MIEJSKA WYCIECZKA ROWEROWA#25-IMiGW w MILEJEWIE

Niedziela, 8 kwietnia 2018 · | Komentarze 4

Trasa: ELBLĄG-Jagodnik-Ogrodniki-Milejewo-Kamiennik Wielki-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Czwarta w tym roku, a pierwsza wiosenna Miejska Wycieczka Rowerowa odbyła się pod ,,patronatem’’ Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW), więc prognoza pogody sprawdziła się w 100 procentach. 76 osób w nią uwierzyło i zapewne nie żałowało swej decyzji.

W jej organizację zaangażowany był Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Elblągu, PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW, Biuro Podróży Variustur, Urząd Gminy w Elblągu i Salon Rowerowy Wadecki.

Celem naszej wycieczki była bowiem stacja pomiarowa IMiGW zlokalizowana od 2013 roku w Milejewie. W rolę przewodnika wcielił się tam Pan Grzegorz Traskowski, który w przystępny sposób wyjaśnił nam czym na co dzień się zajmuje, jakich urządzeń do tego używa i co się działo w zeszłym roku jak w Milejewie wiatr osiągał prędkość 150 km/h. Odpowiedział też na wiele innych pytań, za co serdecznie dziękujemy.

Zanim jednak dotarliśmy do Milejewa czekało nas kilkanaście kilometrów jazdy pod górę, przeplatanymi krótkimi zjazdami. Mieliśmy na to jednak tak dużo czasu, że wszystkim udało się dotrzeć do Milejewa, a były w naszym gronie rodziny z dziećmi. To prawdziwi bohaterowie dzisiejszej jazdy. Brawo!

Jeszcze wcześniej, bo na starcie zostało rozdane dla pierwszych pięćdziesięciu osób 50 map turystycznych Wysoczyzny Elbląskiej wydanych na zlecenie Nadleśnictwa Elbląg i przekazanych w ramach współpracy sponsorskiej uczestnikom Miejskiej Wycieczki Rowerowej. Bardzo dziękujemy!

Licząca 76 osób kolorowa grupa bardzo efektownie prezentowała się w pozbawionych jeszcze liści lasach Wysoczyzny Elbląskiej, kiedy to rozciągnięta jak kolorowy wąż mknęła z góry i pod górę asfaltowymi serpentynami.
Jazdę ułatwiały liczne postoje, pewnym utrudnieniem był zaś fakt, że dzisiejsza jazda przypadła na niedzielę bez handlu, co skutkowało zamkniętymi sklepami w Ogrodnikach i Kamienniku Wielkim. To nauczka na przyszłość, że lepiej jedzenie, a zwłaszcza picie – bo słodkie wsparcie energetyczne zawsze na trasie rozdajemy – mieć ze sobą na cały dystans.

Od Milejewa teoretycznie było z góry, bo wracaliśmy na Żuławy Wiślane, ale żeby nie było za łatwo jechać w dół spowalniał nas wiejący w twarz wiatr. Ciepły, ale dość silny. Poradziliśmy sobie jednak z nim bez kłopotów i pozostało nam postawić stemple poświadczające udział w tej edycji MWR. Dokonaliśmy tego w wiatach Nadleśnictwa Elbląg przy wjeździe do Elbląga od strony Młynar.

Tam też Miejska Wycieczka Rowerowa uległa rozwiązaniu i każdy w swoim stylu ruszył w dół do Elbląga.

Dziękuję Leszkowi Marcinkowskiemu Prezesowi PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej i Kamilowi Zimnickiemu z Klubu Turystycznego im. C. Pudora za pomoc organizacyjną przy wycieczce. Dziękuję także Bogdanowi Uhrynowi z biura podróży Variustur oraz Urzędowi Gminy w Elblągu za wsparcie sponsorskie. Podziękowania należą się także elbląskim mediom za skuteczne nagłośnienie wycieczki oraz wszystkim uczestnikom za wspólną, bezpieczną i spokojną jazdę.

Na następną jazdę Miejskich Wycieczek Rowerowych zapraszam 20 maja 2018 roku.