MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #1 - GÓRA SREBRNA

Niedziela, 6 kwietnia 2014 · | Komentarze 5

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Jelenia Dolina-Ogrodniki-Piastowo-ELBLĄG

Sto trzynaście osób ruszyło w trasę pierwszej w tym roku Miejskiej Wycieczki Rowerowej. Zmiana szyldu z Ergonomicznych na Miejskie jak widać nie odstraszyła elbląskich rowerzystów, którzy punktualnie o 10.00 zjawili się na pętli tramwajowej na ulicy Ogólnej.

Trasa naszej jazdy przewidywała zdobycie najwyższego szczytu Wysoczyzny Elbląskiej, czyli tytułowej Góry Srebrnej. Całe 198,5 metra n.p.m. :-). Pokaźna liczba pasjonatów dwóch kółek nie byłaby możliwa bez połączenia sił z elbląską Grupą Rowerową STOP, która dzisiaj rozpoczęła kolejny sezon swojej turystycznej jazdy po okolicach Elbląga dalszych i bliższych.

Nasz bardzo rozciągnięty peleton odpoczywał na trasie w Jagodniku, Jeleniej Dolinie i Ogrodnikach. Główny ,,popas'' miał miejsce na szczycie Góry Srebrnej, a może i dwóch szczytach. Oznakowania geodezyjne są czasami wieloznaczne :-). Z pewnością jednak szczyt zdobyliśmy i to się liczy :-).

Nagrodami za wjazd na górkę były krówki ciągutki z elbląskiej firmy cukierniczej ,,Wolność'' , których 100 sztuk rozeszło się w mig i jeszcze dla nikogo nie zabrakło. Ciekawe? :-). Pojawiły się też w moich rękach ulotki nowego sklepu rowerowego, który zaparkował na elbląskim Starym Mieście z bardzo ciekawymi rowerami. Więcej o tych rowerach niebawem.

Na zakończenie naszej jazdy pozostało zjechać do Elbląga i udać się na grochówkę do Baru Akademickiego prowadzonego przez firmę Poliszynel, jednego z dwóch partnerów cateringowych miejskich wycieczek rowerowych. Część grupy zjechała asfaltem, część wybrała drogę przez Bażantarnię. Szlak niebieski był suchy zupełnie. Prawie wszyscy spotkaliśmy się razem na zupie. Grochówka była I klasa, dokładkom nie było końca :-). I w ten aktywny sposób nasza wycieczka dobiegła końca. Dziękuję wszystkim za miłe towarzystwo i wspólne pokonanie niełatwej momentami trasy.

Dziękuję głównemu sponsorowi Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za ubezpieczenie wycieczki,  a za skuteczne nagłośnienie wycieczki dziękuję elbląskim mediom, tj. Portel, Info Elbląg, Elblag.net, Dziennik Elbląski, Nasz Elbląg, radiu ESKA i Radiu Olsztyn oraz Telewizji Elbląskiej.