Styczeń, 2015

To tu, to tam po Elblągu +4

Poniedziałek, 12 stycznia 2015 · | Komentarze 4

Teoretycznie mogę nic nie mieć do tego, że blachosmrody zrobiły sobie parking na chodniku najnowszej elbląskiej ulicy Ofiar Sprawy Elbląskiej. Ponieważ jednak solidaryzuję się z pieszymi, którzy w tej sytuacji są zmuszeni wchodzić pod jadące po drodze rowerowej rowery sprawa robi mi się szczególnie bliska. Interwencja w toku :-).

Po południu pierwsze kilometry młodego. W styczniu !

Kategoria OR, Z MICHAŁEM

UZDROWISKO FROMBORK

Sobota, 10 stycznia 2015 · | Komentarze 3

Trasa: ELBLĄG-Łęcze-Ogrodniki-Milejewo-Majewo-techniczna przy S22 węzeł Błudowo-węzeł Chruściel-Biedkowo-Bogdany-Frombork-Pogrodzie-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Celem kolejnej jazdy pod znakiem ,,Po co spać, jak można jechać'' był Frombork i nowy plac zabaw powstały jesienią 2014 r. Zanim tam dotarliśmy z Robertem nieco okrężną drogą przez Wysoczyznę Elbląską  mieliśmy okazję przejechać się drogą techniczną przy S22 (byłem tam nocą po raz pierwszy) i sprawdzić szczelność naszych butów, spodni i kurtek oraz oświetlenia w warunkach siąpiącego ni to deszczu, ni to śniegu. Brak prawdziwej zimy jest doprawdy dotkliwy.

Z Fromborka zjechaliśmy do Tolkmicka i dołem (DW 503) wróciliśmy do Elbląga tutaj odprowadzając przez chwilę elbląskiego hardcora Kristofera, który jechał do Kościerzyny zobaczyć muzeum akordeonów. Pasjonat :-).

Z Robertem wjeżdżamy na drogę techniczną przy S22 © MARECKI

Frombork © MARECKI

Frombork-wzgórze katedralne © MARECKI

Frombork-nowy plac zabaw przy dworcu PKP © MARECKI

Tolkmicko-kościół Św. Jakuba © MARECKI

Tolkmicko-nowy ratusz © MARECKI

Ps. Frombork i dwie okoliczne wsie mają już status uzdrowiska! To drugie uzdrowisko w województwie warmińsko-mazurskim.

Piątek, 9 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Człowiek się przyzwyczaił do dobrego, a tutaj nagle taki zonk :-/. Po bardzo długiej przerwie zdarzyło mi  się przebić dętkę. Cóż, zimowe opony w Giancie to nie to samo co Schwalbe Marathon Dureme. Gdzie ja mam łatki :-)?

Kategoria SERWIS

Czwartek, 8 stycznia 2015 · | Komentarze 4

Powolny objazd miasta po świeżym śniegu, który  szybko robi się wspomnieniem. Pogoda sobie hasa od -10 do +10 i nie wiadomo co to jest. Aparat foto miałem w pogotowiu to i kilka fotek jest.

Rolnicza panorama Elbląga

Coś wieźli do Dareckiego żeby się nie nudził :-). Darek, co widzimy na zdjęciu?

Sąd Okręgowy rośnie jak na drożdżach. Żeby nie kłuć w oczy i zachować proporcje nie powinien już rosnąć, ale jeszcze mu dorzucą kilka pięter i będzie 10-piętowe ciacho :-)

Zmiany też na osiedlu Gwiezdna. Mieszkańcy SM Sielanka zamiast drzew i trawy mają samochody na wysokości parteru :-)). Niebawem powinni mieć na klatkach schodowych boksy samochodowe ;-). Słodkiego, miłego życia.

Środa, 7 stycznia 2015 · | Komentarze 2

Mróz już mamy, teraz czekam na metr śniegu i taką zimę jak poniżej :-).

Poniedziałek, 5 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Wiosnę czuć w powietrzu, a nie zimę. Czy jest szansa na takie widoki?

Niedziela, 4 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Sprawdziłem jak jeździ się pod wiatr, który mnie tak ładnie napędzał wczoraj. Jeździ się powoli :-))

Na fotce elbląski zachód słońca widziany z Modrzewiny.

BEZLEDY

Sobota, 3 stycznia 2015 · | Komentarze 6

Trasa: ELBLĄG-Milejewo-Młynary-Wilczęta-Pakosze-Pieniężno-Górowo Iławeckie-BEZLEDY-Bartoszyce-Łankiejmy-Korsze>>>PKP>>>ELBLĄG

FOTOGALERIA  (z opisem)

Na trasę ruszyłem kilka minut po północy i popędzany ,,zefirkiem '' z zachodu sprawnie wspiąłem się do Milejewa. Tam po wykonaniu skrętu w prawo już wiedziałem że jazda będzie bez trzymanki i hamulców - wind is the limit :-). Wichura w plecy sprawiła że kilometry pokonywałem błyskawicznie, a szum szerokich na 2,2 cala opon Conti Mountain King brzmiał szczególnie sympatycznie.  Pomimo silnego wiatru spotkałem na trasie wszystkie i na szczęście krótkotrwałe rodzaje opadów - deszcz, śnieg, grad i śniegodeszcz. Były też chwile bezchmurne, co pozwalało korzystać z pośredniego oświetlenia słonecznego. Jadąc, skupiony byłem też na samej jeździe bo miejscami gałęzie leżały na drodze. Na nocnej całej trasie widziałem zaledwie kilka samochodów i stado czujnych saren na poboczu.

Nocna jazda ma to do siebie, że utrudnione jest podziwianie krajobrazów, dlatego też skupiłem się na fotografowaniu podświetlonych kościołów oraz ozdobionych świątecznie posesji. Inwencja ludzi  czasami przechodzi wszelkie wyobrażenie, jak ciekawie można udekorować dom.

Pierwszy postój miałem więc w Młynarach, kolejne zaś w Pieniężnie i Górowie Iławeckim (chyba nigdy nie napiszę tej nazwy bez pomyłki). Na wyjeździe z Górowa musiałem spojrzeć na mapę bo skrzyżowanie dróg było dla mnie nieczytelne.

Do wsi Bezledy dotarłem mając 115 km, a do granicy trzeba jeszcze było 7 km dorzucić. I to był jedyny odcinek walki z wiatrem. Niezapomniane wrażenie - jechałem prawie pół godziny! Na granicy dał się zauważyć kompletny brak TIR-ów. Osobówek było kilkadziesiąt, a innych rowerzystów nie dostrzegłem. Do czasu otwarcia przejścia granicznego w Grzechotkach na S22 było to największe przejście graniczne z Rosją.  Chwilę się tam pokręciłem, wykonałem fotkę i ruszyłem na śniadanie do Bartoszyc. Po krótkiej chwili,  czyli kilkunastu kilometrach :-) siedziałem w barze na wjeździe do miasta  i za całe 12 zł konsumowałem stosowne do okoliczności pierogi ruskie i apolityczny żurek.

Kończące się ciemności wykorzystałem jeszcze na wykonanie zdjęć dwóch bartoszyckich kościołów i pozostało mi już udać się do Korsz, gdzie spodziewałem się uzyskać pomoc w transporcie na zachód od  PKP.  Jazda rowerem w tych okolicznościach, a zwłaszcza z posiadanym limitem czasowym nie miała sensu i szans na powodzenie.

W Korszach okazało się że mam dobrą godzinę do pociągu, więc  pokręciłem się po tym miasteczku, oglądając lokalne atrakcje w postaci trzech wież ciśnień i parowozu z maszynistą. Kiedyś to był bowiem duży węzeł kolejowy w Prusach Wschodnich, a i obecnie stacja obsługuje połączenia dalekobieżne. Ruch towarowy odbywa się także poprzez kolejowe przejście graniczne w Skandawie z Rosją.

Piątek, 2 stycznia 2015 · | Komentarze 0

NOWY ROK 2015

Czwartek, 1 stycznia 2015 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Jagodno-Kamionek Wielki-Łęcze-Pagórki-Elbląg Jelenia Dolina-ELBLĄG

Tradycyjne spotkanie noworoczne elbląskich rowerzystów i rowerzystek zgromadziło nieliczną grupkę, która po złożeniu sobie u podnóża Góry Chrobrego  życzeń ruszyła  zrobić pierwsze tegoroczne kilometry. Z uwagi na odwilż konsekwentnie omijaliśmy drogi terenowe, ale i tak udało nam się dokonać odkryć nowy punkt widokowy oraz ścieżkę dydaktyczną w Rezerwacie Przyrody Zatoka Elbląska. Dzięki Piotr za cenny podszept :-).

Mój plan rowerowy na ten rok jest niezwykle krótki i zwięzły i identyczny z zeszłorocznym - robić minimum 1000 km miesięcznie, tak aby w skali roku pojawiło się co najmniej 12.000 km.