RAJD NIEPODLEGŁOŚCI WG. MARECKIEGO

Wtorek, 11 listopada 2008 · | Komentarze 0

90 rocznicę odzyskania niepodległości uczciłem spontanicznym przelotem przez Żuławy. Pierwsze 50 km trasy wiodło na południe i południowy-wschód w towarzystwie sympatycznej wichury prosto w oczy i temperatury około 10 stopni. Potem wichura była prosto w plecy i zrobiło się całkiem miło ;-).

Trasa: ELBLĄG-Karczowiska-Jezioro-Różany-Zwierzno-Jasna-Budzisz-Bruk-Bągart-Jankowo-Protowo-Kiersity-Kwietniewo-Stare Dolno-Nowe Dolno-Dzierzgonka-Wiśniewo-Krzewsk-Żurawiec-Tropy Elbląskie-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

Start dopasowałem tak, aby wschód słońca zastał mnie już poza miastem. Udało się w pełni. Wschód słońca zaczął się na czerwono:

a skończył się klasycznie ;-)

W planach miałem trzy odcinki terenowe, pierwszy z nich pomiędzy Zwierznem i Jasną.
Tak wyglądał, pomimo kilku dni bez opadów.

Przyjadę tutaj pod koniec zimy-wcześniej wezmę czołg :-). Omijanie kałuż szło mi sprawnie, do czasu gdy jedna z nich okazała się głębsza niż to oceniłem. Zamiast omijać wjechałem w nią i .... Gleby nie było, ale błotko pojawiło się wszędzie :-).
Za Jasną zaczęła się wspinaczka (na Żuławach brzmi to szczególnie zabawnie), ale Góra Kamienna ma całe 72,9 m. To nie żarty ;-).

Za Budziszem stoi ruina wiatraka, której nie omieszkałem się zrobić fotki :

Wkrótce potem dotarłem do wioski o wdzięcznej nazwie Bruk, w której tytułowego bruku nie uświadczyłem. Tylko gładki asfalt :-).

Za Brukiem zaczął sie drugi odcinek terenowy, całkowicie innym niż pierwszy. Droga z Piasków do Bągartu to utwardzony piach, a do tego prowadził z górki i z wiatrem. Miodzio :-).
Przeleciałem przez Bągart i skierowałem sie na Święty Gaj. Tuż przez nim odbiłem na Jankowo i rozpocząłem terenową wspinaczkę do Protowa. Niby to tylko 3 km prostej, ale duża ilość piachu, wiatr i słońce prosto w oczy spowodowały że odcinek ten był najbardziej upierdliwy.
Wkrótce jednak dobiłem do asfaltu w Protowie i skierowałem sie na Kiersity (Kiersyty?). Jest to malowniczo położona wieś letniskowa nad Jeziorem Korsuń, miejsce wypoczynku Elblążan i okolicznych mieszkańców.

Wysokiej jakości droga gruntowa wkrótce ustąpiła miejsca płytom Jumbo, a te przeszły w miks trawy i ziemi. Nad brzegiem jeziora zrobiłem mały popas i pamiątkową fotkę

Dalej według mapy miało być łatwo i przyjemnie, a skończyło się tak

Wbiłem się w jakieś chaszcze, rozwaliłem kabel od mojego VDO i przez chwilę nie wiedziałem gdzie jestem :-). Miałem dojechać przez Rejsyty do Rychlik, a wyjechałem w Kwietniewie i dalej podążając niebieskim szlakiem Św.Wojciecha dojechałem do Starego Dolna. Stąd asfaltem dojechałem do Elbląga.