RODOWO-WIOSKA CUDÓW

Sobota, 8 listopada 2014 · | Komentarze 5

Trasa: ELBLĄG-Pasłęk-Małdyty-Zalewo-Siemiany-Iława-Susz-Prabuty-Rodowo-Dzierzgoń-Święty Gaj-Gronowo Elbląskie-Jegłownik-ELBLĄG

Zainspirowany przez Nefre umieściłem już tę miejscówkę w powstającym planie przyszłorocznych wycieczek. Ponieważ jednak pojawiło się wolne okienko godzinowe to ,,porwałem'' Roberta i ruszyliśmy w ciemną noc do Rodowa przez ... Iławę. Od początku towarzyszyły nam gęste mgły,  a klimat jazdy przypominał thrillery Hitchcocka :-). Do Iławy wybrałem trasę dawną nie odwiedzaną, starą DK 7 do Małdyt, a potem przez Zalewo i Siemiany. Obecność najdłuższego jeziora w Polsce Jezioraka sprawiła, że w jego okolicy temperatura odczuwalna była bliska zera stopni, a moim dłoniom nie pomogły dwie pary rękawiczek i herbata w termosie.

Nic więc dziwnego że odwiedziliśmy stację benzynową na wjeździe do Iławy, gdzie był czas na śniadanie i wykorzystanie bardzo fajnej suszarki do rąk. Do pełni szczęścia zabrakło działającego automatu z kawą, ale ciepła cola też czasami smakuje.

Dalsza droga ku wschodzącemu nad Rodowem słońcem prowadziła bez mgieł przez Susz i Prabuty. Dwa kilometry przed celem mgła znowu zaczęła gęstnieć. Odebrałem to jako wybitną złośliwość losu, bo fotki we mgle to niezupełnie to o co mi chodziło :-).  Aura jednak zlitowała się, chociaż zdjęcia wykonywałem aparatem Roberta bo mój nie podołał trudom nocnej wilgoci i się zamoczył.

Rozmowa w lokalnym sklepie z miłą sprzedawczynią pomogła nam zorientować się co to są te plenery rzeźbiarsko-malarskie, od kiedy trwają i dlaczego Rodowo to wioska cudów.  Też się tego dowiecie jak tam zajedziecie :-).

Na zdjęciach poniżej tylko skromny wycinek tamtejszych instalacji.