ruszyliśmy po 21, bo po co spać, jak można jechać :-)). Przedni Bontrager świeci przyjemnym, lekko matowym światłem i ma zasięg max. w granicach 100 metrów, ale generalnie nie są to jakieś spektakularne osiągnięcia.

Natomiast tylna lampka to prawdziwa petarda, dająca po oczach, znakach i wszystkim co odbija światło z wielką mocą i zaczynam wierzyć w jej marketing, że widać ją nawet z 2 km. 400 metrów już sprawdzone :-)

Testy odbyły się w zmierzchu Jeleniej Doliny i egipskich ciemnościach Bażantarni. Wycieczka się podobała i to najważniejsze. Że też ja nie miałem takiego instruktora ;-)

Cube ma wymienione pedały. Wróciły Wellgo C17 z konfiguracji podstawowej 2007 r.

ZDOBYWCY KRASNEGO LASU ;-)

Poniedziałek, 8 czerwca 2020 · | Komentarze 5

O poranku nie bacząc na ołowiane chmury ruszyłem z juniorem na pierwszą wspinaczkę jego nowym rowerem. Na terenowym skrócie JP II-Fromborska nastąpił chrzest błotny nowego sprzętu a potem było już tylko lepiej.

W Krasnym Lesie po zasłużonym odpoczynku - wspinaczka była pod wiatr - nadszedł czas na szybki powrót do centrum. Jestem pozytywnie zaskoczony.

To tu, to tam po Elblągu +

Środa, 3 czerwca 2020 · | Komentarze 17

W 1995 roku debiutowałem w turystyce rowerowej na trasie do Małdyt (40 km) po roku kręcenia na rowerze po Elblągu. Mój młody debiutował dzisiaj na okrężnej trasie do Wikrowa (20 km) rower mając od wczoraj. Też dobrze, a nawet lepiej :-).

Ciekawe jak daleko zajedzie ... Szerokości i gumowych drzew w każdym bądź razie wypada mu życzyć.

Sobota, 2 maja 2020 · | Komentarze 0

Trochę solo, trochę w towarzystwie, zelektryfikowanym towarzystwie :-). Pętelka przez Jelenią Dolinę i Próchnik nic młodego nie zmęczyła. Umie się ustawić w życiu ;-) Ciekawe, kiedy przyjdzie czas na zmęczenie podczas pokonywania tej trasy?

To tu, to tam po Elblągu +8

Sobota, 4 marca 2017 · | Komentarze 2

168 dni do MRDP.
Inauguracja sezonu przez mojego młodego bikera. + 10 go skusiło :-)