CZATOWNIA PTASI RAJ

Niedziela, 2 lipca 2017 · | Komentarze 0

Trasa: ELBLĄG-Rangóry-Nowakowo-Kępa Rybacka-Bielnik I-Bielnik II-ELBLĄG

GALERIA (z opisem)

Siedemnaście osób dało się namówić na rowerowe czatowanie w ramach ,,Wakacji z MOSIR’’. Gdzie i na co czatowaliśmy? Pierwsza z wakacyjnych wycieczek prowadziła do czatowni Ptasi Raj w Rezerwacie Zatoka Elbląska obejmującym część Zalewu Wiślanego. Grupa za pomocą kilku lornetek podglądała różnego rodzaju awifaunę, próbując rozpoznać co to za ptaki korzystając z ustawionych przed czatownią tablic ścieżki edukacyjnej.

Zanim tam dotarliśmy mieliśmy okazję zajrzeć do Próchnika, czyli najnowszej dzielnicy Elbląga, położonej pośród urokliwych pagórków zwanych czasami Szwajcarią Próchnicką i ciekawej nie tylko krajobrazowo ale i materialnie. Próchnik skrywa bowiem na swoim terenie zabytkowy kościół i domy podcieniowe, które widzieliśmy już podczas wcześniejszych jazd.

Krótka, bo 25 km wycieczka została za zgodą grupy nieco wydłużona, gdyż zrezygnowaliśmy z jazdy w wysokiej i mokrej po wczorajszych opadach trawie rosnącej na wale rzeki Elbląg od mostu pontonowego w Nowakowie do Elbląga. Dla odmiany mieliśmy okazję przejechać się trasą widokową wzdłuż Cieplicówki i Nogatu. Odcinka specjalnego i tak nie zabrakło, a w tej roli wystąpiły momentami zalane wodą płyty betonowe między Bielnikiem II a Bielnikiem I.

Wycieczkę zakończyliśmy na bulwarze, nieopodal mostu niskiego na rzece Elbląg.

Dziękuję Szymonowi Uhrynowi - właścicielowi elbląskiego Biura Podróży Variustur za wsparcie organizacyjne przy wycieczce i dostarczenie kartonu pysznych krówek. Nowy sponsor elbląskich rowerzystów aktywnie uczestniczył w jeździe, pełniąc odpowiedzialną rolę zamykającego grupę. Dziękuję także Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych TUW za dostarczenie prezentów dla rowerzystów. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Do zobaczenia już 16 lipca!