INFO

avatar Ten blog rowerowy prowadzi MARECKY z miasta Elbląg. Mam przejechane od 1995r. 284.763 kilometry, czyli właśnie po raz siódmy okrążyłem równik :-). Pomykam po drogach i dróżkach z prędkością 20.89 km/h i tak jest OK.
Więcej o mnie.

MOJA STRONA INTERNETOWA

marecki.home.pl

KATALOG ŻUŁAWSKICH DOMÓW PODCIENIOWYCH

DOMY PODCIENIOWE Z XVIII/XIX w.

MOJE GALERIE

FOTOSIK (do 30.04.2023)



baton rowerowy bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl 2008 button stats bikestats.pl

ARCHIWUM BLOGA

Dane wyjazdu:
5.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Maks. pr.:30.00 km/h
Temperatura:-2.0
Podjazdy: m
Rower:

To tu, to tam po Elblągu

Poniedziałek, 12 grudnia 2016 · | Komentarze 5

250 dni do MRDP.

Przeczytałem, że pierwsze (i ostatnie zapewne) w Elblągu rondo ósemkowe (zwane też podpaskowym) przeszło pomyślnie odbiory. Rondo jak rondo, bardziej interesujące rowerzystów rzeczy działy się w temacie nowej ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Konopnickiej, która wraz z rondem była jedną inwestycją.  Tak było jeszcze w listopadzie.

Pełen radosnego podniecenia pojechałem więc zobaczyć na własne oczy wszystko ładnie poprawione, uzupełnione i naprawione. Orgazmu nie było :-)).



1. Zrobiono skrajnię od krawężnika, ale ... kosztem szerokości ścieżki rowerowej, która teraz ma szerokość 1,25 m a powinna mieć 1,5 metra. Tej szerokości drogi budowano w Elblągu w latach ... 90 XX wieku. 




2. W kilku miejscach ścieżka ma nadal 1,40 m szerokości, co nijak nie wygląda jak 1,5 metra. 




3. Już kiedyś - skutkiem niefachowych odbiorów - musieliśmy obniżać krawężniki, ale jak widać, niewiele to niektórych nauczyło ...






Podsumowanie:


1. Inwestycja od strony rowerowej jest zbędna i pogarsza bezpieczeństwo rowerzystów w tym rejonie miasta. Nieprawidłowo zaprojektowana ścieżka stwarza niebezpieczeństwo potrącenia pieszych przez rowerzystów (i na odwrót) lub rowerzystów przez samochód. Od strony zachodniej ścieżka rowerowa przecina ulice: Pomorską (dwukrotnie - przy sklepie Słoneczko i przed Pizzerią La Capra, Kaliską i Pawią).

Pole widoczności dla kierowcy i rowerzysty jest tam bardzo słabe, bez porównania gorsze niż w przypadku jazdy rowerem po jezdni. Także silne odgięcie w rejonie ronda ścieżki rowerowej w prawo jest bardzo niebezpieczne, bo wprowadza w błąd kierującego samochodem co do rzeczywistych intencji rowerzysty w wyborze kierunku ruchu.

2. Ścieżka rowerowa została wykonana z polbruku, co jest niezgodne z Zarządzeniem Prezydenta Elbląga (rozdział 9).

3. Ścieżka rowerowa została wykonana niezgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ( nieprawidłowa miejscami jej szerokość).

Alternatywą, znacznie bezpieczniejszą i do tego tańszą w wykonaniu i utrzymaniu byłoby zaprojektowanie pasów rowerowych w jezdni lub zastosowanie środków uspokojenia ruchu i pozostawienie ruchu rowerów na zasadach ogólnych.

W obecnej sytuacji, gdy przepisy kodeksu drogowego zmuszają nas do korzystania z tak fatalnej drogi rowerowej, bo inaczej możemy narazić się na otrzymanie mandatu rekomenduję omijać w miarę możliwości ten odcinek ulicy Konopnickiej i korzystanie z alternatywnych ulic równoległych (doskonałej jakości asfalt na ulicy Modlińskiej i mniej doskonały na ulica Żyrardowskiej).

Kategoria OR



Komentarze
MARECKY
| 22:53 środa, 14 grudnia 2016 | linkuj Można, pewnie że można.
Gość | 00:09 środa, 14 grudnia 2016 | linkuj To nie można tego zgłosić tego do PINB?
MARECKY
| 21:21 wtorek, 13 grudnia 2016 | linkuj eliza: Wszystko siedzi w głowie, projektanci i decydenci są często jeszcze w innej epoce.

gość: Minister daleko, ale myślę że elbląski PINB też jest od nadzorowania ogólnopolskich aktów normatywnych.
Gość | 19:06 poniedziałek, 12 grudnia 2016 | linkuj A gdyby napisać pismo do Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ( nieprawidłowa miejscami jej szerokość) to by mogli zmusić UM do naprawy tego lub coś w tym stylu?
eliza
| 17:07 poniedziałek, 12 grudnia 2016 | linkuj niestety, powyższa inwestycja wpisuje się w trend powszechny - w Polsce nadal buduje się ścieżki a nie drogi rowerowe. Większość tych żałosnych ścieżek obniża bezpieczeństwo rowerzystów zmuszając do lawirowania krętymi, wąskimi i słabo oświetlonymi duktami w bezpośrednim sąsiedztwie nieprzewidywalnych pieszych.
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa echce
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]