POCHYLNIE KANAŁU ELBLĄSKIEGO

Niedziela, 27 września 2015 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Komorowo Żuławskie-Węzina-Karczowizna-Jelonki-pochylnia Całuny-pochylnia Jelenie-pochylnia Oleśnica-pochylnia Kąty-pochylnia Buczyniec-Kąty-Śliwica-Jelonki-Marwica-Stankowo-Dzierzgonka-Wiśniewo-Jezioro-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

FOTOGALERIA MARIUSZA

Światowy Dzień Turystyki był okazją do zorganizowania rowerowej wycieczki nad Kanał Elbląski. Nasza największa atrakcja turystyczna doczekała się w tym roku zakończenia rewitalizacji i pojechaliśmy osobiście sprawdzić czy czegoś nie zepsuto.
Na starcie pojawiło się 120 osób (w tym liczna reprezentacja GR STOP), które przy pomocy kolegów z elbląskiego PTTK Leszka i Kamila podzieliliśmy na mniejsze grupy.

Wycieczka zaczęła się jak u klasyka filmów grozy Hitchcocka od trzęsienia ziemi w postaci deszczu już w Nowinie (4 km od startu), który moczył nas do Komorowa Żuławskiego a kulminacja nastąpiła w Całunach, kiedy to dowiedziałem się że na pochylnię przyjechała ... karetka pogotowia. Na szczęście okazało się że to nie do rowerzystów, a do kogoś kto zasłabł na statku.

Poza tymi drobiazgami jazda toczyła się spokojnym i leniwym tempie, był czas na zwiedzanie maszynowni pochylni Całuny wyróżniającej się spośród pozostałych czterech brakiem koła wodnego w napędzie, które to zastępuje tam turbina wodna Francisa i oglądanie statków na wózkach pochylni,  aż dotarliśmy do pola biwakowego przy pochylni Buczyniec. Część grupy zwiedziła z przewodnikiem  Izbę Historii Kanału Elbląskiego i maszynownię,  część zajmowała się od razu pieczeniem kiełbasek.

Po długiej przerwie ruszyliśmy w mocno okrojonym składzie w drogę powrotną, którą umilał nam na krótkim dystansie zabytkowy bruk a na długim dystansie wiejący z północy wiatr. Na metę wycieczki pod pomnik elbląskiego Piekarczyka dotarło około 30 osób i w ten sposób zakończyły się obchody Światowego Dnia Turystyki.

Dziękuję wszystkim za wspólną jazdę, za pomoc organizacyjną składam podziękowania elbląskiemu PTTK  i głównemu sponsorowi naszej jazdy czyli Starostwu Powiatowemu w Elblągu