ODJAZDOWY BIBLIOTEKARZ

Sobota, 12 maja 2018 · | Komentarze 2

Trasa: ELBLĄG-Helenowo-Wikrowo-Jegłownik-Jasionno-Karczowiska Górne-ELBLĄG

Film dzięki uprzejmości Łukasza Jatkowskiego (LUKE_HS)

Odbyła się już siódma edycja Odjazdowego Bibliotekarza, czyli akcja promująca kulejące w naszym kraju czytelnictwo książek. W imprezie, w której bibliotekarze, czytelnicy i miłośnicy książek oraz rowerów przejeżdżając okolicę, mogą przyjemnie i aktywnie spędzić wiosenne przedpołudnie wzięło udział 30 osób.

Krótka, łatwa i przyjemna trasa po Żuławach Wiślanych tym razem nie prowadziła do żadnej z okolicznych bibliotek (których większość została już odwiedzona w latach poprzednich) lecz do Skansenu Pszczelarskiego w Karczowiskach Górnych.

Tam zapoznaliśmy się z bogatym księgozbiorem dotyczącym szeroko rozumianego pszczelarstwa, pszczelnictwa i apiterapii. A także z wystawą bardzo oryginalnych w kształcie pszczelich uli. Przewodnikiem po swojej firmie był Pan Waldemar Badeński, dzięki którego pomocy mogliśmy upiec kiełbaski na przygotowanym ognisku i odpocząć w cieniu drzew od męczącego upału, który towarzyszył nam na większości trasy.

W 30 osobowym, pomarańczowym (jest to kolor Odjazdowego Bibliotekarza) peletonie korbami kręciła Elżbieta Mieczkowska – Dyrektor Warmińsko-Mazurskiej Biblioteki Pedagogicznej w Elblągu, Janina Szatkowska - Dyrektor Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu oraz Dominik Żyłowski – Kierownik Działu Komunikacji Społecznej Biblioteki Elbląskiej.

Dziękuję za zaproszenie i do zobaczenia za rok :-).