MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA #8 - LETNIKI

Niedziela, 19 czerwca 2016 · | Komentarze 7

Trasa: ELBLĄG-Wikrowo-Jegłownik-Ząbrowo-Letniki-Ząbrowo-Fiszewo-Gronowo Elbląskie-Jasionno-Jezioro-Żurawiec-Raczki Elbląskie-ELBLĄG

FOTOGALERIA (z opisem)

FILM

Kolejna z tegorocznych Miejskich Wycieczek Rowerowych organizowana przez elbląski MOSiR przy współpracy elbląskiego PTTK zgromadziła na starcie 36 osób. Po zrobieniu grupowego zdjęcia ruszyliśmy z Placu Katedralnego na trasę do wsi Letniki, gdzie znajduje się Zakład Produkcji Wody Centralnego WodociąguŻuławskiego (CWŻ). Zwiedzenie tego trudno dostępnego miejsca było bowiem celem naszej wycieczki.

Po pokonaniu w dość skomplikowany sposób placu budowy wiaduktu nad drogą S7 wjechaliśmy na spokojne drogi Żuław Wiślanych. No, może nie do końca spokojne, bo odcinek Wikrowo-Jegłowik to coraz większy tor przeszkód.
Grupa przejechała go jednak bezproblemowo i w Jegłowniku zatrzymaliśmy się w cieniu drzew przy kościele na pierwszy postój.

Przerwa została wykorzystana na zapoznanie uczestników z historią miejscowości oraz zabytkowego kościoła. Swoją wiedzą podzielił się przewodnik PTTK Leszek Marcinkowski.

Dalsza droga wiodła bocznymi drogami do Ząbrowa. Na tym odcinku mieliśmy okazję zapoznać się z bardzo urozmaiconą nawierzchnią, od krótkiego odcinka drogi gruntowej przez stary i nowy asfalt do drogi brukowej w Ząbrowie.

Tuż za Ząbrowem znajduje się wieś Letniki, gdzie po pokonaniu małego podjazdu z trylinki na wał przeciwpowodziowy Nogatu zjechaliśmy w kierunku rzeki. Zakład Produkcji Wody CWŻ jest bowiem zlokalizowany tuż nad brzegiem Nogatu.

Po chwili oczekiwania pojawił się Pan Dyrektor Mirosław Chanas , który specjalnie dla nas wcielił się w rolę przewodnika po swoim zakładzie. Podczas ponad godzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się mnóstwa szczegółów na temat wody, ilości ujęć, długości sieci wodociągowej (CWŻ jest najdłuższym wodociągiem w Europie na terenach wiejskich – 1200 km rur), jego historii itd. Wydaje się jednak, że najciekawsza była informacja o tym, że już niebawem istniejące budynki zostaną … zrównane z ziemią. Jeszcze w tym roku ma bowiem zacząć się budowa nowej stacji uzdatniania wody, która w 2019 roku zastąpi obecną, bardzo już wysłużoną ponad 50-letnią eksploatacją. Tym samym będzie okazja ponownie odwiedzić Letniki :-).

Po zakończonym zwiedzaniu wróciliśmy do Ząbrowa i skierowaliśmy się do Fiszewa. Tam, pod pomnikiem powstańców listopadowych oraz przy ruinach kościoła, ponownie głos zabrał Leszek Marcinkowski przybliżając nam historię tych miejsc.

Dalsza droga został nieco zmodyfikowana w stosunku do pierwotnych planów ponieważ postanowiliśmy obejrzeć jeszcze najniżej położone miejsce w Polsce, czyli sławną żuławską depresję. Jej oznakowanie zostało niedawno przeniesione o kilkaset metrów na terenie Raczek Elbląskich. Teraz punkt jest widoczny bezpośrednio z drogi, jest tam więcej miejsca i ogólnie jest lepiej i ładniej.
Po zrobieniu w tym miejscu zdjęć ruszyliśmy na ostatni odcinek naszej jazdy i po dotarciu do Elbląga pożegnaliśmy się na wjeździe do miasta.

Dziękuję moim partnerom na trasie z ramienia elbląskiego PTTK: przewodnikowi Leszkowi Marcinkowskiemu i Mateuszowi za pomoc organizacyjną i wsparcie podczas jazdy. Dziękujemy Panu Dyrektorowi Mirosławowi Chanasowi za poświęcony czas i podzielenie się swoją wiedzą. Dziękujemy elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki i przede wszystkim dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę. Kolejna Miejska Wycieczka Rowerowa odbędzie się po wakacjach - we wrześniu. Do zobaczenia :-).

426 dni do MRDP.

| 10:35 poniedziałek, 20 czerwca 2016 | linkuj A co mam robić z komentarzami nieodnoszącymi się do treści wpisu? Pisz tam gdzie trzeba. Doceń także, że w ogóle możesz się tutaj produkować - przecież mogę zablokować komenty dla anonimków :-)). A najlepiej idź na rower i miej nadzieję na lepsze jutro :-)
Gość | 10:29 poniedziałek, 20 czerwca 2016 | linkuj Brawo Marecky już usuwasz komentarze? Taki z ciebie tchórz i oszust? Mowa o fałszywym wpisie z 21.05 pt Greenvelo - dwudniową jazdę ze spaniem wpisaną jako całość. Mam nadzieję ze ten MRDP do którego odliczasz dni za karę skończysz jak poprzedni.
| 05:48 poniedziałek, 20 czerwca 2016 | linkuj Gabs, Karol : Dzięki za wspólne kręcenie. Pozdrawiam. :-)
Anonimka bez OC zapraszam na wątek poświęcony GreenVelo ..
Karol | 21:38 niedziela, 19 czerwca 2016 | linkuj Ci ludzie to mają naprawdę wielkie kompleksy. Mi wyszło z tej wycieczki około 46 km z kawałkiem, więc nie wiem czego się czepiasz znawco tematyki rowerowej.

Marku, Dzięki za fajną i udaną wycieczkę.
Gabs | 19:58 niedziela, 19 czerwca 2016 | linkuj Dzięki za wycieczkę :) Pozdrower
| 19:38 niedziela, 19 czerwca 2016 | linkuj Kiedy się ujawnisz ...
Gość | 19:21 niedziela, 19 czerwca 2016 | linkuj Kiedy poprawisz swój fałszywy wpis?

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa jasie