GDAŃSK

Środa, 6 maja 2015 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Kazimierzowo-Bielnik II-Marzęcino-Tujsk-Szkarpawa-Wiśniówka Gdańska-Żuławki-Drewnica-Mikoszewo-Sobieszewo-Gdańsk-Przejazdowo-Koszwały-Kiezmark-Nowa Kościelnica-Ostaszewo-Lubieszewo-Nowy Dwór Gdański-Kmiecin-Solnica-Jazowa-Kazimierzowo-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

Komunikacyjnie do Gdańska po paszport. W tamtą stronę z wykorzystaniem promu na  Wiśle w Mikoszewie i mostu pontonowego w Sobieszewie, z powrotem zwykłym mostem w Kiezmarku na DK 7. Na Wyspie Sobieszewskiej odkryłem budowę wieży ciśnień. Interesująca sprawa, bo na ogół takie budowle są rozbierane, albo walą się same ze starości.  W Gdańsku obejrzałem zrewitalizowaną Wyspę Ołowiankę i zabytkowe nadbrzeże Motławy.  Z każdym kilometrem miałem coraz ładniejszą pogodę, aż się zrobiło zupełnie gorąco. Gdyby jeszcze wiatr był sprzyjający.  Żuławy pięknie się zażółciły kwitnącym rzepakiem.

W drodze powrotnej obejrzałem odnowiony kościół w Orłowie i właśnie poddawany restauracji kościół w Kmiecinie.

1. Tłumów na promie nie było :-). Płaci się 5 zł za przewóz.

2.Budowa wieży ciśnień na Wyspie Sobieszewskiej.

3. Gdańsk-Ołowianka. Budynek Filharmonii Bałtyckiej.

4. Motława.

5. Orłowo-odnowiony średniowieczny kościół św. Barbary.

6. Kmiecin-średniowieczny kościół św. Jadwigi Królowej.