DW 503

Niedziela, 6 lipca 2014 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Milejewo-Huta Żuławska-Rychnowy-Brzeziny-Pogrodzie-Tolkmicko-Kadyny-Suchacz-Kamionek Wielki-ELBLĄG

Trzecia (pierwszadruga) i ostatnia jazda po nowej DW 503. Droga została podobno oficjalnie oddana do użytku, chociaż palety polbruku, krawężników i innej betonowej biżuterii w kilku miejscach zdają się temu przeczyć. Tym razem jechałem od Pogrodzia do Elbląga. Zanim tam dotarłem wspiąłem się na Wysoczyznę Elbląską, skosztowałem porzeczek i zostałem pogoniony przez pszczółki :-). Uważajcie,  pod jakim drzewem się zatrzymujecie ;-). A potem przyszedł czas na analizę.

Infrastruktura rowerowa wzdłuż całej drogi nie istnieje, ruch rowerowy odbywa się po jezdni. Chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym znajdziemy w Tolkmicku, Kadynach i Suchaczu. Na trasie jest jeden zakaz B-9 w Kadynach ( od strony Elbląga) podyktowany podobno zwężeniem jezdni w pobliży pomnika przyrody - 700 letniego Dębu Bażyńskiego. Nie ma żadnych miejsc odpoczynku ani stojaków rowerowych, że o innych wynalazkach nie wspomnę.

Nawierzchnia asfaltowa nie jest idealnie gładka, miejscami podczas dynamicznych zjazdów daje się odczuć wibracje. Uważajcie na  znaki ograniczenia prędkości! Malowanie drogi jest grubowarstwowe na środku jezdni i cienkowarstwowe przy poboczach. Ma to znaczenie podczas jazdy w deszczu, bo jak wiadomo ta pierwsza metoda malowania gwarantuje lodowisko po jej zmoczeniu. Pobocze jest niby utwardzone (opony szosowe nie zapadają się w nie), ale wjazd na dużej prędkości to pewna gleba. Jadąc tak do 20 km/h uda się jej uniknąć.
Przy przebudowie wycięto masę drzew i lata miną zanim te świeżo zasadzone dadzą pożądany w upalne dni cień. Cóż, znak czasów :-(.
Reasumując, pamiętano o żabach a zapomniano o rowerzystach. A jak już o nich pamiętano, to postawiono w Kadynach B-9 :-).
Fotorelacja i zagadka poniżej.

Pola porzeczki na Wysoczyźnie Elbląskiej. Smakowite :-) © MARECKI

Żyjąca korona miododajnej lipy © MARECKI

Gdzie jest ten komin?
Tajemniczy komin © MARECKI
I znowu wszystkie drogi prowadzą do Elbląga :-) © MARECKI

Daj żyć żabom i innym jeżom © MARECKI

Tolkmicko - znak z rowerem musi być, nieważne jaki :-) © MARECKI

Kadyny - chodnik po lewej do ewentualnego wykorzystania dla rowerzystów © MARECKI

Kadyny - wjazd od Tolkmicka na szczęście bez B-9 za to z ostrzeżeniem o koniach © MARECKI

Kadyny - kolejny chodnik z dopuszczonym ruchem rowerowym i dla chętnych slalom między słupkami © MARECKI

Zwężenie drogi przy Dębie Bażyńskiego © MARECKI
Kadyny - pomnik przyrody Dąb Bażyńskiego i jego zeszpecone otoczenie © MARECKI

Kadyny - chodnik po lewej do ewentualnego wykorzystania dla rowerzystów. Zdrowia życzę :-) © MARECKI

Kadyny - chodnik do ewentualnego wykorzystania dla rowerzystów. Nawierzchnia przy samym Dębie Bażyńskiego © MARECKI

Jeszcze aleja kasztanowców © MARECKI
Zakaz B-9 od strony Suchacza z uwagi na zwężenie drogi przy Dębie Bażyńskiego © MARECKI

Kadyny - pióropuszniki strusie na zboczu góry podczas podjazdu © MARECKI

Krzyżówka na /Suchacz z zupełnie zmienioną geometrią © MARECKI

Suczacz - rondo ze ścieżką rowerową, pełnym chaosem w oznakowaniu i © MARECKI

... wysokimi krawężnikami © MARECKI

Suchacz - najtrudniejszy podjazd na trasie © MARECKI

Zjazd do Nadbrzeża jeszcze lepszy - 11%. Ale to już poza DW 503 © MARECKI

Trzy kilometry żab i innych stworzeń podążających ku Zalewowi Wiślanemu © MARECKI

Koniec przebudowy DW 503 na granicy Elbląga © MARECKI

Koniec całej DW 503. Dalej można sobie pojeździć DW 500 © MARECKI

Dystans całej DW 503 © MARECKI

Na trasie debiutowały nowe Schwalbe Durano 26x1,1.