Lipiec, 2016

Środa, 20 lipca 2016 · | Komentarze 0

395 dni do MRDP.
Rower trzykołowy Swan z przechylną ramą??? Wujek Google mówi, że był na sprzedaż, a może i dalej jest bo porusza się z numerem telefonu. Ma niewątpliwie swój styl i szyk tak więc trafia do Elbląg Cycle Chic :-)

Wtorek, 19 lipca 2016 · | Komentarze 0

396 dni do MRDP.

Na jednym ze skrzyżowań w Elblągu powstaje rondo ,,ósemkowe''. Taka lokalna innowacja dla blachosmrodów:-). Na nieszczęście dla nas w ramach tej inwestycji powstaje też droga dla rowerów wzdłuż lokalnej ulicy. Poprowadzona też innowacyjnie - tuż przy wejściach na posesje (zamiast przy jezdni) i na dodatek z polbruku - dlaczego, skoro asfalt jest tym co lubimy najbardziej?

Z tak umiejscowionej ddr korzystać nie zamierzam i żadna siła mnie do tego nie zmusi, bo szkoda mi zdrowia okolicznych mieszkańców jak i mojego zwłaszcza też.

Poniedziałek, 18 lipca 2016 · | Komentarze 0

Kolega Grzegorz z dawnych lat szkolnych wprowadza swoim stylowym tandemem trochę zamieszania w rubryce Elbląg Cycle Chic. Tandemu jeszcze w niej nie było :-)

397 dni do MRDP.

TRIATHLON W ELBLĄGU

Niedziela, 17 lipca 2016 · | Komentarze 0

Byłem w pracy, ale kilka fotografii i filmik udało mi się zrobić. Stałem przy najtrudniejszym odcinku części rowerowej i zwykłym części biegowej. Super impreza!  Pełen szacunek dla wszystkich uczestników i pozdrowienia dla znajomych. Byliście wielcy :-)

1. Leszek w barwach KM Bike

2. Mikołaj

3. Anonimowy bohater zawodów (spójrzcie na jego rower ...) - nie był ostatni na mecie

FILM

398 dni do MRDP.

Podjazdy: 80 m

GRUBA KAŚKA

Sobota, 16 lipca 2016 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Kamiennik Wielki-Kwietnik-Nowe Monasterzysko-Młynary-Gardyny-Stare Siedlisko-Nowica-Bronki-Słobity-Słobity Stacja-Góry-Mikołajki-Młynarska Wola-Młynary-Nowe Monasterzysko-Milejewo-ELBLĄG

GPS (szlak)

MAPA (szlak)

FOTOGALERIA (z opisem)

Drugi z rajdów promujących nowopowstałe i jeszcze nieoznakowany szlaki w gminie Młynary prowadził trasami o nazwach ,,Kółko SHL’’ i ,,Gruba Kaśka’’. Mój imiennik, Marek Puzyrewski dostał w prezencie zadanie sprawdzenia szlaku ,,Kółko SHL’’, a ja pojechałem obejrzeć ,,Grubą Kaśkę’’.

Na rynku w Młynarach pojawiłem się kilkanaście minut przed czasem, co pozwoliło mi jeszcze zajrzeć do wnętrza mniejszego z młynarskich kościołów. Nie byłoby to możliwe gdyby nie uprzejmość pani będącej w jego wnętrzu. Niepozorna świątynia skrywa w sobie organy, co jest rzadko spotykane w tak małych kościołach.

Po zakończonym zwiedzaniu poczekałem na uczestników wycieczki na młynarskim rynku. O godzinie 10.00 pojawiła się trzyosobowa, rowerowa rodzina i można było ruszać na trasę.

Z Młynar wyjechaliśmy drogą na Wierzno Wielkie aby w Gardynach skręcić na ścieżkę dydaktyczną Nadleśnictwa Młynary. Prowadzi ona między innymi do pomnikowej sosny pospolitej, która liczy sobie 300 lat i zwie się ,,Grubą Kaśką’’. Do objęcia jej pnia potrzebne są 3 osoby, tak więc jest to konkretny i zupełnie niepospolity okaz.
Ponieważ najbliższej okolicy tej pomnikowej sosny bronią czarne mrówki z pobliskiego mrowiska nasze oględziny zakończyliśmy dość szybko i ruszyliśmy w dalszą drogę.

Dobrej jakości szutrówka doprowadziła nas do Starego Siedliska, gdzie warto zatrzymać się przy galerii sztuki lokalnego rzeźbiarza Mirosława Dziewałtowicza. My już ta galerię widzieliśmy, więc nie zatrzymując się dalej zrobiliśmy kółko po Starym Siedlisku i skierowaliśmy się do Nowicy.

Przy kościele w Nowicy zarządziłem odpoczynek, a że drzwi kościoła były otwarte skorzystaliśmy z okazji i zajrzeliśmy do jego wnętrza. Poza tym obejrzeliśmy stalowe krzyże cmentarne zgromadzone przed kościołem z nazwiskami dawnych mieszkańców tych ziem.

Dalsza droga prowadziła odcinkiem drogi wojewódzkiej 509, gdzie spotkaliśmy się z nieco większym ruchem samochodowym. Już po chwili zjechaliśmy z niej i skierowaliśmy nasze rowery w kierunku Słobit do których było 7 km. 1/3 tego dystansu przebiegła po drodze wyłożonej polnymi kamieniami i gdyby nie gruntowe pobocze byłoby trudno sprawnie pokonać ten odcinek. Za wsią Bronki, która niebawem będzie obchodzić 670 rocznicę założenia bruk się skończył i asfaltem dotarliśmy do Słobit.

W Słobitach do 1945 roku znajdował się piękny pałac rodu zu Dohna, który obecnie pozostaje w rękach prywatnych i dostęp do ruin jest niemożliwy. Ruin, ponieważ po przejściu Rosjan w 1945 r. z pięknego pałacu nic się nie ostało.

Więcej szczęścia miał zabytkowy kościół, pod który podjechaliśmy aby zrobić sobie chwilę przerwy. Tym bardziej, że zaczynała się najbardziej pagórkowata cześć trasy z podjazdem na górę o wysokości 93 metry n.p.m. w miejscowości nomen omen Góry :-).

Wcześniej przejechaliśmy przez Słobity-Stację, gdzie na murze dawnej nastawni kolejowej można dostrzec niemiecką nazwę tej miejscowości (Schlobitten) i po przekroczeniu toru linii kolejowej Elbląg-Bogaczewo-Braniewo zaczęliśmy się wspinać po drodze z płyt betonowych.
Nawierzchnia ta stała się niewygodna na zjeździe, ale że widoki są w tej okolicy szczególnie piękne, nie było żalu hamować.

Dojechaliśmy niebawem do wsi Mikołajki, gdzie w oczy rzuciła nam się ciekawa kapliczka przydrożna do której wykonania wykorzystano pień drzewa. Dowiedzieliśmy się też, że Mikołajki mają już ponad 700 lat (1308-2008) o czym mówi okolicznościowy obelisk.

Za Mikołajkami dotarliśmy do drogi asfaltowej, która doprowadziła nas do Młynarskiej Woli skąd już ,,rzut beretem’’ dzielił nas od Młynar i zamknięcia pętli na rynku. Czekało nas jeszcze 5 km jazdy do Nowego Monasterzyska, gdzie zostało dla rowerzystów przygotowane ognisko z kiełbaskami i słodyczami. Dotarliśmy tam w trójkę, bo jeden z uczestników już nie chciał dalej jechać i został w Młynarach.

W Nowym Monasterzysku ognisko trwało już w najlepsze, bo uczestnicy trasy ,, Kółko SHL’’ znacznie szybciej pokonali swoją trasę – wszak mieli tylko 15 km do przejechania a my aż 36+5.
Po zasłużonym obiedzie wróciliśmy z Markiem do Elbląga i w ten sposób zakończyło się nasze sobotnie jeżdżenie.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspólną jazdę i spotkanie, a pani Teresie za zaproszenie. Do zobaczenia.

399 dni do MRDP.

Piątek, 8 lipca 2016 · | Komentarze 0

407 dni do MRDP.

Czwartek, 7 lipca 2016 · | Komentarze 0

408 dni do MRDP.
Do jedynej jak dotąd tablicy informacyjnej przy ulicy Przymurze na Starym Mieście

dołączyły trzy nowe ustawione przy Moście Wysokim, Bramie Targowej i przy ulicy Wigilijnej.

Środa, 6 lipca 2016 · | Komentarze 0

409 dni do MRDP.

Giant zyskał nową obręcz z przodu, bo  poprzednia wzięła sobie i pękła bezwstydnie oraz bez zdania racji. Pewnie  kamyczki GreenVelo ją dobiły :-/. Obecnie pomykać będę na feldze Mavic A 119 i zobaczymy co z tego wyniknie.

Kategoria SERWIS

Poniedziałek, 4 lipca 2016 · | Komentarze 0

411 dni do MRDP.
Szlabany przyjazne rowerzystom zagościły na GreenVelo  w Bażantarni. Jest nadzieja, że skończy się jazda samochodami na skróty z Dąbrowy.

BAŻANTARNIA i MODRZEWINA

Niedziela, 3 lipca 2016 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Bażantarnia-Dąbrowa-Jagodnik-Krasny Las-Modrzewina-ELBLĄG

Pierwsza z wakacyjnych jazd spod znaku ,,Wakacje z MOSIR-em'' prowadziła do dwóch największych parków w Elblągu. Pierwszy z nich to dobrze znana wszystkim Bażantarnia, drugi to las komunalny Modrzewina, który będzie cieszył przyszłe  pokolenia elblążan. Pomimo doskonałej rowerowej pogody dużej frekwencji nie było.

Trudną, interwałową trasę z czereśniami w tle pokonały 3 osoby, a potem zajrzeliśmy nad rzekę Elbląg gdzie na festiwalu sportów wodnych działo się nieco więcej :-).

Dziękuję za wspólne kręcenie. Kolejna wakacyjna wycieczka już 31 lipca.