Styczeń, 2012

Suma kalorii:2000 kcal

ŻUŁAWY GDAŃSKIE

Niedziela, 8 stycznia 2012 · | Komentarze 7

Po nieco ponad roku wróciłem na Żuławy Gdańskie, aby w szerszym gronie obejrzeć nowy dom podcieniowy w Osicach. Zeszłoroczne ODKRYCIE jest już ukończone z zewnątrz i prezentuje się pięknie i monumentalnie.

Zgodnie z SENTENCJĄ na ścianie frontowej domu, zostaliśmy bardzo serdecznie i gościnnie przyjęci przez właścicieli podcienia. Mieli wszelkie prawo aby nas pogonić, bo nie każdy zdzierżyłby ekipę rowerzystów bez zapowiedzi pojawiającą się na posesji :-). Tym bardziej jeszcze raz bardzo dziękujemy za miłe przyjęcie.

TRASA: TCZEW-Czatkowy-Koźliny-Krzywe Koło-Steblewo-Giemlice-Osice-Suchy Dąb-Grabiny Zameczek-Trutnowy-Miłocin-Wocławy-Koszwały-Kiezmark-Nowy Dwór Gdański-Marzęcino-Nowakowo-ELBLĄG

FOTORELACJA

Pierwsza zbiórka nastąpiła na dworcu PKP w Elblągu, który po długim remoncie jest już dostępny dla podróżnych i prezentuje się bardzo oryginalnie.
ELBLĄG-TRÓJWYMIAROWY DWORZEC PKP © MARECKI

KRZYSIEK i MANIEK wybrali jadę przez Żuławy bez PKP, co pozwoliło im zaoszczędzić 26 zł :-). W Tczewie na placu przed dworcem PKP zjawiło się 7 rowerzystów z Elbląga i 10 z Gdańska oraz szeroko pojętych jego okolic. Miło było spotkać się z FRANSEM, liderem GRT i znawcą rowerowych okolic Trójmiasta.

Przed dworcem nastąpiło pierwsze i ostatnie spotkanie z WOŚP (na Żuławach była całkowita cisza), zasililiśmy skarbonki tym co kto miał. Jedna z wolontariuszek na nasz widok zasłabła, ale doszła do siebie :-).

Ruszyliśmy z Tczewa w towarzystwie lekkiego wiatru w plecy. Postoje robiliśmy właściwie przy każdym zabytkowym kościele i przy każdym domu podcieniowym. Nieco dłużej czekaliśmy w Steblewie na MIRKA, który z Elbląga przybył też bez pomocy PKP.
STEBLEWO-GROBOWIEC RODZINY WESSEL © MARECKI

Kolejnym przystankiem na trasie były Osice ze wspaniałym domem podcieniowym, A.D. 2010. Mieliśmy możliwość obejrzenia go wewnątrz, a także posłuchania co gospodarze mają ciekawego do opowiedzenia.
OSICE-NOWO ZBUDOWANY DOM PODCIENIOWY © MARECKI

Kolejny postój mieliśmy we wsi Grabiny-Zameczek gdzie obejrzeliśmy tytułowy zamek, a raczej to co z niego zostało, gdyż wielokrotne przebudowy sprawiły, że jak Malbork to on nie wygląda oraz największy powierzchniowo żuławski dom podcieniowy w Trutnowych. Potem zostało nam dotrzeć do Wocław na DK 7, gdzie grupa gdańska skręciła do siebie, a my obraliśmy kierunek na wschód. Wcześniej w Miłocinie obejrzeliśmy kolejny dom podcieniowy, tym razem ładnie odnowiony z zewnątrz dzięki wsparciu UE.
GRABINY-ZAMECZEK © MARECKI

TRUTNOWY-DOM PODCIENIOWY © MARECKI

TRUTNOWY-BOGATO OZNAKOWANY PIESZY SZLAK DOMÓW PODCIENIOWYCH :-) © MARECKI

MIŁOCIN-ODNOWIONY DOM PODCIENIOWY © MARECKI

KOSZWAŁY-TABLICA SZLAKU MENNONITÓW © MARECKI

KIEZMARK-MOST DROGOWY DK 7 NA WIŚLE © MARECKI

W Nowym Dworze Gdańskim zatrzymała nas na dłużej lokalna Biedronka i przyczyną nie była szczególna oferta promocyjna. Na jej parkingu przebite zostały dętki dwóch Piotrów, co nieco nas spowolniło.

Przez prom w Kępinach Wielkich dotarliśmy już bez przeszkód do Elbląga, gdzie zameldowaliśmy się około 17. Dodam, że w drodze powrotnej towarzyszył nam I klasy wiatr w plecy; jechało się po prostu pysznie ;-).

Dziękuję wszystkim za wspólne pedałowanie, sezon 2012 możemy spokojnie uznać za otwarty :-). Pozdrower.

Sobota, 7 stycznia 2012 · | Komentarze 0

SPOTKANIE NOWOROCZNE

Niedziela, 1 stycznia 2012 · | Komentarze 4

Tradycyjne spotkanie noworoczne elbląskich rowerzystów odbyło się tym razem u podnóża Góry Chrobrego. Chętnych do wejścia na jej szczyt powstrzymała wiadomość o zalegającym na podejściu błocie.

Po złożeniu sobie życzeń grupa przemieściła się pieszo lub rowerowo pod muszlę koncertową, gdzie wraz z GR STOP ruszyliśmy do wiaty Wiktorówka, aby przy ognisku kontynuować integrację.

Miłym akcentem było otrzymanie od KOMENDANTA GR STOP klubowego kalendarza, który ozdobił już jedną ze ścian. Bardzo dziękuję :-).

Podczas noworocznego toastu zaczął padać śnieg, co zostało zapisane na konto korków od szampana, które najprawdopodobniej podziurawiły chmury śniegowe :-).

Samotny powrót to jazda w padającym śniegodeszczu, który napędził mi dwa razy stracha swoją śliskością na zakrętach. Ale opon zimowych jeszcze nie warto zakładać.

Kilka fotek poniżej, a wszystkie TUTAJ.

COSA NOSTRA ? :-)) © MARECKI

SPOTKANIE NOWOROCZNE © MARECKI

GÓRA CHROBREGO-I TYLKO ŚNIEGU BRAK © MARECKI

WRAZ ZE STOPOWCAMI © MARECKI

PRZY WIACIE WIKTORÓWKA © MARECKI

MISTRZOWIE TOASTU NOWOROCZNEGO © MARECKI

PRZY WIACIE WIKTORÓWKA I PIERWSZY ŚNIEG AD. 2012 © MARECKI

Mamy 1 stycznia podaję więc spis zaplanowanych wycieczek w roku 2012. Jak tylko zalegalizują mały ruch przygraniczny to pewnie dojdzie do tej listy jazda na Kaliningrad :-). Poza tym w rachubę wchodzi udział w 43 i 44 HARPAGANIE, ale tylko w przypadku ciekawych i nieznanych lokalizacji ;-). A pierwsza jazda już za TYDZIEŃ.