KOCIEWIE PÓŁNOCNE

Sobota, 5 września 2015 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Kazimierzowo-Bielnik II-Kępki-Jazowa-Wierciny-Lubstowo-Świerki-Nowy Staw-Lichnowy-Tczew-Turze-Godziszewo-Gołębiewo Wielkie-Sobowidz-Pszczółki-Pruszcz Gdański-Trutnowy-Leszkowy-Kiezmark-Stare Babki-Nowy Dwór Gdański-Kmiecin-Solnica-Jazowa-Janowo-ELBLĄG

Elbląska ekipa wybrała się do Tczewa gdzie pod lokalnym Intermarche  Nefre zarządziła zbiórkę chętnych do zwiedzania browaru w Kościerzynie.

Mariusz, Sławek i Marian © MARECKI

Podczas jazdy po Żuławach dało się zauważyć i poczuć, że nowe wiatraki nie bez powodu wyrastają z ziemi jak grzyby po deszczu, a most drogowy na Wiśle w Lisewie jeszcze jest dla nas otwarty.

Staje nowy wiatrak na Żuławach © MARECKI

Most na Wiśle jeszcze otwarty © MARECKI

Na miejsce zbiórki dotarliśmy kilka minut przed wyznaczoną godziną, bo jak się zamula w nowostawskiej cukierni to tak to potem wygląda, nie Mario :-).

W Tczewie-organizatorka wyjazdu Nefre (Asia) © MARECKI
W Tczewie © MARECKI

Liczna ekipa ruszyła na trasę, a ja mogłem im tylko towarzyszyć do Godziszewa, gdzie to wykonałem zwrot do Elbląga. Nową dla mnie trasą przez Sobowidz dotarłem do Pszczółek, oglądając po drodze lokalny kościół.

Sobowidz-neogotycki kościół z XVIII wieku pw. Przemienienia Pańskiego © MARECKI

Pomimo młodego wieku jest już zabytkiem © MARECKI

A potem to już była jazda bez trzymanki z porywistym wiatrem, który na DK 7 bardzo starał się abym jechał środkiem jezdni.  Parę rzeczy udało się jednak po drodze zobaczyć.

Trąbki Wielkie i Helsinki. Dla drogowskazu nie ma rzeczy niemożliwych :-)) © MARECKI

Ładny wyjazd z Pruszcza Gdańskiego, ale słupki w ddr psują dobre wrażenie © MARECKI

Pruszcz Gdański-to chyba ze skansenu w Mokrym Dworze :-) © MARECKI

Dziękuję za wspólne kręcenie, żałuję że zwiedzanie browaru nie było mi dane. Pozdrawiam :-).