Czerwiec, 2011

Suma kalorii:20500 kcal

MARATON ŚLADEM MRDP

Sobota, 4 czerwca 2011 · | Komentarze 13

Nowe twarze pojawiły się na starcie kolejnego maratonu, który tym razem miał na celu zapoznanie się z trasą MRDP. Wraz z ROBERTEM mamy zamiar podjąć próbę jego pokonania, a najbliższa okazja już w 2013 r. :-).

TRASA:Elbląg-Braniewo-Żelazna Góra-Lelkowo-Górowo Iławeckie-Bartoszyce-Kętrzyn-Węgorzewo-Gołdap-Wiżajny-Sejny-Augustów-Lipsk Murowany-Sokółka-Białystok

PEŁNE FOTO

Z licznego grona 7 rowerzystów najdłużej z nami przebywał znany z dobrych, lecz pechowych występów w elbląskich alleycatach Marcin_Ch, który towarzyszył nam aż do Kętrzyna. Pozostali nieco wcześniej pojechali w różne strony zgodnie ze swoimi wcześniejszymi priorytetami.
NA STARCIE © MARECKI

Początkowe kilometry to walka z uporczywym zimnem (tylko +7) i szybkie tempo jazdy. Od Braniewa jechałem już w nogawkach, bo inaczej się nie dało. Po wschodzie słońca zaczęło się ocieplać, ale na dobre rozebraliśmy się o 7 rano w Kętrzynie, gdzie mieliśmy przerwę śniadaniową u Grzegorza. Jeszcze raz dzięki za śniadanko :-).

Potem było nieco walki z nawierzchniami dróg pomiędzy Gierłożą a Węgorzewem, zwłaszcza 3,5 km odcinek specjalny kostki brukowej to było to ;-). Amor w rowerze szosowym czasami naprawdę się przydaje :-)).
ROBERT I 3,5 KM ŁOMOTU :-) © MARECKI

Już wtedy zacząłem lekko wątpić, czy zdążymy na powrotny autobus z Siemiatycz, bo naszym oczom ukazywało się coraz więcej ciekawych miejsc. Jedno z nich uwieczniłem na tym zdjęciu.
PNIEWO-ZABYTKOWY BUDYNEK TOWARZYSTWA UBEZPIECZEŃ OD OGNIA © MARECKI

Odpuściliśmy sobie bunkry w Mamerkach i śluzę na Kanale Mazurskim w Leśniewie, a wcześniej bocianią wieś Żywkowo. Trzeba to będzie kiedyś nadrobić ;-).

W Baniach Mazurskim zatrzymałem się przed odnowionym budynkiem, który okazał się urzędem gminy. Fotka dla kolegi WILKA, który kolekcjonuje i odwiedza wszystkie gminy w Polsce. Bań Mazurskich już nie musisz ;-)
BANIE MAZURSKIE-URZĄD GMINY © MARECKI

W Baniach przeżyliśmy też z Robertem swoiste deja vu- lody z epoki lat 80-tych XX wieku. Tylko w 3 smakach i podawane z termosów :-).
BANIE MAZURSKIE-DOMOWE LODY W STYLU PRL :-) © MARECKI

Za Gołdapią (w której zjedliśmy na obiad pierwszą tego dnia porcję kartaczy) zrobiliśmy sobie przerwę nad jeziorem w Kiepołciach, gdzie elbląska ekipa gościła 2 lata temu. Teren, ukształtowanie i widoki Mazur Garbatych bardzo przypadły Robertowi do gustu, a że i ja byłem tutaj w czasach sprzed ery aparatu cyfrowego, ostatecznie zdecydowaliśmy, że nie pędzimy do Siemiatycz, a skupimy się na widokach ciekawszych niż uciekający asfalt :-).
KIEPOJCIE-CZAS NA OCHŁODZENIE © MARECKI

Zaraz potem odwiedziliśmy Stańczyki,
STAŃCZYKI-LEGENDARNE MOSTY © MARECKI

JAK WIDAĆ, JEST GDZIE JEŹDZIĆ © MARECKI

KRAJOBRAZ MAZUR GARBATYCH © MARECKI

a następnie spotkaliśmy samotnego bikera pomykającego na kolarzówce. Polecieliśmy za nim i w ten sposób poznaliśmy Maćka z Gołdapi na treningu do cyklu maratonów Mazovii. Towarzyszył nam do Żytkiejm, gdzie schodzą się granice 3 państw tworząc trójstyk.
ŻYTKIEJMY-TRÓJSTYK GRANIC PL-LT-ROS I ROBERT Z MAĆKIEM © MARECKI

Przed Wiżajnami zaliczyliśmy najdłuższy podjazd na trasie, a zaraz potem elegancki zjazd do Rutki-Tartak. Na ostatnim podjeździe Gór Sudawskich spotkaliśmy 4 rowerzystki, w ogóle na trasie ruch rowerowy był duży (dodam, że spotkaliśmy BIKERA z Tucholi w 4 dniu wyprawy dookoła Polski).

Wkrótce dotarliśmy do Sejn, gdzie naszą uwagę przykuł ten zabytek.
SEJNY-KLASZTOR PODOMINIKAŃSKI I BAZYLIKA NMP © MARECKI

Za Sejnami jechaliśmy dobrze znaną zmotoryzowanym elblążanom DK 16, na której odcinku do Augustowa jest zakaz poruszania się TIR-ów i panował spokój. Do tego klimatyczny las otaczający drogę powodował, że wspominam to jako jeden z najprzyjemniejszych odcinków.

W Augustowie byliśmy około 21 i uznaliśmy, że czas na kolację. Napotkany lokal miał w ofercie kartacze, więc skorzystaliśmy :-). Elegancką estakadą pieszo-rowerową przedostaliśmy się na drugą stronę opanowanej przez TIR-y DK 8 i z powrotem wjechaliśmy w Puszczę Augustowską. Egipskie ciemności rozświetlały nasze bocialarki i nieliczne samochody.

Przez Lipskiem Murowanym zacząłem zasypiać, tempo siadło i trzeba było jechać wolniej, tym bardziej, że zaliczyłem krzaki, ale bez gleby. Energetyk o wdzięcznej nazwie Burn nieco mnie rozpalił, ale szału nie było :-).

W Lipsku byliśmy około 24 i ledwo zdążyłem zrobić fotki poniższego kościoła, cała wieś zaległa w ciemnościach. Nie wiem, czy to było planowe, oszczędnościowe działanie, czy coś może zepsuliśmy ;-).
LIPSK MUROWANY-KOŚCIÓŁ NEOGOTYCKI pw. MATKI BOSKIEJ ANIELSKIEJ © MARECKI

Za Lipskiem dalsza droga prowadziła przez liczne miejscowości, gdzie nasze rowery były porównywane do dyskoteki z uwagi na bogate oświetlenie i odblaski. Jechało się spokojnie, młodzież nie szalała w samochodach :-). W Sokółce, z którą nasza Olimpia właśnie co zremisowała w piłkę nożną, byliśmy już za jasności. Do Białegostoku pozostało 40 km i o godzinie 5 rano pojawiliśmy się w mieście. PKP odjeżdżał o 6.16, toteż nieco czasu mieliśmy na śniadanie. Podróż minęła szybko i sprawnie, a rowery jechały wisząc w przedziale 3 rowerowym.

Dziękuję wszystkim za zarwanie co najmniej jednej nocki, wspólne pedałowanie i moc pozytywnych wrażeń. Robert dzięki za towarzyszenie na całej trasie.
Kategoria SUPERMARATONY

Piątek, 3 czerwca 2011 · | Komentarze 3

Miało być spokojnie i lekko, przed weekendowym maratonem rowerowym do Siemiatycz, ale nie wyszło.

W NEKSUSIE na Mickiewicza podczas zakupu dętek i rękawiczek dostrzegłem piękną przyczepkę, z którą jak wiadomo, można już legalnie podróżować po drogach rowerowych i nierowerowych z dzieckiem w środku. Szkoda, że nie jestem mniejszy, bo też bym w niej posiedział :-).

PRZYCZEPA ROWEROWA © MARECKI

Czwartek, 2 czerwca 2011 · | Komentarze 0

Dostrzegłem dzisiaj w oddali przecudnej urody biały rower w stylu holenderskim. Przyspieszyłem i miałem okazję spotkać jedną z pierwszych ROWERZYSTEK w tej rubryce. Dałem jej oczywiście święty spokój i ruszyłem dalej.

Spotkałem prawdziwą kobietę renesansu i do tego na rowerze. Bez wdawania się w szczegóły dość powiedzieć, że w kręgu jej zainteresowań są m.in tak odległe tematy jak muzyka i dżudo :-).
W pełni cywilna elegancja, żadnej lycry czy innych takich wynalazków.

Rower to zadbany i wygodny citybike z damską ramą bez przerzutek, za to z błotnikami, osłoną łańcucha, piękną stalową lampą i wielkim dzwonem :-). Widać też sprężynowe siodło oraz niezbędne przy jeździe po mieście zabezpieczenie w postaci masywnej linki.

Dziękuję za pozowanie i miłą pogawędkę. Pozdrawiam :-).
ELBLĄSKA ROWERZYSTKA © MARECKI

DK 7 DO PASŁĘKA

Środa, 1 czerwca 2011 · | Komentarze 0

W ramach sprawdzania nowych opon szosowych Schwalbe Durano wybrałem się na szybką jazdę do Pasłęka. Najpierw jechałem po starym śladzie DK 7, co w okolicach Nowiny i Pilony wiązało się z jazdą po żwirze i piasku, a na wiadukcie w Bogaczewie z koniecznością pokonania z buta barier energochłonnych, zaś wróciłem po nieotworzonej jednej z jezdni S7. I tu jechało się cudnie, chociaż nieco pod wiatr.

Opony dzielnie dały sobie radę z elementami terenowymi, a tylna poddała się już w Elblągu jakiemuś szkłu. Mam nadzieję, że to pierwsze koty za płoty i teraz będzie już OK :-).

Kilka fotek poniżej. Całość do Pasłęka otwierają ponoć 15 czerwca br. Jak kogoś bardziej pasjonuje temat to POLECAM.

NA STAREJ DK 7 © MARECKI

Z WIADUKTU W KOMOROWIE ŻUŁAWSKIM © MARECKI

Z WIADUKTU W KOMOROWIE ŻUŁAWSKIM I POCIĄG-PRZEMYTNIK :-) © MARECKI

WIADUKT W BOGACZEWIE © MARECKI

ASFALT JAK STÓŁ © MARECKI

WĘZEŁ PASŁĘK-PÓŁNOC © MARECKI

RONDO DONIKĄD :-) © MARECKI

Środa, 1 czerwca 2011 · | Komentarze 7

Upałów ciąg dalszy, chociaż dzisiaj od południa zaczęło się chmurzyć i temperatura siadła. W każdym mijanym dzisiaj przedszkolu czy parku odbywały się imprezy z okazji dnia dziecka, a dla wszystkich małych i dużych elbląskich dzieci jeżdżących na rowerach prezentem od wielu zaangażowanych rowerowo osób są pewne nowości na drogach rowerowych widoczne na poniższych fotkach :-).