POPOŁUDNIOWA TERKAWKA

Wtorek, 27 czerwca 2023 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Gronowo Górne-Elbląg-Stagniewo-Wilkowo-Gronowo Górne-ELBLĄG

Za nami pierwsza z cyklu czterech letnich wycieczek pod hasłem ‘’Wakacje z MOSiR-em 2023”. Celem jazdy była Terkawka, czyli dawny poligon położony między Gronowem Górnym a Elblągiem.

Ambitne plany sprawdzenia tamtejszych dróg pokrzyżowały nieco padające wcześniej przelotne, ale mocne opady deszczu, które zmusiły  do dokonania korekt trasy i ograniczenia odcinków terenowych.  Zwłaszcza że w grupie jechały z nami dzieci, a najmłodsze siedziało wygodnie w foteliku roweru swojej mamy.  Podczas samej wycieczki nie spadła na nas ani jedna kropla.

Także wycieczka ruszyła z ronda Bitwy pod Grunwaldem, aby przez Gronowo Górne wjechać na kilometrowej długości odcinek Terkawki.  Doprowadził on nas do ulicy Dąbrowskiego w Elblągu i za chwilę zaczęliśmy podjazd dębicki.  Każdy jechał go swoim tempem a grupa połączyła się w całość na wysokości Stagniewa.

Stąd rozpoczęliśmy zjazd nowej jakości drogą szutrową zbudowaną przez leśników w kierunku S22. Po dotarciu do asfaltu został nam zjazd do Gronowa Górnego, a potem znaleźliśmy się na miejscu startu, czyli rondzie Bitwy pod Grunwaldem.

Ale to nie był koniec wycieczki, bowiem dobrą tradycją stało się kończenie wakacyjnych jazd w lodziarni. W tym roku, dzięki sponsoringowi  Gminy Elbląg obchodzącej swoje 50-lecie, będą to lody w kawiarni Grupy Wodnej nad rzeką Elbląg.

I tam też nieco na około, przez Zatorze, udaliśmy się z ronda Bitwy pod Grunwaldem, oddając się słodkiemu łakomstwu  na zakończenie tej niełatwej wycieczki.

Na kolejną zapraszam 18 lipca. Będzie to nocna jazda do Suchacza, gdzie na punkcie widokowym Carla Pudora będziemy obserwować niebo, co w Roku Kopernikowskim wręcz wypada zrobić.  Ruszamy o godzinie 20:00 z pętli na ulicy Ogólnej.

Partnerem rowerowych wydarzeń, organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, jest Salon-Serwis Rowerowy Wadecki.